|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Det du skriver her var litt av poenget mitt da jeg startet tråden om FP som venninneklubb for noen måneder siden.
![]() |
#302 |
Ekvilist
|
Ja, jøss.
![]() |
#303 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Hadde skrevet et langt innlegg, men ble logget ut.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg synes det er stor forskjell på å mene at det finnes sosiale grupper her (folk som kjenner hverandre mer privat for eksempel), og det å mene at man innenfor disse gruppene støtter hverandre i tykt og tynt. Også i diskusjoner. Jeg er enig i det første, men ikke i det siste.
![]() |
#305 |
Ringskrømt
|
Jeg har tenkt på denne hele veien til jobb, for det er flere nykommere som har nevnt dette med gruppetenking. Dette blir gjerne forsterket av signeringer som "Jeg er helt enig med Teofelia som vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Leser
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg tror det er mange jeg tenker ulikt fra på FP.
![]() |
#307 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Klart det finnes grupperinger her inne. Det er helt tydelig, men slik er det vel alle steder? Etter min oppfatning finnes den harde kjerne mye i bloggorama og i Mayflowergruppen. Mennesker som kjenner hverandre gir kanskje mer slækk til hverandre?
![]() |
#308 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Hva er Mayflowergruppen?
![]() |
#309 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?De 50-60 første medlemmene som startet FP. Tror de bruker mayflower om seg selv?
![]() |
#310 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Oi, nå har det kommet veldig mange ting jeg egentlig klør etter å svare på, men det får være måte på, tror jeg.
Denne reagerer jeg litt på, him, ikke så mye fordi du kaller meg dobbeltmoralsk, men fordi jeg synes du misforstod meg. (Og det er jeg som kjent ikke så glad i.
![]() |
#311 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Vi som har medlemsnummer under 60 er alltid enig med hverandre.
![]() |
#313 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Bah, humbug.
![]() |
![]() |
#314 |
flisespikker
|
Ja, det ville vært rart, men er det noen som har hevdet det, da?
Ja, jeg kan skjønne at veldig mye "inside"-kommentarer kan virke ekskluderende og også på andre måter negativt i forhold til nye. (En annen ting i den kategorien er den "kjærlige sarkasmen" jeg har snakket om før, som man ofte ser mellom gode venner her, men som kan misforstås helt av nye medlemmer, som lett kan tro at de sarkastiske kommentarene og latterliggjøringen like gjerne kunne vært rettet mot dem selv.)
![]() |
#315 |
flisespikker
|
Jeg tror det var noe sånt Esme sa også - at dette (altså, sånn som du tenkte) var en veldig fremmed tankegang for henne selv, og at hun ikke kunne tenkt seg å være gift med noen som tenkte slik. Og det synes jeg må være en helt kurant ting å hevde (i det minste like kurant som det du sier her). Utgangspoenget var jo ikke for f.eks. meg å si noe om hvorvidt det er galt å tenke slik som du beskrev det, men om det er forskjellig fra sånn som jeg tenker. Og det er det - og jo mer du forklarer det, jo sikrere er jeg på at det er en genuin og ganske sterk forskjell, og ikke bare en misforståelse. Og det regner jeg med du er enig i at er en grei konklusjon?
![]() |
#316 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#319 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg har aldri, aldri oppfattet at noen har vært i nærheten av å tenke dette i diskusjoner som omfatter temaet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Leser
|
Electronica sier seg enig i hvordan Skremmeren leser henne her (Hun sier seg enig i innlegg #230 med "Fint at du forstod meg riktig i så fall.
Og til dette svarer du:
Jeg reagerer på at du - som er veldig glad i ironi og sarkasme - ikke kan tolke Electronika på en annen måte enn det som er skrevet rett frem? Og akkurat slik opplever jeg Esme også i denne tråden. Og ja, jeg synes det er dobbeltmoralsk. (Jeg ser det blir egentlig et alt for sterkt ord, mulig det er en mildere variant av dette.) En bedre måte å si det på, og som er ord jeg bruker mye privat er prinsessfaktor eller prinsefaktor, etter en bok om en prins og en fattiggutt som ble forbyttet og prinsen synes det var en selvfølge at alle skulle danse etter hans pipe. (Han som berget den ekte prinsen fra å bli drept ble blant annet kommendert til å stå mens prinsen spiste og vente med maten til prinsen var ferdig. For at ingen kunne spise mens prinsen spiste! Men hva heter boka, da?
![]() |
Emneord |
grupper, konservativ, rødstrømper |
|
|