Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 20:53   #301
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva faen. Kaller du meg en dårlig mor?

Ja. Jeg mente jo ikke å gjøre det, men jeg ser jo nå at det er visst nettopp det jeg gjør. Når jeg tenker etter, så tror jeg faktisk at jeg mente deg spesielt også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:53   #302
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvorfor det? Folk er folk, enten de snakker eller skriver vel.

JEg er temmelig sikker på at flere enn jeg er mer frittalende på et forum enn feks på et jobbintervju.
Ok, dårlig eksempel men dog..

Gammel 24-08-08, 20:54   #303
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Ja. Jeg mente jo ikke å gjøre det, men jeg ser jo nå at det er visst nettopp det jeg gjør. Når jeg tenker etter, så tror jeg faktisk at jeg mente deg spesielt også.

Typisk deg, kie.

Gammel 24-08-08, 20:55   #304
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er ofte feil å sammenligne nettliv med RL. Veldig ofte.

Det har ofte noe for seg også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:55   #305
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er forsåvidt enig, men det kan nok føles som en veldig ulike "kamp" når man er helt ny og alene og får noe som føles som en massiv FP-majoritet mot seg. (En "massiv FP-majoritet" er jo gjerne bare en håndfull tydelige og relativt høyrøstede brukere, men det er ikke så lett å se når man står midt oppe i det, særlig om man er ny.) Som etablert bruker kan det være greit å ha med en halv teskje overbærenhet og velvilje på baklomma i en sånn situasjon. Uten at jeg, som sagt, strengt tatt er uenig i det du sier.

Relativt høyrøstede?

Jo. Selvfølgelig. Dog, hvis man da faktisk har lest gjennom endel på forhånd burde det ikke være så vanskelig å forutsi at det kommer til å skje, og da går man inn i striden med åpne øyne. Har man derimot ikke lest noe særlig på forhånd kan nok motbøren virke mer personlig, men da uttaler man seg jo også om ting man ikke egentlig kjenner så godt til. Ikke at det er noe galt med det, jeg gjør det stadig vekk selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:56   #306
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke at det er noe galt med det, jeg gjør det stadig vekk selv.

Noen av mine beste venner … osv.

Gammel 24-08-08, 20:56   #307
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Relativt høyrøstede?

Ikke at det er noe galt i det, altså, mange av mine beste venner, osv.

Gammel 24-08-08, 20:57   #308
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig.

Gammel 24-08-08, 20:57   #309
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var det jeg visste.

Gammel 24-08-08, 20:59   #310
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Skilpadda:

Gammel 24-08-08, 21:03   #311
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tenkte jeg skulle signere Majsa, Kie, Mim eller en av mange gode innlegg her. Men det ble for omfattende for min tålmodighet, tråden løper jo helt løpsk!

Jeg er ikke opptatt av å være politisk korrekt, men jeg trives her blant mange oppegående, kunnskapsrike folk og elsker å lese om og lære av andres erfaringer. Om hva det måtte være: sunn og mat, barneoppdragelse, smarte biler, amming, barnas helse og trygghet (psykisk og fysisk), teknikk, miljø, psykologi - og om dere jenters personligheter, meninger, egenskaper og erfaringer - alt på godt og vondt.
Jeg er nysgjerrig! Og det gjør meg ikke til noe verre enn en som syns det er spennende å leve og lære, og kanskje være litt bevisst.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:08   #312
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Alle har sine "feil

Ja jeg f.eks har enda ikke fått kjøpt meg et eneste Odd Molly plagg

Gammel 24-08-08, 21:10   #313
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

LenaM: Og taskenspilleren er....?

Gammel 24-08-08, 21:13   #314
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg bidrar til tråden med å informere om at Frøkna i dag har fått sin første leksjon i klesvasking. Sortering av tøy var vi enige om at var litt vanskelig og noe hun nok burde få hjelp til en periode, men at det skulle være noen sak å legge tøyet inn i maskina, sette bryterne på "program 2" og på "40 grader" og helle en spiseskje pulver inn i det største kammeret, det kunne hun ikke skjønne.

