|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Sv: Politisk korrekt FP?
Et sosialt rom er et sosialt rom, og det er rammer for hvordan man oppfører seg i sosiale settinger i samhandling med andre enten det er her eller der.
Nope.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Eller så er noen så lei av sin veloppdragenhet og politiske korrekthet IRL, at de lever ut sitt rabiate jeg når de setter seg foran PC-en. Sånn for forandringens skyld. |
|
|
|
#3 |
|
Quiet, please
|
Jupp.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Det håper ikke jeg heller. Virkelig.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 25-08-08 kl 09:46. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politisk korrekt FP?*poff* Sist redigert av Trois : 05-09-08 kl 12:27. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Denne tråden er vel litt her?
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Hvis dette hadde vært en tråd startet av en nybegynner eller av en mindre erfaren bruker, så hadde jeg kanskje tatt poenget titt, men det er en tråd startet av Vimsen, og da skjønner jeg ikke hva som er problemet med at de som er mest aktive ellers i forumet også viser seg å være de mest aktive og de som styrer mest i denne spesifikke tråden. Hvor overraskende eller unaturlig er det, liksom? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Hadde en mindre erfaren bruker startet denne tråden tror jeg den ville vært "drept" for lenge siden.
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Nei, jeg synes ikke det er ille at man har tatt et valg som sier; "Nei jeg vil ikke endre på det". Jeg har ingen problemer med at folk har feil og innrømmer det. Men jeg har store problemer med at folk benekter at disse feilene faktisk eksisterer. Dette er inntrykket mitt av denne tråden i alle fall.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 25-08-08 kl 11:14. Årsak: Mer leselig |
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Synes du denne tråden er "drept" eller "ufarliggjort" av fjas? Det synes ikke jeg - tvert imot synes jeg den er et godt eksempel på at det fint går an at en tråd inneholder både fjas, seriøs diskusjon, tilløp til krangling og folk som "går i seg selv".
Men guniss, nå må jeg bare spørre konkret: Er du uenig i at man bør ha vært en stund på et sted og ha gjort seg en del erfaringer før man begynner å komme med kritikk eller vurderinger når det gjelder hvordan stedet fungerer?
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Nå er ikke jeg guniss, men jeg svarer alikevel. Det spørs jo hvorfor, ofte er det jo slik at kritikk og vurderinger blir best når man selv greier å holde en objektiv distanse. Det har man ikke når man er blitt "varm i trøya". Ergo mener jeg at noen som er uerfaren kan ha like rett - og av og til, men ikke bestandig mer rett - enn noen som er erfaren.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Ja, denne tråden er kanskje et eksempel på at man kan ha både og. Men jeg synes også den er et eksempel på hvem som, hva skal jeg si, er på lag?
|
|
|
#14 |
|
© All rights reserved
|
Det kommer helt an på. Når jeg kalles besserwisser er det (selvsagt) et kompliment. Når jeg omtaler svogeren min som besserwisser er det et skjellsord. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Live and let live
|
Ja, men de møter (nesten) de samme rammene i de sosiale rommene, selv om de oppfører seg forskjellig.
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Politisk korrekt FP?Apropos dette med å tro på at foreldrene gjør det de tror er det beste for barnet. Det går faktisk an å tro at folk gjør ting i beste mening, men samtidig se at det de gjør er riv ruskende galt ut i fra common sense.
|
![]() |
|
|