Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 14:17   #321
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Hva med påkjørsler bakfra? 0 km/t.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:22   #322
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hva med påkjørsler bakfra? 0 km/t.

Kan man kjøre på noen i 0 km/t?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:25   #323
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hva med påkjørsler bakfra? 0 km/t.

Hva med å rygge? Negativ fart.

En kan bli hardt skadet av å gå på nattåpent på et kjøpesenter. Kroppen vår er ikke utviklet for å suse rundt i en hermetikkboks, klart vi må sikre oss. Enten en kræsjer når en står i ro eller i 350km/t så hjelper det med sikring, en kommer bedre ut av det enn om en er usikret. Regnestykket er ganske enkelt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:28   #324
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kan man kjøre på noen i 0 km/t?

Moroklumpen.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:35   #325
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Det var så mange å quote at jeg ikke gadd, de fleste innleggene gikk ut på det samme, tror jeg? Men jeg mente deg jeg sa om at jeg tar deres ord for det. I min del av verden er det det samme som å si: "Jasså, det var rart (rart fordi ingen har kommet med personlige opplevelser før laaangt ute i debatten,), men jeg stoler på deg." Med andre ord har jeg ikke beskyldt noen for å lyve.


Og nå tror jeg det er på tide å bruke en smiley jeg aldri har brukt før:





rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 16:42   #326
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.540
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Diskusjonen har vel vært innom hvorvidt det er bare er farlig å være usikret i store hastigheter og på lange strekninger. Strekningen barnehage- hjem har vel også vært nevnt? Ingen konkrete eksempler har kommet frem. Før nå. Nå hadde den ene kræsjet i lavere tempe enn den andre. (30 km, 10 km) Rett ved barnehagen t.o.m. Men, jeg får ta deres ord for det.
(Hvis man får så stort blåmerke av å krasje i 10 km i timen, hadde det kanskje t.o.m være en fordel å ikke brukt bilbelte? )


Ta mitt ord for at det er fullt mulig å bli påført alvorlige skade også i lav fart. Jeg ble påkjørt av en semitrailer som ikke overholdt vikeplikten og jeg hadde maks 5-10 km, og bilen måtte kondemneres. Vi som satt i bilen hadde flaks og ble ikke skadet, men det var egentlig mest tilfeldigheter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 08:43   #327
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det var så mange å quote at jeg ikke gadd, de fleste innleggene gikk ut på det samme, tror jeg? Men jeg mente deg jeg sa om at jeg tar deres ord for det. I min del av verden er det det samme som å si: "Jasså, det var rart (rart fordi ingen har kommet med personlige opplevelser før laaangt ute i debatten,), men jeg stoler på deg." Med andre ord har jeg ikke beskyldt noen for å lyve.

Når noen sier noe slikt til meg så tolker jeg det i en tone som antyder at de ikke tror meg, sånn egentlig. For meg blir det litt sånn "[snurt stemme]Jah, jeg hører hva du sier altså, og jeg får vel heller tro deg dah![/snurt stemme]". Det er mye mulig du ikke mente det sånn, jeg bare prøver å forklare hvorfor jeg og mange med meg tolket det du skrev som at du trodde vi løy.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 09:32   #328
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg har ikke lest hele tråden.

Men det å la være å sikre barnet sitt i bil, selv ved små og korte strekninger, gjør kun de som alvorlig undervurderer risikoen ved det. Jeg er langtfra overnøye på slike ting, jeg kan ta med barnet mitt til et røykfylt sted, jeg lar det ta røntgenbilder og har trådløst nettverk på rommet hans fordi jeg har et pragmatisk forhold til risiko.

Men bilsikring skulker jeg aldri med. Et lite barn kan bli alvorlig skadet ved relativt små kollisjoner, og selv om det ikke dør, får indre blødninger eller brekker noe så får de ofte en diffus aksonal nerveskade som gjør at hjernen har dårlig funksjon senere.

Bilsikring er ikke i samme risikogruppe som hapå på brødskiva, passiv røyking eller andre ting. Om man tenker risikoanalyse så er bilsikring det absolutt viktigste man gjør for å sikre sitt barns helse. Og det er ikke noe foreldre egentlig bør tillate seg å ikke gjøre for barna sine. At man er stressa noen ganger er ikke et gyldig argument ovenfor andre småbarnsforeldre altså, det kan man innbille barnløse at er vanskelig, men den går ikke her.

Og så synes jeg ikke det er automatisk sånn at dersom man forstår og synes det er greit at folk gjør svært dumme dumme beslutninger at man viser noe som helst toleranse eller viser at man står utenfor noe hylekor.

Bilsikring er pålagt, det er foruftig, og det finnes faen ikke noen god grunn som tilsier at man skal godta den store risikoen det er å la være å sikre barnet sitt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 09:43   #329
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Det Esme sa!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 18:08   #330
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.309
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Esme!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:51   #331
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg har bulket i sjempelav fart. :Vil også dele:
Skjedde ikke stort - en krøll på forskjermen min, og en krøll på bakfanger'n til han foran. Var først og fremst fryktelig flaut å påføre en annen person så mye styr fordi jeg ikke fulgte med da jeg satt i kø.

Men det er et viktig poeng med dette med bilbelter som (muligens) ikke har hatt fokus i tråden her.

Det er at det å sette på bilbeltet er en av de handlingene som med fordel kan automatiseres. Da slipper man å måtte huske at det skal på fordi man skal kjøre lenger osv fordi det alltid er på med en eneste gang.

En annen ting er at jeg ikke ser helt vitsen med å la være? Ok - det er ikke så mange unger i året som skades av at de har sittet usikret i bil inntil 200 meter i inntil 15 km/t feks da - men det er heeeelt sikkert at det er enda færre som har blitt påført så mye problemer ved å faktisk være sikret den samme turen?

