Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bakte du sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-11, 12:34   #321
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 180
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

Bakte 24 gode boller i går, etter en oppskrift jeg fant her inne et sted en gang.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 14-02-11, 17:50   #322
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Jeg har mere cheesebrownies i fryseboksen, glemte å servere når krystallklart var her så hun fikk med et stykke i handa når hun gikk. Derfor ble det så mye til overs så det beste for meg selv var å hive stykkene som var igjen i fryseboksen

Men det er vell tvilsomt at den er like god når en tar den opp igjen?

Å jeg kranglet med mor i natt, så jeg har unngått å besøke henne i dag. Ostekaken var i grunnen til henne men vi åt den selv, å det står enda en halv igjen i kjøleskapet :friste:

Åååh jeg elsker ostekake!
Og CCCB, men ... OSTEKAKE...

Gammel 14-02-11, 18:29   #323
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Laget Valentinskaker (sugar cookies) i går til klassen til prinsessen, og noen til oss selv.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 14-02-11, 20:20   #324
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg bakte boller i går. Brukte en oppskrift herfra, men endte opp med uante mengder mel...
Bollene ble veldig gode og luftige.

Gammel 14-02-11, 20:20   #325
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Bakte Verdens beste boller (detsoteliv.no) i dag.

Gammel 15-02-11, 01:18   #326
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Brød med tyttebærsyltetøy (!) og solsikkekjerner.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 15-02-11, 10:21   #327
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Baker annenhver kveld. Glutenfritt brød til sønnen min.

Pesten er ikke aktiv  
Gammel 15-02-11, 21:27   #328
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det er det beste av alt, det var så enkelt!

1 egg
1,5 dl sukker
2,5 dl peanøttsmør (Vi brukte et som er helt smooth, i oppskriften sto det at man skulle bruke grovmalt type. Det er hipp som happ, vil jeg tro.)

Rør alt godt sammen. Legg spiseskjestore kladder ut på en bakepapirkledd stekeplate. Trykk de lett ned med gaffel. Jeg fikk 20 stykker.

Stekes midt i ovnen på 160 grader i 10-12 minutter. De skal virke ganske softe når du tar de ut, og blir litt hardere når de er avkjølt. Og deilig sticky inni!

Denne oppskriften skal testes i morgen. Har tilfeldigsvis to glass med peanøttsmør i skapet (trodde vi var tom). Melkefri er de jo og.

Gammel 16-02-11, 11:59   #329
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Brød i går og havremuffins med nøtter og gulrot i dag (etter oppskrift her inne).

Gammel 16-02-11, 12:11   #330
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Bakte prinsessekjeks på fredag, etter oppskrift i BoligDrøm. I dag baker jeg deilige skillingsboller med masse ekte smør og kanel.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 16-02-11, 12:32   #331
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sist jeg bakte noe som helst var vel i fjor.

Gammel 16-02-11, 23:25   #332
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg bakte grove rundstykker i dag morges og følte meg som ei skikkelig god gammeldags husmor.

Hannah er ikke aktiv  
Gammel 17-02-11, 01:27   #333
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Deilige grove matmuffins med masse godt oppi.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 19-02-11, 22:36   #334
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bakte boller fylt med vaniljekrem, og når jeg ikke orket/hadde tid til å lage flere av de ,klasket jeg resten av deiga utover til kanel i svingene.

Gammel 19-02-11, 23:11   #335
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sjokolade cookies i går med ungene. Deigen var fantastisk
Den var tilogmed bedre enn selve cookiesene.

Jeanett er ikke aktiv  
Gammel 20-02-11, 02:16   #336
VisiliA
Brenner seg ut

VisiliA sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
VisiliA er litt kul
Standard

Grovbrød med masse havregryn og linfrø...

VisiliA er ikke aktiv  
Gammel 20-02-11, 02:21   #337
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Kaker! I kveld har jeg bakt en gigantisk sjokoladekake med tre lag og en nøttesuksess. I morgen formiddag skal jeg og mamma bake Schakendakanelsnurrer.

Gammel 20-02-11, 08:51   #338
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå kan jeg også bidra i denne tråden, i går lagde vi pinnebrød.

Gammel 20-02-11, 11:00   #339
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Daimiskake tidligere i uka. Den skal spises i morgen.

Gammel 20-02-11, 11:02   #340
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blåbær muffins med cremè fraiche

Macky er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.