Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-09, 13:57   #301
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Men FrP har da ikke blitt feid under noe teppe, lite eller stort! Jeg synes jeg har sett Carl I. eller Siv eller en annen FrPer i debattprogrammer på TV nesten hver eneste kveld siste fem år. I lokalavisen er det innlegg og motinnlegg nesten hver eneste dag. At jeg kjenner få som sier de stemmer FrP håper jeg sier noe (positivt) om familien min, vennen mine og kollegaene mine. De er stort sett kloke, oppegående mennesker som er like frustrerte over at FrP har fått så stor oppslutning som det jeg er. For min del tror jeg det rett og slett sånn at jeg ikke møter FrPerne i situasjoner der det er vanlig å diskutere politikk.

Og som andre har sagt før, jeg tar på alvor at FrP har fått stor oppslutning. Jeg opplever det som en trussel mot samfunnet vårt at så mange stemmer på et slikt parti. Hvordan man skal møte trussel, vet jeg ikke, men kom ikke her å si at FrP og FrPere ikke har kunnet delta i en åpen debatt.

Gammel 13-03-09, 14:47   #302
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Man må i alle fall slutte å betegne dem som rasister, idioter, lite oppegående, lite kloke, en trussel for samfunnet vårt, osv osv..
eksemplene florerer i denne tråden. (og overalt ellers)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 14:48   #303
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Man må i alle fall slutte å betegne dem som rasister, idioter, lite oppegående, lite kloke, en trussel for samfunnet vårt, osv osv..
eksemplene florerer i denne tråden. (og overalt ellers)

Folk som ER rasister, idioter, lite oppgående, lite kloke og en trussel for samfunnet betegner jeg gjerne som det. At de har en tendens til å være FrP-velgere er ikke mitt problem.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 14:49   #304
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor må man det?

Gammel 13-03-09, 14:49   #305
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, der var aC litt kjappere enn meg.

Gammel 13-03-09, 14:55   #306
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Folk som ER rasister, idioter, lite oppgående, lite kloke og en trussel for samfunnet betegner jeg gjerne som det. At de har en tendens til å være FrP-velgere er ikke mitt problem.

Da må man finne ut hvorfor "de evt. har blitt sånn" at du opplever dem som idioter.
Stempling uten vilje til å se evt bakenforliggende årsaker eller å gå i dybden er lite kontruktivt.
(Nå kommer du vel til å si; at Frp-ere er grunne).
Og fortsetter stemplingen.

Gammel 13-03-09, 14:56   #307
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Må man være rasist for å stemme Frp? Jeg kjenner en (svigerfar) som sympatiserer med partiet pga helt andre saker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 15:07   #308
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da må man finne ut hvorfor "de evt. har blitt sånn" at du opplever dem som idioter.
Stempling uten vilje til å se evt bakenforliggende årsaker eller å gå i dybden er lite kontruktivt.
(Nå kommer du vel til å si; at Frp-ere er grunne).
Og fortsetter stemplingen.

Tja, jeg ser ingen grunn til å inngående forske på bakgrunnshistorien til en tilfeldig rasist. Dessuten stempler jeg heller ikke Frp-ere. Jeg stempler idioter. Møter jeg en FrP-er som ikke har et ekstremt egoistisk og kort syn på ting og tang, så stempler jeg heller ikke han/henne som idiot.

Gammel 13-03-09, 15:16   #309
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvorfor må man det?

Fordi det skaper lite grobunn for konstruktiv debatt.

Gammel 13-03-09, 15:41   #310
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Tja, jeg ser ingen grunn til å inngående forske på bakgrunnshistorien til en tilfeldig rasist. Dessuten stempler jeg heller ikke Frp-ere. Jeg stempler idioter. Møter jeg en FrP-er som ikke har et ekstremt egoistisk og kort syn på ting og tang, så stempler jeg heller ikke han/henne som idiot.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal stemple noen som idioter, heller.
Fordi om de har etter ditt syn et ekstremt egoistisk og kort syn på ting, så kan det være at de ikke er idioter for det.
Kanskje det er andre sider de vektlegger, som kan og være fornuftig.

