Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-08, 16:43   #301
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg opplever at det største skillet går mellom de som kjenner hverandre og de som ikke kjenner hverandre (som forumbrukere). Brukere som er «velkjent» slipper unna med mer, siden det er så lett å tenke «åh, det der er bare så typisk Midim Mam», og ikke gidder å «korrigere» før det er strekt enda litt lengre enn hva en mindre kjent bruker blir arrestert på. Likedan kan ferske brukere som arresterer eller delvis misoppfatter erfarne brukere bli møtt med vel mye motbør, siden så mange mye lettere skjønner hva den erfarne brukeren egentlig mente, eller bare mener at «alle må skjønne at Skrommorn bare er slik».
[size=1]

Det du skriver her var litt av poenget mitt da jeg startet tråden om FP som venninneklubb for noen måneder siden.

Gammel 19-12-08, 17:27   #302
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke på noen måte tenkte forfatteren på Madam Mim og Skremmern, for eksempel. Helt tatt ut av lufta. Jajamennsann![/size]

Ja, jøss.

Jeg er på linje med Esme og co. For det første forundrer det meg at man kan sette et visst antall barn som ultimatum. Grunnen til det er at jeg får inntrykk av at barn nærmest kan bestilles, og sånn fungerer jo verden dessverre ikke. Hva om man skilles på grunn av uenighet om antall barn, og så finner man seg en ny mann som er steril? Forlater man denne og går videre på jakt da? Hva med de barna man har, vil det være til deres fordel at familien oppløses?

Apropos dette med kjønn og ønske om barn, så må jeg si at jeg overraskes over at SG og MIKE dras inn som et argument for at det oftest er mannen som setter foten ned. Jeg trodde det var et enormt flertall av kvinner på SG, dessuten er det vel logisk at det er de som faktisk ønsker seg barn som befinner seg der inne. Ikke de som ikke ønsker seg barn.

Gammel 19-12-08, 17:42   #303
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde skrevet et langt innlegg, men ble logget ut....
Får ta kortversjonen. Enig med Esme, Irma, Lykken og de andre. Det er vanskelig å lage en "kontrakt" på hvor mange barn man skal ha og forvente at det skal holde. De færreste av oss var vel klar over hvordan det var å bli mor/far før vi faktisk ble det. Jeg synes det er verre å tvinge noen som har ett/to/tre barn til å få ett til, enn det er å nekte noen det samme.

Ang. gruppetemaet. Jeg ser tydelig at det eksiterer grupper her inne, men synes ikke det er så rart. Mange har jo vært med siden starten og kjenner hverandre fra enda lengre tilbake. Å hevde at disse gruppene ikke finnes, det synes jeg er litt rart.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 17:49   #304
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er stor forskjell på å mene at det finnes sosiale grupper her (folk som kjenner hverandre mer privat for eksempel), og det å mene at man innenfor disse gruppene støtter hverandre i tykt og tynt. Også i diskusjoner. Jeg er enig i det første, men ikke i det siste.

Gammel 19-12-08, 18:35   #305
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever at det største skillet går mellom de som kjenner hverandre og de som ikke kjenner hverandre (som forumbrukere). Brukere som er «velkjent» slipper unna med mer, siden det er så lett å tenke «åh, det der er bare så typisk Midim Mam», og ikke gidder å «korrigere» før det er strekt enda litt lengre enn hva en mindre kjent bruker blir arrestert på. Likedan kan ferske brukere som arresterer eller delvis misoppfatter erfarne brukere bli møtt med vel mye motbør, siden så mange mye lettere skjønner hva den erfarne brukeren egentlig mente, eller bare mener at «alle må skjønne at Skrommorn bare er slik».

Disclaimer: Enhver likhet mellom navnene over og eksisterende brukere som sikkert helt fint tåler å bli brukt som eksempler er selvsagt kun tilfeldigheter. Ikke på noen måte tenkte forfatteren på Madam Mim og Skremmern, for eksempel. Helt tatt ut av lufta. Jajamennsann!

