Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-08, 00:08   #301
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

Jeg kjøpte pistasjnøtter og Farris til meg selv. Det var faktisk litt kjipt der og da, og jeg følte meg lettere deppa inne i butikken, men i kveld har jeg vært glad for at jeg ikke har hatt søtsaker i huset. Eller rettere sagt, vi har søt Nesquick-frokostblanding. Guttene ber om det hele tiden, og får det en og annen helg. Jeg tenkte at det kom til å bli ustyrtelig vanskelig å holde seg unna (jeg ELSKER søte frokostblandinger), men det har gått bra det også. Merkelig nok.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 00:34   #302
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Gikk på en smell. Bare dumt egentlig, da jeg i utgangpunktet var sulten. Det ble 4 biter konfekt.

Vel, gjort er gjort og spist er spist. I morgen er en ny dag, og da gjør jeg om på lørdagsgodten. Den tok jeg nemlig i dag!

Gammel 31-05-08, 01:05   #303
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Enda en dag uten sukker. Savner å kunne ta en is i sommervarmen, men merker at suget blir mindre for hver dag.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 01:09   #304
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Klarte meg i dag også. Gleder meg til i morgen, da skal jeg kose meg litt.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 09:51   #305
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spiste sjokolade i går kveld, men det har vært planlagt hele uken. Så da holder jeg meg unna lørdagsgodtet, og det tror jeg vil gå bra.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 10:50   #306
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny dag!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 10:52   #307
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nye muligheter!

Gammel 31-05-08, 11:25   #308
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Gunniss: :tilbe:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 14:22   #309
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg spiste litt potetgull i går..men ikke mye altså. Så det var vel en liten sprekk der ja.

I dag er det lørdag og jeg har innvilget meg lov til å spise litt hva jeg vil i dag. Så i dag har jeg spist 50 gram lys kokesjokolade (men den var ikke god en gang), og en kroneis. Vi skal ha is senere i dag også, som dessert, så jeg skal nok spise enda litt mer is ja. Jaja, jeg har også gått ned litt denne uka, en kilo kanskje. Det sier nok mest om hvor mye tull jeg egentlig spiser i løpet av uka ja! Men i dag er det lov til å spise litt, og så er det tilbake til hverdagen igjen til søndag.

Jeg er med neste uke også. Det blir vanskelig for da skal jeg være hjemme med barna alene, dvs fire kvelder som jeg kommer til å sitte alene og fyse på ting...

Gammel 31-05-08, 18:13   #310
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ukedagene har gått superbra. Merker at det værste suget har gitt seg. Er nok mye vanen å gå å snoke i skapene etter at ungene er i seng. Ikke alltid man egentlig har lyst på noe.

I kveld skal jeg kose meg med litt hvitvin, grønnsaker og dipp. Har også kjøpt en pose økologisk potetgull for å kose meg litt. Måtte jo prøve om den var god. :dårlig unnskyldning:

Gammel 31-05-08, 18:52   #311
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Hvem er med på ei sukkerfri uke?

jeg klarte meg fint helle uke, hadde 3 bitter sjokolade i går.
I kveld kommer man med kevab etter brann kampen og de bir litt cola til

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 21:01   #312
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Idag koser jeg meg med brownies. Litt gele har jeg også spist.
Men imorgen er det på an igjen! Jeg vil komme i en rutine der jeg kan kose meg på lørdagen og la være med godteri ++ de andre dagene uten at det er en kamp hver dag liksom!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 00:03   #313
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en vanskelig kveld.. Jeg sliter bigtime.. Jeg drømmer om sjokolade. Kald mellkesjokolade.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 00:04   #314
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Tuppen: Man multiquoter ved å trykke på det ikonet med en pluss på (det ligger i midten på høyre side i hver innleggsboks. Når du trykker på "Svar på tråd" dukker alle meldingene du har merket opp.

Aha - mange takk

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg har handlet inn godteri for helgen. Jeg har bevilget meg selv smågodtpose. Den har jeg alt startet på. Det gjør ikke noe. Jeg kjøper ikke noe mer i morgen. Jeg fordeler bare godteridosen på to dager i stedet for en dag. Det merkligste er at jeg ikke syns at det smaker like godt som vanlig. Jeg spiser stadig mindre godteri. :merkelig:

Det samme merker jeg. Vi blir nok sakte men sikkert avvent skal du se.