Dette blir jo rimelig hypotetisk, men poenget er man skal være forsiktig med alle de betegnelsene som folk strør om seg mhp på Frp og Frp'ere.

Gammel 13-03-09, 15:50   #311
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Fordi om de har etter ditt syn et ekstremt egoistisk og kort syn på ting, så kan det være at de ikke er idioter for det.

Dette blir jo rimelig hypotetisk, men poenget er man skal være forsiktig med alle de betegnelsene som folk strør om seg mhp på Frp og Frp'ere.

...og noen er rett og slett idioter. Sorry.

Gammel 13-03-09, 15:53   #312
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Hjelpepleiere tjener da 280 000 i året nå til dags da.

Om man har 280 000 i året så lønner det seg fortsatt ikke å ha flat skatt. Det var poenget da.

Gammel 13-03-09, 16:00   #313
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, folk som sympatiserer med et parti som kaller voldtekt for guttestreker, er i mot homofile mennesker på stranda, som har uttalt et ønske om tvangssterilisering av innvandrere, som ønsker barnevernet mer eller mindre nedlagt, som mener at global oppvarming er tøys, som har deltatt på nazi-møter uten motbør innad i partiet, som har stemplet alenemødre som lausaktige, som ønsker fokus på alkoholens positive virkninger (eksempelvis mot den livsfarlige sykdommen pyrea), som har en leder som på et ytterst freidig måte lyver hele det norske folk midt i fleisen angående Søviknes og gjør seg selv til et offer, som har mottatt støtte fra apartheidregimet i sør-afrika, som dasker til diskusjonsmotstandere når det blir litt vanskelig å forsvare seg, som har en nestleder som mener at politiet ikke skal forfølge vanlige folk med fartsbøter eller stoppe folk i tollen (og som selv følger godt opp med promille på stortingets talerstol og selv mister lappen), eh.. når skal jeg stoppe, jeg burde vel kalle dem sympatiske og søte små puzekatter?

Jeg skal si hvor jeg synes at problemet ligger. Det ligger i at ytterst få Frp-velgere klarer å forsvare valget de gjør. Fordi det knapt er mulig å forsvare. Der synes jeg problemet ligger. Så fort Siv Jensen og co. blir tatt på senga er det fram med den jævla (sorry Tito ) sutreleppa... "Åh, alle er så slemme med oss!" Der har vi det politiske budskapet når man blir møtt med utfordringer i fohold til egen politikk. Sympatisk. Puzekatt.

Hvis folk stemmer på et parti av denne kategorien fordi de syndes synd på dem da alle partier, uten unntak, synes politikken og etikken til partiet suger, so be it. Jeg tillater meg å kalle det idiotisk. Så får jeg heller flytte ut av landet den dagen Siv blir statsminister.

Gammel 13-03-09, 16:10   #314
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Puzekatter.

Gammel 13-03-09, 16:12   #315
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, folk som sympatiserer med et parti som kaller voldtekt for guttestreker, er i mot homofile mennesker på stranda, som har uttalt et ønske om tvangssterilisering av innvandrere, som ønsker barnevernet mer eller mindre nedlagt, som mener at global oppvarming er tøys, som har deltatt på nazi-møter uten motbør innad i partiet, som har stemplet alenemødre som lausaktige, som ønsker fokus på alkoholens positive virkninger (eksempelvis mot den livsfarlige sykdommen pyrea), som har en leder som på et ytterst freidig måte lyver hele det norske folk midt i fleisen angående Søviknes og gjør seg selv til et offer, som har mottatt støtte fra apartheidregimet i sør-afrika, som dasker til diskusjonsmotstandere når det blir litt vanskelig å forsvare seg, som har en nestleder som mener at politiet ikke skal forfølge vanlige folk med fartsbøter eller stoppe folk i tollen (og som selv følger godt opp med promille på stortingets talerstol og selv mister lappen), eh.. når skal jeg stoppe, jeg burde vel kalle dem sympatiske og søte små puzekatter?