Men ja, sånn er det. Også tenker jeg at når det først oppstår uenigheter blant de "velkjente", blir det gjerne sårere, sintere og mer amper stemning, nettopp fordi man føler man "kjenner" vedkommende bedre. Jeg synes det generaliseres oftere blant de "velkjente" også (naturlig nok). "Du sier alltid sånn og du gjør alltid sånn". Et eksempel er diskusjonen mellom meg og Esme. Jeg er visst slitsom da jeg tolker alt negativt og hun er alltid arrogant og spydig når vi diskuterer. Jeg vet at det ikke alltid er tilfelle, men at man gjerne legger mer merke til det når det først er sånn.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Uten å gå så veldig inn i resten av det dere skriver (har ikke tid akkurat nå), så vil jeg bare si at jeg ikke mente å høres ut som om jeg ikke tror det er gruppetenkning her på forumet, altså. For det er det jo ofte. Men jeg mente bare å si at ofte, i spesifikke situasjoner, synes jeg bina ser "bare gruppetenking" i tilfeller der jeg ser "selvstendige individer som er ganske enige akkurat her" - og så tenker jeg at vi sikkert overdriver litt i hver vår retning begge to.

Jeg har tenkt på denne hele veien til jobb, for det er flere nykommere som har nevnt dette med gruppetenking. Dette blir gjerne forsterket av signeringer som "Jeg er helt enig med Teofelia som vanlig. " og "Jeg trenger ikke skrive noe, for Skilpadda sier alltid det jeg vil si" osv. Jeg reagerer litt på dette selv, og har egentlig aldri skjønt poenget, men jeg antar at det er mer et uttrykk for at man liker personen og det vedkommende står for (sånn all over). Men jeg skjønner at det forsterker inntrykkene om tykt og tynt-tenkingen som blant andre Irma nevner. Jeg tenker også at man kan vel ikke bare være enig med en person? Og da tenker jeg at vedkommende kanskje ikke svarer når han først skulle være uenig med personen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 19:18   #306
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er mange jeg tenker ulikt fra på FP.

For min del tror jeg det går veldig på personligheten min, jeg er veldig løsningsorientert. For meg betyr sluttresultatet veldig mye, prosessen i mindre grad. Det betyr ikke at jeg synes de eksprimentene tyskerne gjorde på jødene under 2 verdenskrig var OK, men jeg synes det er helt fint å faktisk bruke resultatene til noe nyttig. På samme måte synes jeg at at teorier som er feil er feil, samme hvor kløktig vedkommende som har tenkt de var, eller hvor fine de er og passende inn i mitt verdensbilde. Det er det samme for meg om teorien går ut på aliens står bak eller om det er mennesker. Feil er feil. På samme måten er rett rett for meg. For meg betyr det ingenting at Tesla trodde at vi ble overvåket av romvesner fra Mars. Det han fant ut er riktig (nei, ikke den biten med marsboere, det andre). Man må knuse noen egg for å lage en omelett. Så snart man begynner å gjøre noe gjør man også noe feil.

Jeg erger meg også veldig over dobbeltmoral. Og med dobbeltmoral mener jeg at folk synes ting er OK når de gjør det, men ikke OK når andre gjør det. Et typisk eksempel her i tråden er at folk er "på" Electronica fordi hun overdrev (en type kommunikasjon som jeg er veldig vant med og som jeg veldig lett "spotter"). Og at hun ikke må skrive slike ting hvis hun ikke mener det, fordi "man må forholde seg til hva hun skriver". Disse samme folkene synes derimot at ironi er flott! Jaha? Ja, for da skriver man jo akkurat hva man mener? Og hvis folk misforstår, da, ja da er det bare å himle med øyne og sukke over de som ikke forstår språkets finurligheter .... Selv er jeg ikke vant til ironi, jeg er rett og slett vokst opp i et klasselag hvor ironi aldri ble brukt, og har ikke fått "det inn med morsmelken". Men jeg synes alikevel det er fint at andre bruker ironi, og skjønner at andre har glede av det og aksepterer faktisk at det av og til betyr at man misforstår andre. (Og hvis de sier jeg har misforstått dem, så aksepterer jeg det. Skulle bare mangle.)

Gammel 19-12-08, 19:48   #307
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det finnes grupperinger her inne. Det er helt tydelig, men slik er det vel alle steder? Etter min oppfatning finnes den harde kjerne mye i bloggorama og i Mayflowergruppen. Mennesker som kjenner hverandre gir kanskje mer slækk til hverandre?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 20:09   #308
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Klart det finnes grupperinger her inne. Det er helt tydelig, men slik er det vel alle steder? Etter min oppfatning finnes den harde kjerne mye i bloggorama og i Mayflowergruppen. Mennesker som kjenner hverandre gir kanskje mer slækk til hverandre?