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Idag koser jeg meg med brownies. Litt gele har jeg også spist.
Men imorgen er det på an igjen! Jeg vil komme i en rutine der jeg kan kose meg på lørdagen og la være med godteri ++ de andre dagene uten at det er en kamp hver dag liksom!

Ja, det er VELDIG greit å ha noe å se fram til.

Her har det gått ganske greit til tross for at kjøleskapet er fullt av oreokake, marsipankake, ostekake og you name it. Jeg holdt meg unna kakene i går, men tok to tynne fliser i dag. Riktignok drakk jeg 3 glass vin i går - men ingenting potetgull. Men i morgen må jeg få trimmet litt - det har vært dårlig med det de siste dagene. Jeg skal definitivt fortsette videre.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 00:08   #315
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg har en vanskelig kveld.. Jeg sliter bigtime.. Jeg drømmer om sjokolade. Kald mellkesjokolade.

Jeg vet hvordan du har det. Noen dager er verre enn andre. Stå på. Om du må ha så prøv å ta litt mindre enn du vanligvis ville tatt. Jeg krysser fingrene for deg - håper søtsuget går fort over.

Gammel 01-06-08, 00:10   #316
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har gått greit uten noe godteri i dag også, men jeg har veldig lyst på mat nå, men på tirsdag kan jeg spise igjen så jeg holder ut til da.
Tror jeg skal ha en tacobaguett på tirsdag, det har jeg drømt om i 12 dager nå. ellers så satser jeg på at neste uke også blir uten noe godteri, og stort sett bare sunn mat.

Gammel 01-06-08, 00:12   #317
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Har gått greit uten noe godteri i dag også, men jeg har veldig lyst på mat nå, men på tirsdag kan jeg spise igjen så jeg holder ut til da.
Tror jeg skal ha en tacobaguett på tirsdag, det har jeg drømt om i 12 dager nå. ellers så satser jeg på at neste uke også blir uten noe godteri, og stort sett bare sunn mat.

Godt gjort. Skjønner godt at du drømmer om mat.
Ikke så lenge til tirsdag, nå. Ser ut til at vi er mange som fortsetter å unngå snop til uka. Det er bra.

Gammel 01-06-08, 01:06   #318
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Dag 6 har faktisk ikke vært så tung. Har slitt endel denne uka, men klart det (ingen sprekk). Merker at suget begynner å gi seg.

Har laget en plan for neste uke og fremover for jeg skal fortsette.
Fra mandag:
- unner jeg meg 1-2 is i uka (om fint vær, ingen is om dårlig vær)
- kan spise litt godteri/potetgull el l på lørdager (men begrenset mengde)
- unner meg 1-2 kake stykker når jeg er i selskap
- kan spise dessert en skjelden gang(dette har vi veldig skjelden til vanlig også så ingen problem)
(brus og saft har jeg ikke skrevet noe om pga dette er noe jeg ikke drikker overhode)

Dette er en plan jeg tror jeg kan leve med en stund (kanskje bortsett fra i jul/påske ferier osv).

Men det er fortsatt en sukkerfri dag igjen så stå på jenter.
Dette skal vi klare!

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 10:15   #319
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde skikkelig lørdagsutskeielser i går. Sjokolademilkshake, marsipansjokolade og nachos på kino. Men i dag er det søndag og sukkerfritt igjen.

Jeg tror også jeg kan leve med det, spise litt på lørdag og sukkerfritt resten av uken. Jeg innser at et glass eller to med cola light om dagen er noe jeg kan ta, men for min egen del var det fint å vite at jeg klarte 4 dager uten.

Så siste dag av første uke i dag, og jeg blir med på en ny uke i morgen!

Gammel 01-06-08, 10:40   #320
Asolia
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2008
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kjøpte smågodter i går, innvilger meg godteri på lørdagene (eller EN annen dag i helgene). Problemet er bare at jeg har kjøpt godteri nok for flere dager, og klarer IKKE å la det ligge i skuffen ei uke... *gå til naboene og spørre om de vil ha godteri* Får satse på at (eks)mannen er godtersugen i dag.

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.