|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#4 |
koko
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vi pleier kjøpe forbruksvarer til våre foreldre, altså ender svigers opp med å få noe de kan spise og drikke. God kaffe, konfekt, spekemat osv.
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Svigerforeldre: bøker, klær (ekstra gode sokker/skjerf/hansker), konfekt, kalender med barnebarna, opplevelser (gavekort på kinobillett, konsertbillett etc).
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014
Men er det egentlig noen forskjell på om det er til svigers eller foreldre? Jeg spør fordi jeg ikke vet. Jeg traff aldri min svigermor fordi hun bor i en annen verdensdel, men jeg forestiller meg at dersom hun hadde bodd her i Norge så hadde vi kjøpt omtrent det samme, eller iallefall samme prisklasse til våre foreldre.
![]() |
#7 |
By the Sea
|
Ikke noen forskjell her - vi kjøper i samem prisklasse til alle fire, men ikke nødvendigvis det samme, selvfølgelg, for de er ganske ulike mtp interesser.
![]() |
#8 |
lettere utlada
|
Det er samme prisklasse ja. Men siden svigermor og svigerfar er to, og min mamma er alene, så blir nok hennes gaver litt dyrere enn enkeltgavene til svigers. Men sett sammen ligger det ganske likt. (Vi gir ikke dyre gaver uansett da.)
![]() |
#9 |
Drømmer
|
For oss er det forskjell ja, vi kjøper langt i fra for samme pris til de alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Beklager. Jeg vet ikke alltid hva svigers får. Men jeg vet hva mine foreldre får; ingenting. Det er iallefall veldig enkelt å kjøpe og pakke inn |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vi kjøper litt dyrere til svigers enn til mine foreldre. Grunnen til det er at svigers gir mer til oss enn mine foreldre gir, og da føler jeg at jeg må gi mer tilbake også. Dvs svigers synes det er så slitsomt å kjøpe gaver (de har hele 8 gaver å kjøpe |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Ja, jeg skjønner jo at man ikke kjøper det samme, men i mitt hode er det liksom logisk at man kjøper til omtrent samme sum dersom det ikke er noe spesielt. Jeg vil tro at grunnen til at jeg tenker sånn er at broren min gjør det og foreldrene mine gjorde det.
![]() |
#14 |
koko
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Og der hadde jeg sannelig plutselig bestilt etpar gaver til, samt litt julebelysning til meg selv.
![]() |
#15 |
Drømmer
|
Vi har aldri gitt likt beløp, noe av grunnen er forskjellig gavetradisjoner og andre grunnen er litt mer privat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
Ja, altså jeg mente ikke at jeg skulle få vite grunnene.
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Vi bruker nok litt mer på Mamma enn på svigerfar. Det er både fordi svigerfar aldri ønsker seg eller interesserer seg for noe og vi derfor ikke ser poenget med å bruke mye penger "bare fordi" og litt fordi Mamma rett og slett deltar mye mer i livet vårt og vi derfor er nærmere henne.
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Budsjettet pr forelder er likt.
![]() |
|
|