|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseI følge kjørelæreren jeg hadde én dobbeltime med før oppkjøringen for et par uker siden, har det omtrent ingenting å si om du er god på lukeparkering. Ta den tiden du trenger, og om du må lirke noen ganger tolkes det visst bare som at du er en forsiktig sjåfør som det er trygt å slippe ut i trafikken. Mye verre å stresse med å gjøre det kjapt og greit. Mange av de mest erfarne sjåfører sliter med lukeparkering, jeg tør nesten å påstå at jeg etter under tre år med lappen - og bare litt over et år i en by der jeg må lukeparkere - har rukket å bli hakket bedre enn mannen min til å lukeparkere. Han har hatt lappen i 22 år, kjører veldig godt og har ikke vært involvert i noen ulykke, men lirker og lirker nesten samme hvor god plass det er.
|
|
|
#2 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg gjorde forresten, etter min mening, en del tullete, nervøse småfeil - sneiet borti kanten på en rundkjøring med dekkene, kjørte altfor sakte på høyhastighetsvei, ble tutet på fordi jeg skiftet fil i for lav fart osv., men bestod med glans.
|
|
|
#3 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg tok førerkort i 2007, 25 år gammel og etter 7 år med tull før jeg endelig fikk meg til å bli ferdig.
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Glitterchick gets her licenseKjørelæreren min tror heller ikke jeg får lukeparkering på oppkjøringen, jeg må mest sannsynlig ryggeparkere på parkeringsplassen. Men jeg MÅ kunne det, i og med at vi bor et sted det er umulig å parkere om vi ikke kan det.
|
|
|
#5 |
|
Quiet, please
|
Sv: Glitterchick gets her license
Ja, det må alle på Risløkka. Men igjen; ta deg bare god tid, og velg deg en plass med god plass rundt og godt synlige streker hvis noen av dem skulle være nedsnødd eller noe.
|
|
|
#6 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseDet var der jeg bommet på lukeparkering for så mange år siden, jeg stresset og ble stående bom. Utgjort klønete. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg lærte aldri lukeparkering og fikk parkere med snuten inn etter endt førerprøve på Risløkka. Jeg kan fremdeles igrunnen ikke lukeparkere og parkerer stort sett alltid med snuten inn.
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
I småveiene ved siden av. Kjørelæreren min tok meg med dit så vi kunne befare forholdene.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Å ryggeparkere er ikke nødvendigvis det samme som å lukeparkere. Når du lukeparkerer rygger du inn og setter bilen på langs, når du ryggeparkerer inn på en parkeringsplass så gjør du nettopp det, og står med kortsiden inn mot kanten.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I løpet av de 10 siste årene kan jeg vel huske to ganger at jeg hadde måtte lukeparkert. Den ene gangen var vrien, men ble overrasket av meg selv - fyren jeg hadde med kom også med "jøss!"-kommentaren da jeg kom perfekt inn på første forsøk. Neste gang jeg skulle gjøre det ble det såpass mye knoting at jeg heller fant meg et annet sted å parkere |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var glatt, ja! Særlig det siste stykket fra Fetsund og fram til banen på den smale, svingete veien. Men selve glattkjøringen var gøy, synes jeg.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg fikk beskjed om å lukeparkere på min oppkjøring. Jeg fant en luke som jeg lurte på om jeg skulle gi et forsøk, og fikk i etterkant skryt for at jeg ikke prøvde. Derfor måtte jeg rygge inn i en luke da jeg skulle avslutte. Jeg har ALDRI siden rygget inn i en parkeringsluke annet enn ved lukeparkering.
|
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sv: Glitterchick gets her licenseJeg prøvde å ryggeparkere to ganger under oppkjøringen. Jeg hadde aldri lært det, så det gikk åt skogen. Men heldigvis sto jeg likevel.
|
|
|
#17 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Glitterchick gets her licenseDere som har tatt lappen i løpet av de siste par årene:
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Jeg satte opp et regnestykke i en tråd Jessica hadde om det samme her, og jeg betaler rundt 17-18.000,- bare for det obligatoriske. Nå er du så heldig at du slipper trafikalt grunnkurs (om du er over 25 år?), så du kan trekke fra noen 1000-lapper på det.
|
|
|
#19 |
|
Helt konge
|
Sv: Glitterchick gets her licenseGlattkjøring på bane er så morro! |
|
|
|