Det gjør jo ikke noe å sikre seg i bilen - og det tar ikke lang tid, koster ikke penger osv. Er det så mange grunner til å la være rett og slett?

  Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:57   #332
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Esme

Det finnes helt sikkert situasjoner hvor det å ha med et usikret/dårlig sikret barn i bil er det minste av to onder uten at jeg kommer på noen akkurat nå. Men det som er helt sikkert, er at flertallet av situasjonene jeg observerer med dårlig sikring ikke er i den kategorien. Og det overrasker meg litt at det innimellom er foreldre jeg ellers oppfatter som svært oppegående.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:27   #333
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.220
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er at det å sette på bilbeltet er en av de handlingene som med fordel kan automatiseres. Da slipper man å måtte huske at det skal på fordi man skal kjøre lenger osv fordi det alltid er på med en eneste gang.

Godt poeng. Jeg må si at en ting jeg ikke skjønner med foreldre som sikrer av og til, er hvorfor de ønsker seg selv så vondt. Altså, da må det da blir krangel om hele festingen? I forhold til om det er noe helt selvfølgelig som man alltid gjør?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:09   #334
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg mener for all del ikke at tingene du påpeker ikke er viktig altså, jeg klarer å engasjere meg på flere områder. 1100 barn ble skadet i bilulykker(en økning på nesten 100 barn i året sammenlignet med i 2006) i fjor og 12 døde så det er jo en viss sjanse for at noe kan skje.

Jeg skal absolutt i plukke opp noen diskusjon på om man skal sikre eller ikke. Vi sikrer alle i vår bil uansett hvor lang eller kort turen er : punktum:

Men så skulle jeg diskutere dette i går da, med den eldre garde på jobben i lunsjen. Et par av de er analytikere, og hang seg selvsagt opp i tallene mine. Og de var hjertens enig om at man skulle sikre etter dagens standard, langt unna den de brukte som foreldre for mange år siden, men tallene de møtte jeg motbør på. Disse trafikktallene du nevner, gjelder de alt innen trafikk eller kun barn sikret/ sikret feil/ usikret inne i en bil? Noen mente at dette måtte i befatte både akebrettulykker, sykkelulykker, påkjørsler osv? Jeg ble usikker og skulle google opp svar etterpå, og da fikk jeg et tall fra en lege på Ullevål som nevnte 10 alvorlig skadde barn i Norge (det stod ikke hvor mange døde av de 10) fra bilulykker i året, og at fem av disse hadde kunnet være unngått ved bedre (bakovervendt) sikring i bil. Hva er tallet,og hvor finner man statistikken som gjelder disse ulykkene?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:15   #335
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Du har nok rett i at det er i trafikken generelt(ikke bare i bil) tallene ligger f.eks her: http://www.klikk.no/foreldre/article373491.ece

Men jeg forstår ikke helt dette for hvert år blir ca. 7000 barn skadet på bussen, hvorfor er ikke de medregner her?

Forøvrig vet jeg at det skal lages en undersøkelse i Norge ala den som ANEC publiserte i juni. Så da får vi kanskje se mer nøyaktige tall som kun gjelder barn i bil.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:22   #336
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Først: Jeg har ikke den minste kompetanse for å si noe om tallene i utgangspunktet. Jeg bare synser.

Deretter: 7000 barn skades på skoleveien hvert år? Det kan ikke stemme? Det er ufattelig mange - hva menes med begrepet skades her egentlig? Hvor mange unger er det som egentlig kjører buss til skolen?

Det fødes omtrent 60k barn per år - hvis 7k skal skades årlig så betyr det sånn ca at hver eneste unge i det ganske land skal skades på skoleveien i løpet av grunnskolen - noen mer enn en gang? Eller har jeg gått meg bort i statistikken nå eller hva?

  Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:26   #337
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg tror det var 12 eller 13 barn som døde i bilulykker i Norge her i fjor. Slik ser det i alle fall ut av skrivemåten til TT.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:26   #338
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.220
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

emm: Det ble tidligere publisert en EU-rapport om bilsikring, der man hadde gått gjennom ulykker med barn involvert i Sverige, England og et land til. Det var den som konkluderte med at bakovervendt burde påbys. Den ble diskutert her inne den gangen, og jeg gikk gjennom tallene. Jeg skal søke litt og se om jeg finner det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:27   #339
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Først: Jeg har ikke den minste kompetanse for å si noe om tallene i utgangspunktet. Jeg bare synser.

Deretter: 7000 barn skades på skoleveien hvert år? Det kan ikke stemme? Det er ufattelig mange - hva menes med begrepet skades her egentlig? Hvor mange unger er det som egentlig kjører buss til skolen?

Det fødes omtrent 60k barn per år - hvis 7k skal skades årlig så betyr det sånn ca at hver eneste unge i det ganske land skal skades på skoleveien i løpet av grunnskolen - noen mer enn en gang? Eller har jeg gått meg bort i statistikken nå eller hva?

Står det ikke der at skades menes med at de måtte være borte fra skolen en dag eller mer? Er en stund siden jeg leste den artikkelen.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:28   #340
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

emm: Det ble tidligere publisert en EU-rapport om bilsikring, der man hadde gått gjennom ulykker med barn involvert i Sverige, England og et land til. Det var den som konkluderte med at bakovervendt burde påbys. Den ble diskutert her inne den gangen, og jeg gikk gjennom tallene. Jeg skal søke litt og se om jeg finner det.

Jeg har lenket til den i innlegget mitt over her Kan selvsagt legge den inn slik at alle ser den.

Trygg Trafikk om ANEC rapporten, i linken her finner man også link til sammendrag av rapporten og den hele og fulle rapporten.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no