Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 21:54   #321
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

I går kveld ble jeg omsider ferdig med midjepartiet på kjolen. Vill jubel i huset, for det der tok tid.

Så skal jeg finne frem garnet jeg skal bruke til overdelen, og hva finner jeg ut??

Jo, jeg har strikket midjepartiet i FEIL FARGE...

Så nå er jeg i gang igjen da, i et nytt forsøk.

Samme kjole som meg? (hjertekjolen)
Jeg har strikket en bitteliten feil i midjepartiet og kvir meg nå til å rekke opp igjen en omgang. Jeg bare må rekke opp igjen, ellers vil jeg irritere meg noe grenseløst over det i etterkant

__________________
Ny dag - nye muligheter
Snill & grei er ikke aktiv  
Gammel 21-10-10, 22:01   #322
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Snill & grei, her.

Samme kjole som meg? (hjertekjolen)
Jeg har strikket en bitteliten feil i midjepartiet og kvir meg nå til å rekke opp igjen en omgang. Jeg bare må rekke opp igjen, ellers vil jeg irritere meg noe grenseløst over det i etterkant

Hjertekjolen ja.

Tok de fargene som er i oppskriften, og presterte å strikke med den lysegrå i midjen.

Kunne sikkert hatt det slik, men nei...vil ha det riktig.

Men fy søren så irriterende.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 09:01   #323
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.063
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Lykke til med opprekking av kjoler

Jeg holder på med denne halsen. Skal bli en julegave til en venninne.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 10:06   #324
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.737
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er inne på å strikke en hals til mamma til jul.

Hun var på jakt etter "en sånn hals som man kan trekke opp som lue, ikke sånn hals som dere hadde som små", altså fastslo vi at de kaller det "buff" nå, men det husket hun aldri. Hun ville ha en i ull, og fant bare til barn på janus, til voksne hadde de god, gammeldags hals.

Så jeg tenkte tykk tråd, tykke pinner, fort gjort...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 11:55   #325
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er inne på å strikke en hals til mamma til jul.

Hun var på jakt etter "en sånn hals som man kan trekke opp som lue, ikke sånn hals som dere hadde som små", altså fastslo vi at de kaller det "buff" nå, men det husket hun aldri. Hun ville ha en i ull, og fant bare til barn på janus, til voksne hadde de god, gammeldags hals.

Så jeg tenkte tykk tråd, tykke pinner, fort gjort...

Har du sett på pickles.no? Der har de i hvert fall noen veldig fine og enkle halser i tykt garn, kanskje en av de kan brukes hvis du strikker den litt lenger?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)

Sist redigert av Majsa : 22-10-10 kl 21:09.
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 19:46   #326
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Åh, den har jeg også lyst til å prøve meg på. Strikker du i Lerke? Og i disse fargene? Den strikkes i flere deler sant?

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Jeg har akkurat lagt opp masker til denne:

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 22:19   #327
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg må le av meg selv altså ... Noen ting tar bare uendelig lang tid. Nu vel, jeg begynte jo på en Elias-genser til poden forrige høst og kom ganske langt på den før noen fant på å fortelle meg at den er liten i størrelsen, men jeg strikket videre lell. Dog flyttet vi tett opptil jul og det skle litt ut. Genseren er jo altfor liten til Bøllen, men nå har Bråkebøtta med ett også blitt veldig interessert i Elias og jeg har i kveld hentet frem genseren igjen med det mål å strikke den ferdig slik at hun kan bruke den!

Status:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg elias_221010.jpg (189,0 KB, 14 visninger)
__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 23-10-10, 12:14   #328
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Åh, den har jeg også lyst til å prøve meg på. Strikker du i Lerke? Og i disse fargene? Den strikkes i flere deler sant?


Ja, den strikkes i flere deler, så her blir det masse sying når den tid kommer. Jeg har en arm igjen å strikke nå. Jeg strikker med Lerke, men ikke akkurat samme fargene som vist på modellen her. Det var litt utplukket i fargene så jeg valgte et par andre farger. Det jeg erfarte var at jeg strikket MYE løsere enn oppskriften tilsa (selv om jeg innbilder meg at jeg strikker relativt fast?) så jeg måtte rekke opp hele blondestykket øverst. Etter det har jeg bare "tilpasset" hele prosjektet slik at jeg holder meg til ca 2/3 av oppgitt maskeantall.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 005.jpg (189,6 KB, 40 visninger)

Sist redigert av vimjer : 23-10-10 kl 20:48.
vimjer er ikke aktiv  
Gammel 23-10-10, 19:37   #329
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.329
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Strikker denne til min mor til bursdagen hennes, i grønt.



Blir nok ferdig i dag eller i morgen, veldig lett å strikke. Mulig hun skal få vanter også. Det kom hun også på at hun ønsket seg, etter jeg hadde begynt på lua. Jeg vurderer disse i samme farge som lua (er samme garnet). Er jo ikke et sett, men kan jo passe sammen vel?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå  
Gammel 24-10-10, 10:31   #330
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har strikket babyjakke til (min kommende grandsønn. *knirk*

Jeg har aldri strikket noe som helst før, men det er faktisk litt gøy...

- Den er ikke dampet ennå (for strykejernet står på hytta), så den er litt jevnere enn det ser ut til altså.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CIMG4273.jpg (199,1 KB, 17 visninger)
__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 10:33   #331
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Denne i babyull, pinne 2,5 og str 8 år. Det tar tid!

Denne er jeg nettopp ferdig med. Det tar ikke SÅ lang tid altså. Det som tar tid er kjedestingene rundt alle hjertene til slutt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 11:28   #332
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Mannen ønsket seg en genser, så nå strikker jeg for første gang til ham.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 12:43   #333
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg er stort sett ferdig med "Crazy"-kjolen. Heklingen gjenstår, men der må jeg ha bistand fra svigermor, gitt.
Har begynt på et jentesett imens - skal bli julegave.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg julegave.jpg (47,6 KB, 45 visninger)
vimjer er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 11:21   #334
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Still Light er ferdig:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 11:23   #335
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Råfin, allium!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 11:44   #336
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg har strikket litt mer også:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 11:46   #337
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Så nydelige, allium!
Hvor mange timer strikker du hver uke, tror du?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 11:54   #338
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Nja... 50 minutter på toget hver dag, og en time eller to om kvelden i sofakroken. Men den jakken begynte jeg på i starten av september. Det var togstrikk til jeg nådde mønsteret.

Ja, og så tok jeg danskebåten i høstferien. Det ble ganske mange centimeter på Still Light. Kursdagen på jobb i forrige uke ga også noen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 13:04   #339
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Så fin kjole og jakke Allium.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 16:02   #340
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.737
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Du er rå, Alluim!

Jeg holder fortsatt på med babyteppet (på toget) og dressen til Knerten (hjemme) Teppet er sikkert 15 cm over midten, knapt 170 masker på pinnen (strikker på skrå)
Dressen er en cm fra der ermene skal begynne.

Et stykke igjen på begge, med andre ord.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no