Hva er Mayflowergruppen?

Gammel 19-12-08, 20:12   #309
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De 50-60 første medlemmene som startet FP. Tror de bruker mayflower om seg selv?

Gammel 19-12-08, 20:14   #310
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, nå har det kommet veldig mange ting jeg egentlig klør etter å svare på, men det får være måte på, tror jeg. Får heller ta tak i noe fra de nyeste innleggene.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg erger meg også veldig over dobbeltmoral. Og med dobbeltmoral mener jeg at folk synes ting er OK når de gjør det, men ikke OK når andre gjør det. Et typisk eksempel her i tråden er at folk er "på" Electronica fordi hun overdrev (en type kommunikasjon som jeg er veldig vant med og som jeg veldig lett "spotter"). Og at hun ikke må skrive slike ting hvis hun ikke mener det, fordi "man må forholde seg til hva hun skriver". Disse samme folkene synes derimot at ironi er flott!

Denne reagerer jeg litt på, him, ikke så mye fordi du kaller meg dobbeltmoralsk, men fordi jeg synes du misforstod meg. (Og det er jeg som kjent ikke så glad i. ) Det var jo jeg som sa det med å forholde seg til det Electronica skriver, og jeg sa for det første ikke at hun ikke "må" overdrive og skrive slike ting dersom hun ikke mener dem. Derimot presiserte jeg flere ganger at det jeg reagerte på, var holdningen jeg leste inn i det hun sa, og jeg prøvde å være så tydelig som mulig på hvordan jeg leste henne, nettopp slik at hun skulle ha muligheten til å korrigere dersom jeg leste henne feil. Og ut fra de svarene som har kommet, har hun ikke protestert på tolkningen min, men heller bekreftet den i det meste hun har skrevet, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er du kritiserer meg for. Jeg synes ironi er flott, ja, men jeg synes aller mest det er bra å forstå hva den man snakker med mener å si, og jeg har definitivt prøvd å være sikker på at jeg forstod Electronica riktig i denne tråden (nettopp fordi jeg reagerte såpass negativt på det hun skrev).

Gammel 19-12-08, 20:15   #311
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi som har medlemsnummer under 60 er alltid enig med hverandre.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 20:16   #312
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med alle, jeg ...

Gammel 19-12-08, 20:17   #313
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bah, humbug.

Gammel 19-12-08, 20:17   #314
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Å hevde at disse gruppene ikke finnes, det synes jeg er litt rart.

Ja, det ville vært rart, men er det noen som har hevdet det, da?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har tenkt på denne hele veien til jobb, for det er flere nykommere som har nevnt dette med gruppetenking. Dette blir gjerne forsterket av signeringer som "Jeg er helt enig med Teofelia som vanlig. " og "Jeg trenger ikke skrive noe, for Skilpadda sier alltid det jeg vil si" osv.

Ja, jeg kan skjønne at veldig mye "inside"-kommentarer kan virke ekskluderende og også på andre måter negativt i forhold til nye. (En annen ting i den kategorien er den "kjærlige sarkasmen" jeg har snakket om før, som man ofte ser mellom gode venner her, men som kan misforstås helt av nye medlemmer, som lett kan tro at de sarkastiske kommentarene og latterliggjøringen like gjerne kunne vært rettet mot dem selv.)

Gammel 19-12-08, 20:21   #315
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Å velge en partner som var så ulike meg selv synes også veldig fremmed.

Jeg tror det var noe sånt Esme sa også - at dette (altså, sånn som du tenkte) var en veldig fremmed tankegang for henne selv, og at hun ikke kunne tenkt seg å være gift med noen som tenkte slik. Og det synes jeg må være en helt kurant ting å hevde (i det minste like kurant som det du sier her). Utgangspoenget var jo ikke for f.eks. meg å si noe om hvorvidt det er galt å tenke slik som du beskrev det, men om det er forskjellig fra sånn som jeg tenker. Og det er det - og jo mer du forklarer det, jo sikrere er jeg på at det er en genuin og ganske sterk forskjell, og ikke bare en misforståelse. Og det regner jeg med du er enig i at er en grei konklusjon?

