Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-12, 12:37   #321
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Sitat:

Det leses videre opp lange stykker fra Skype-loggene i sin helhet.
- Si ifra om du vil se noe lenger ned, skriver jenta i en av meldingene. Du bestemmer, svarer Øygard. I samtalen kan det ifølge loggen virke som Øygard ser jenta toppløs. Øygard har hele tiden stått fast på at han ikke har sett jenta naken.
I flere av samtalene som leses opp kommer det blant annet frem at Øygard ber jenta fjerne brystholderen sin.
Må du ha på denne hengekorgen, spør han i en samtale.
BHen? skriver jenta spørrende tilbake, før hun legger til:
- Neida.
- Slurp, skriver ordføreren med et slikkende smilefjes, før han sier til jenta at han nå må bli sittende lenge på arbeidsplassen.
- Du kan ikke gjøre slikt nå kan jeg reise meg på en time, sier han.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3491402.ece

Regner med det mangler et "ikke" i den siste setningen der. Fy f*en...

__________________
-08 & -11

Sist redigert av Mirmell : 12-10-12 kl 16:07.
Mirmell er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:40   #322
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Faen.

Og i dag skal kona hans vitne?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:43   #323
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jævla gamle gris, ja.

Jeg tror ikke han angrer en gang. Han har jo ikke gjort noe galt stakkar, bare vært vennligheten selv og gitt av seg selv til ei skakkjørt småjente med dårlig selvtillit.

Tanken på de Skype-samtalene.. Jeg føler for å kaste opp.

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:45   #324
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Respekten min for advokaten hans har falt til et minimum. Det er ikke ok å forsvare at voksne menn i maktposisjoner har seksuell undertone og tvinger seg på barn. Det sitter andre overgripere der ute som får legitimert adferden sin gjennom slike uttalelser.

Selvfølgelig er det ok. Det er forsvarerens jobb å finne alt som kan bidra til å få hennes klient frikjent og å bruke det for alt det er verdt. Advokaten hans later til å gjøre en god jobb med en dårlig sak.

I den grad man skal problematisere det, må det være hva media velger å videreformidle - til blant annet de andre overgriperne der ute.

Geir Lippestad har heller ikke bidratt til å legitimere massedrap.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:47   #325
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Etter dette skal visst forsvaret gjøre en jobb med å bryte ned jentas troverdighet. Og det må de sikkert få gjøre. Men disse samtalene står jo svart på hvitt, det er vanskelig å stole på en voksen mann som holder på slik, uansett hvor mye rart jenta har sagt å gjort i sitt liv. Hun var 13-14 år!

emm er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:52   #326
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Selvfølgelig er det ok. Det er forsvarerens jobb å finne alt som kan bidra til å få hennes klient frikjent og å bruke det for alt det er verdt. Advokaten hans later til å gjøre en god jobb med en dårlig sak.

I den grad man skal problematisere det, må det være hva media velger å videreformidle - til blant annet de andre overgriperne der ute.

Geir Lippestad har heller ikke bidratt til å legitimere massedrap.

Nei. Men han har heller ikke sagt at hans klient har gjort noe som er helt greit.

 
Gammel 12-10-12, 12:53   #327
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.684
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er vel forsvarerens jobb å se til at den tiltalte får en rettferdig rettergang, ikke at vedkommende plent skal frifinnes?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:54   #328
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Hele saken gjør meg så til de grader kvalm. At mannen har mage til å bagatelisere ig attpåtil skylde på jenta. Jeg gremmes!!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:56   #329
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.341
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Selvfølgelig er det ok. Det er forsvarerens jobb å finne alt som kan bidra til å få hennes klient frikjent og å bruke det for alt det er verdt. Advokaten hans later til å gjøre en god jobb med en dårlig sak.

I den grad man skal problematisere det, må det være hva media velger å videreformidle - til blant annet de andre overgriperne der ute.

Geir Lippestad har heller ikke bidratt til å legitimere massedrap.