Jeg skal si hvor jeg synes at problemet ligger. Det ligger i at ytterst få Frp-velgere klarer å forsvare valget de gjør. Fordi det knapt er mulig å forsvare. Der synes jeg problemet ligger. Så fort Siv Jensen og co. blir tatt på senga er det fram med den jævla (sorry Tito ) sutreleppa... "Åh, alle er så slemme med oss!" Der har vi det politiske budskapet når man blir møtt med utfordringer i fohold til egen politikk. Sympatisk. Puzekatt.

Hvis folk stemmer på et parti av denne kategorien fordi de syndes synd på dem da alle partier, uten unntak, synes politikken og etikken til partiet suger, so be it. Jeg tillater meg å kalle det idiotisk. Så får jeg heller flytte ut av landet den dagen Siv blir statsminister.

Irma: Jeg er sikker på at en del av det du ramser opp lar seg forklare hvis man ikke legger vrangviljen til.
Da kan jo jeg også si at jeg har ingen tillit til utenriskministeren vår; som løy det norske folk opp i fjeset under muhammed-debatten om hvem som publiserte tegningene. Og som freidig forsvarte løgnen sin med å si at det var så mye mindre faksimiler de andre publiserte. Bare for å nevne noe.
Og er det ikke Stoltenberg som kjører på biler og stikker av?
Er det skyttergravskrig man vil ha?

Sist redigert av bønna : 13-03-09 kl 16:25.
Gammel 13-03-09, 16:21   #316
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om man har 280 000 i året så lønner det seg fortsatt ikke å ha flat skatt. Det var poenget da.

Jada, men dessverre så har hjelpepleiere eller andre helsearbeidere lav lønn. Trenger ikke sette den lavere enn den er.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 16:26   #317
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jada, men dessverre så har hjelpepleiere eller andre helsearbeidere lav lønn. Trenger ikke sette den lavere enn den er.

Ja dette var en hjelpepleier for 4 år siden og jeg vet ikke om hun jobbet full tid. Det var hun som oppga lønnen sin til det samtidig som hun mente at flat skatt var en fin ting for henne.

Gammel 13-03-09, 16:27   #318
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja dette var en hjelpepleier for 4 år siden og jeg vet ikke om hun jobbet full tid. Det var hun som oppga lønnen sin til det samtidig som hun mente at flat skatt var en fin ting for henne.

Men igjen; er det ikke en veldig enkel sak å få henne til å ikke stemme Frp hvis det var hele begrunnelsen?
Vips; en mindre Frp'er.

Gammel 13-03-09, 16:34   #319
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Men igjen; er det ikke en veldig enkel sak å få henne til å ikke stemme Frp hvis det var hele begrunnelsen?
Vips; en mindre Frp'er.

Det var ikke hele begrunnelsen, men det var flere ting med like vaklende argumentasjon.

Men hvorfor antar du at folk som stemmer Frp hører på logikk og fornuft?

Gammel 13-03-09, 16:34   #320
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det skyttergravskrig man vil ha?

Jeg kaster herved hansken og innviterer til skyttergravskrig. Hvis man klarer å spa opp tilsvarende dritt (eller politikk som det vel kalles i Frp) om hvilket som helst annet parti i dette landet, så er jeg lutter øre!

(Jeg mener at snusk på skatten, medlemsjuks, lureri i forbindelse med utleie og usannheter om hvem som publiserte muhamedtegningene ikke kan måle seg med det å motta støtte fra aphartheidregimet eller utfrysning av påstått voldtatte og inkludering av påstått voldelige. Bare sånn for å sette det i perspektiv.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.