Gammel 19-12-08, 20:30   #316
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Vi som har medlemsnummer under 60 er alltid enig med hverandre.

Det var ikke det jeg sa altså.

Hvordan var det man fant medlemsnummeret sitt igjen? Jeg hakke mye over 60, ass.

Gammel 19-12-08, 20:31   #317
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det var ikke det jeg sa altså.

Hvordan var det man fant medlemsnummeret sitt igjen? Jeg hakka mye over 60, ass.

Hold pila over nicket ditt. Du er medlem nr. 120. Ferskere enn meg.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 20:33   #318
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Det var såpass ja.

Gammel 19-12-08, 20:42   #319
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Mange synes å tro at å presse litt betyr at man får et barn som far ikke elsker.

Jeg har aldri, aldri oppfattet at noen har vært i nærheten av å tenke dette i diskusjoner som omfatter temaet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 20:45   #320
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne reagerer jeg litt på, him, ikke så mye fordi du kaller meg dobbeltmoralsk, men fordi jeg synes du misforstod meg. (Og det er jeg som kjent ikke så glad i. ) Det var jo jeg som sa det med å forholde seg til det Electronica skriver, og jeg sa for det første ikke at hun ikke "må" overdrive og skrive slike ting dersom hun ikke mener dem. Derimot presiserte jeg flere ganger at det jeg reagerte på, var holdningen jeg leste inn i det hun sa, og jeg prøvde å være så tydelig som mulig på hvordan jeg leste henne, nettopp slik at hun skulle ha muligheten til å korrigere dersom jeg leste henne feil. Og ut fra de svarene som har kommet, har hun ikke protestert på tolkningen min, men heller bekreftet den i det meste hun har skrevet, så jeg skjønner ærlig talt ikke hva det er du kritiserer meg for.

Electronica sier seg enig i hvordan Skremmeren leser henne her (Hun sier seg enig i innlegg #230 med "Fint at du forstod meg riktig i så fall. " )

Opprinnelig lagt inn av Skremmern

For å spore litt inn og litt ut. Jeg skjønner veldig godt det Electronica sier, og synes enkelte tolker henne for bokstavlig hvis dere tror "in your dreams" er ordene hun kommer til å bruke i det hun kjører over mannen sin. Jeg tolker hvert fall "In your dreams" som er meget beskrivende ord for oss som leser henne - for å riktig forstå hvor utenkelig det er å stoppe etter bare ett barn.

Og til dette svarer du:

Som jeg sa tidligere: Det kan jo godt hende Electronica ville møtt mannen sin med mer respekt i virkeligheten, og at formuleringene her var litt sleivete, men jeg kan jo ikke forholde meg til annet enn det som er skrevet.

Jeg reagerer på at du - som er veldig glad i ironi og sarkasme - ikke kan tolke Electronika på en annen måte enn det som er skrevet rett frem? Og akkurat slik opplever jeg Esme også i denne tråden. Og ja, jeg synes det er dobbeltmoralsk. (Jeg ser det blir egentlig et alt for sterkt ord, mulig det er en mildere variant av dette.) En bedre måte å si det på, og som er ord jeg bruker mye privat er prinsessfaktor eller prinsefaktor, etter en bok om en prins og en fattiggutt som ble forbyttet og prinsen synes det var en selvfølge at alle skulle danse etter hans pipe. (Han som berget den ekte prinsen fra å bli drept ble blant annet kommendert til å stå mens prinsen spiste og vente med maten til prinsen var ferdig. For at ingen kunne spise mens prinsen spiste! Men hva heter boka, da? )

Jeg reagerer sikkert alt for sterkt på slike ting. (Grunnen til at jeg reagerer er sikkert at det "springer meg i øynene" hva Electronike egentlig mener ettersom jeg er vant til en slik uttrykksform.) Beklager at jeg kalte deg dobbeltmoralsk. Det er et alt for sterkt uttrykk og ikke bra. Det er heller ikke sant fordi du bruker ironi og sarkasme når du tuller, og ikke i en alvorlig diskusjon.

Emneord
grupper, konservativ, rødstrømper

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.