Jeg ser den, mannen har krav på et forsvar i retten. Men MÅ forsvarerne prosedere saken i media i tillegg? Er man en dårlig forsvarer om man ikke gjør det? Jeg synes jeg ser vesentlige forskjeller i måten Larsen håndterer media på i forhold til Lippestad. Sistnevnte var mer nøytral når han skulle formidle sin klients synspunkter og uttalelser.

(Spørsmålene er ikke til deg, shute. Jeg synes bare forsvareren opptrår så forkastelig i media, og skjønner ikke at hun må legge seg på den linjen.)


Sist redigert av skyfri : 12-10-12 kl 13:02.
skyfri er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:56   #330
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.818
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er jo rett og slett kvalmende å lese det som kommer frem fra Skype meldingene. Hvordan kan man bare fjase det bort med "jeg skulle ikke latt meg rive med, jeg skulle visst bedre .. "??

Kan han bli frikjent? Altså, det er vel lett for retten å konkludere med at han har gått over en grense her, men de skal jo ta høyde for om dette også beviser at overgrep har funnet sted.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:57   #331
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.684
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er en annen viktig forskjell mellom Breivik og Øygard. Øygard har et navn, det hadde ikke Breivik.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 12:59   #332
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Vel... var innom livebloggen på TV2 nå, og ser at ein del ikkje blir gjengitt der (faktisk!), men følgande kom nettopp fram:

"Jeg vil ikke bortforklare meg, for dette taler for seg selv. Men jeg oppfattet det slik at når jeg var med på dette, så ble hun glad. "

Er enig med dei over at denne mannen tydeligvis ikkje forstår kva han er involvert i.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 12-10-12 kl 13:06.
Syrin er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 13:02   #333
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

"Slurp".

:spy:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 13:03   #334
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.684
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

http://blogg.orjas.no/dod-som-en-sild/

Håper det stemmer.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 13:04   #335
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Men Lippestads klient erkjente de faktiske forhold, det gjør ikke Øygard. Hun må jo prosedere på frifinnelse? Jeg er glad hun gjør det hun kan og skal som advokat, ingen er tjent med at denne saken skal opp igjen på grunn av feil.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 13:06   #336
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg ser den, mannen har krav på et forsvar i retten. Men MÅ forsvarerne prosedere saken i media i tillegg?

Tja. Jeg synes vel langt på vei media skal ta ansvaret for hva som fremkommer i media, ikke forsvareren som i denne saken snakker sin klients sak hele veien.

Sannsynligheten for at hun vemmes også selv er vel ganske stor. Det tror jeg kan gjelde jurister i mange saker.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 13:07   #337
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.255
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Sitat:

Tilbake til Øygard: Uansett hva dommen blir i denne saken er løpet kjørt for Rune Øygards karriere og videre liv som politiker. Det er ikke sikkert at vi noen gang får sannheten om de angivelige samleiene. Men vi har fått vite mer enn nok om hva slags alminnelig moral han har.
Rune Øygard har hatt nettsex med en jente som for det første var for ung og for det andre hadde Øygard som en viktig omsorgsperson i livet sitt. Han kan ikke ha noen tillitsverv etter dette.

Fra annemedes link. Amen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 13:07   #338
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg ser poenget med et forsvar og at hun skal sloss for klienten sin.
Jeg syns det er stor forskjell på å si at slik tone med et barn er i orden og å si for eksempel at slik tone med et barn ikke er straffbart.

 
Gammel 12-10-12, 13:09   #339
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.319
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Angående skyldspørsmålet: Dette må da ha ødelagt hans troverdighet fullstendig?? Hvordan kan han bli trodd på noe av det han sier herfra og ut, når det er DETTE som ligger bak det han tidligere tåredryppende har beskrevet som et normalt og "faderlig" forhold??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 12-10-12, 13:09   #340
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.684
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg ser poenget med et forsvar og at hun skal sloss for klienten sin.
Jeg syns det er stor forskjell på å si at slik tone med et barn er i orden og å si for eksempel at slik tone med et barn ikke er straffbart.

Nja, men med helikopterlegens dom i mente, så er det vel ikke helt u-straffbart å be en ung pike/gutt om å kle seg naken på web-kamera?

annemede er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no