Gammel 24-08-08, 21:16   #315
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Forresten. Noen som så Kristin Skogheims nye TV2-serie: "Vi trenger hjelp?"
Sånn som jeg liker!

Gammel 24-08-08, 21:18   #316
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Er det nå jeg skal skryte av at poden min er med å vasker klær hver dag, og noen ganger hvis mannen går tidlig på jobb, gjør han klar maskinen og poden setter den på når han står opp. Han er forresten 3,5 år. *myrsnipe*

Flink!

Gammel 24-08-08, 21:19   #317
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig hadde det blitt annerledes om en newbie hadde startet en kritiserende tråd om FP-profilen. Man skal helst vite hva man snakker om før man snakker. Eller skriver.

Undring, aC. Undring.

Med fare for å bli halshugget. Det var vel ikke bare undring, vel?

Ja, ER dere virkelig så politisk korrekte og "wannabeperfekte" som dere virker som?
Dere ER ikke det vel?

Det slår meg av og til når jeg leser motstandsinnlegg mot feks nestle, heiarop for alt Mim lager av mat (ære være henne for det altså), miljøvennlighet, ammeguruer (skyldig), skoleorienterte etc etc..

Jeg må bare innrømme jeg:

Mine barn har sitter forovervendt fra de var ca 1 år.
De spiser både hjemmelage OG halvfabrikata.
Vi bruker KOMMUNAL skole.
Jeg orker ikke alltid å fylle opp matavfallet før jeg hiver det.
Jeg lar ungene spise pølser om jeg har dårlig tid.
Jeg synes Odd Molly er grusomt.
Jeg synes folk som snakker om hvor deilig alkohol er er skikkelig teite.

Det slår meg hver gang jeg er her: "Så mange ER ikke så perfekte. Mange må legge på litt".

:vurderer utmeldelse:

Gud det var deilig!!

Slik jeg leser innlegget ditt, så er det ikke bare undring her. Det ligger også noen halvveis fordekte påstander om brukerne av dette forumet.

Skal jeg lese deg virkelig på vranga så sier du altså at vi er "wannabeperfekte" som juger så det renner av oss om hvor perfekte vi er. De av oss som liker f.eks. rødvn er skikkelig teite. Og dette er noe som slår deg hver eneste gang du er her fordi du har inntrykk av det det er mange av oss som lyver.

Ja, det er faktisk så ille at du vurderer å slette profilen din her på FP.

Jeg tror ikke det er slik du mener det. Men når du korrigerer aC, som bruker ordene "en kritiserende tråd om FP-profilen", så må jeg innrømme at jeg ikke henger med. Evt. går det litt fort i svingene for deg også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:19   #318
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ta med en t-skje neste gang jeg blir litt for intern med deg Vimsen.

Gammel 24-08-08, 21:22   #319
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Med fare for å bli halshugget. Det var vel ikke bare undring, vel?

Slik jeg leser innlegget ditt, så er det ikke bare undring her. Det ligger også noen halvveis fordekte påstander om brukerne av dette forumet.

Skal jeg lese deg virkelig på vranga så sier du altså at vi er "wannabeperfekte" som juger så det renner av oss om hvor perfekte vi er. De av oss som liker f.eks. rødvn er skikkelig teite. Og dette er noe som slår deg hver eneste gang du er her fordi du har inntrykk av det det er mange av oss som lyver.

Ja, det er faktisk så ille at du vurderer å slette profilen din her på FP.

Med fare for å bli halshugged jeg også. Har du aldri hatt en fæl dag der du vil kun frese av deg. Og du gjør det med dem du er trygg hos for du vet at dem kjenner deg så pass at dem ikke legger så mye i det du skriver. Og lar deg være deg selv og frese fra deg ferdig for ting som irriterer deg?

Jeg for min del tror neppe at Vimsen sitter der og mener at mange lyver osv. Ikke overtolke hennes innlegg så veldig da.

Nei nå er det natta.

Gammel 24-08-08, 21:24   #320
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ah, det er sant. Jeg må vaske klær.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.