Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-11, 08:05   #321
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Har såvidt begynt på Ute av verden av Karl Ove Knausgård. Veldig synd at jeg ikke leste denne før Min kamp.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 15-02-11, 12:50   #322
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Jeg leser Øya av Victoria Hislop. Har ikke menga meg med dere leseglade før siden jeg ikke har all verden med tid til å lese, men har en del bøker jeg skal prøve å få lest framover Kanskje hjelper det å titte innom her innimellom.

Denne har jeg også nettopp begynt på. Var på Spinalonga i høst, og hørte mye om boka da.

Gammel 16-02-11, 10:37   #323
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg begynte på Boktyven (lydbok) for ett par år siden. Kom ikke engang til cd 2 før jeg sluttet å høre på den. Bør kanskje gi den en sjanse til?

JA, den likte jeg veldig godt.
Den har bare litt sånn anderledes form å bli skrevet på.
Men innholdet og selve historien er sterk.
Så jeg vil se, gi den en ny sjanse!!

Gammel 16-02-11, 10:58   #324
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har startet på Aldri fucke opp av Jens Lapidus.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 16-02-11, 11:32   #325
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ny ladning med svensk krim og andre svenske bøker en ankommet fra Capris. Jeg har så vidt startet på den nyeste til Karin Alvtegen, En sannolik historia.

"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 16-02-11, 12:10   #326
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mo Hayder: Kuren. Den første jeg prøver meg på av henne. Jeg blir ikke helt tatt av den, men kommer til å lese den ferdig.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 16-02-11, 12:24   #327
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Mo Hayder: Kuren. Den første jeg prøver meg på av henne. Jeg blir ikke helt tatt av den, men kommer til å lese den ferdig.

Synes bøkene hennes er rå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 16-02-11, 18:07   #328
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Denne har jeg også nettopp begynt på. Var på Spinalonga i høst, og hørte mye om boka da.

Jeg skal på Spinalonga i mai; gleder meg!

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 18-02-11, 17:58   #329
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Kuren var også min første Mo Hayder bok. Og jeg elsket den rå og grusomme skrivestilen. Dama må jo være fullstendig maniac i hodet for å klare å skrive slik.

Gammel 18-02-11, 18:29   #330
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå hører jeg på Innsirkling av Carl Frode Tiller. Ble inspirert av dere. Foreløpig virker den bra.

Gammel 18-02-11, 19:03   #331
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Har begynt på "utrensking" av Sofi Oksanen.
Måtte jo det, etter alle anbefalinger her inne.

Gammel 18-02-11, 21:26   #332
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Og der var jeg ferdig med One day av David Nicholls. Jeg likte den ganske godt, men måtte legge den fra meg en stund pga skildringen av Dexters nedtur(er). Godt beskrevet, med andre ord.

Nå er jeg i limbo, men har planlagt en tur på biblioteket i morgen. I mellomtiden leser jeg Arne Dahl, En midtsommernatts drøm - igjen, tror jeg. Kan ikke ha gjort stort inntrykk siden jeg ikke husker om jeg har lest den eller ikke.

Gammel 18-02-11, 21:41   #333
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Leste La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson i dag. Vakker bok! Skal lese ferdig Aldri fucke opp av Jens Lapidus i helga.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 24-02-11, 10:27   #334
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I går byrja eg på Ingen skal høre hvor stille det er av Benedicte Meyer Kroneberg. Boka handler om Hanna som har vakse opp med ein far som var flyger og ei mor som var kunstner. Mora var manisk depressiv, og boka handler om korleis dette påverka Hanna som lita. Startinntrykket mitt er veldig bra.

Gammel 24-02-11, 10:43   #335
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Jeg har begynt på "øya under havet" av Isabell Allende

Gammel 24-02-11, 11:50   #336
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

The Graveyard Book!

Gammel 24-02-11, 17:01   #337
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Jeg har startet på tre bøker, Winter's Bone av Daniel Woodrell, Crimes of Love av Marquis de Sade og Vindens sønn av Henning Mankell.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 24-02-11, 23:55   #338
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er på husmorferie på Norefjell (to dager alene før resten av familien kommer i morgen).
Planen var å skrive to studieoppgaver, men så var jeg så utrolig dum at jeg tok med meg Harry på turen.

Så nå er jeg dypt begravet i Panserhjerte og har skrevet noe så ynkelig som 150 ord av 2000 på den første oppgaven.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 25-02-11, 11:04   #339
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort et ganske tilfeldig kjøp på Capris - har nå begynt på oppvekstskildringen Kjell av Kjell Eriksson (på svensk). Det blir nok mye gjenkjennelig her, for forfatteren er født midt på 70-tallet og er i likhet med undertegnede oppvokst i en skoeske av et rekkehus.

"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 27-02-11, 23:05   #340
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Doris Lessing: The Fifth Child.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.