Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 21:37   #321
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

.

Har også servert mat med plastdeler frå mikseren

Å hjelpes!

Jeg har servert familien min revet ost med tommelfingerhudrester i...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 22:06   #322
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Å hjelpes!

Jeg har servert familien min revet ost med tommelfingerhudrester i...

Gammel 02-12-07, 22:32   #323
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Må bare takke for at denne tråden er dratt fram igjen, til stor glede for nye medlemmer!

Skal se om jeg har noe å bidra med selv når jeg får tørket lattertårene og hentet meg noen gratisprøver på Tena Lady!

Gammel 03-12-07, 05:53   #324
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg ler så jeg griner

LilleLeos pizzaboller var en høydare!

(Men jeg er nyskjerrig på den fæle kaken LilleLeo, dåpskake elns.?)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 07:19   #325
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Må bare takke for at denne tråden er dratt fram igjen, til stor glede for nye medlemmer!

Gammel 03-12-07, 15:10   #326
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For noen uker siden skulle vi ha risgrøt til middag, 30-minuttersris eller noe sånt. Jeg rørte og rørte konstant i over 20 minutter da jeg en del erfaring med brent grøt. Verkende armer og konstant intensiv røring til tross, den ble aldri tykk. Det var ikke så veldig rart egentlig, for jeg sto og rørte i melk. Posen med risgrøten i lå uåpnet ved siden av gryta.

Gammel 03-12-07, 15:28   #327
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma:

Godt å se at det kan skje selv en ekspert som deg!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 15:36   #328
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

For noen uker siden skulle vi ha risgrøt til middag, 30-minuttersris eller noe sånt. Jeg rørte og rørte konstant i over 20 minutter da jeg en del erfaring med brent grøt. Verkende armer og konstant intensiv røring til tross, den ble aldri tykk. Det var ikke så veldig rart egentlig, for jeg sto og rørte i melk. Posen med risgrøten i lå uåpnet ved siden av gryta.

Det hadde tilogmed ikke jeg klart!!

Gammel 03-12-07, 15:40   #329
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

(Men jeg er nyskjerrig på den fæle kaken LilleLeo, dåpskake elns.?)

Værs go':

Gammel 03-12-07, 15:44   #330
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kaka er uforglemmelig LilleLeo.

Gammel 03-12-07, 15:56   #331
Kneazle
Passiv

Standard

Fantastisk tråd! Føler meg plutselig som en dreven kokk, for jeg har ikke gjort noen sånne blundere som dette.

Men jeg har vært cateringsjåfør, og sluppet et svært fat med eggerøre på trappa til et sjokkert konfirmasjonsselskap.

Og min kjære lillebror skulle engang i tiden overraske min mor med å bake kake mens hun var på jobb. Blingset litt, og 2 ts bakepulver ble til 2 desiliter... Heldigvis bodde bestemor vegg-i-vegg, og hun ble tilkalt for å bære/skrape den kokende og sydende kaka ut av ovnen. Mamma ble overrasket, da.

Og jo, forresten: Når det står 2 ss pulverkaffe i oppskriften, mener de ferdig utblandet kaffe. Blir ikke helt det samme med bare pulver. :erfaren:

Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 17:14   #332
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Okei, here we go! Som sagt kan jeg overhode ikke lage mat, og det er intet annet enn et mirakel at samtlige her i huset er i live.

Jeg skulle bake boller, og det gikk så bra. Heller ikke dette er noe jeg mestrer særlig bra. Bollene så veldig fine ut, så jeg satte dem i ovnen.
Jeg tok dem ut etter endt steking, og skulle legge dem på rist.
Gikk det? Nope.

Jeg hadde nemlig stekt bollene på matpakkepair i ovnen, og de var svidd fast til papiret, så alt måtte kastes.

Gammel 03-12-07, 18:29   #333
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Det flaueste var vel da jeg i ung alder skulle lage spagetti og servere til min daværende svigermor. Spagetti og lasagne var det eneste jeg kunne lage, men spagetti ble strøket ut av listen over listen på hva jeg kunne av mat da svigermor kom inn på kjøkkenet og fant meg da jeg klippet spagettien ut av kjelen...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 18:39   #334
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også bakt pizzasnurrer som så ut som Lille Leos.
En gang tok jeg på grillkrydder (i den tro at det var kanel - det gikk litt fort i svingene) på eplekaka jeg bakte. Den var ikke serverbar for å si det sånn.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 20:31   #335
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Værs go':

Oh my gosh!!
Noe så grusomt.
Tror jeg hadde begynnt å gråte omtrent om mannen min kom hjem med den på dåpsdagen og jeg måtte servere den til alle gjestene

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 20:33   #336
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Har dere prøvd å erstatte vaniljesukkeret i riskremen med bakepulver noen gang? Det bruser skikkelig morsomt i munnen... (Det var for øvrig ikke meg, men min mor. Boksene er jo nesten helt like!)

Ellers må jeg innrømme at jeg føler meg litt mindre ferskis her når denne tråden kom fram igjen. Jeg husker jo forrige gang den ble dratt fram også!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 20:35   #337
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Har dere prøvd å erstatte vaniljesukkeret i riskremen med bakepulver noen gang? Det bruser skikkelig morsomt i munnen...

Gammel 03-12-07, 21:53   #338
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når man skal lage skillingsboller for første gang går det an å kjevle deigen ut til et rektangel, ha på smør, sukker og kanel for deretter å skjære i fine lange strimler før man ruller en og en strimmel sammen - men det tar fryktelig lang tid...

Gammel 03-12-07, 22:12   #339
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle lage sjokoladekake, og i oppskriften stod det "en kopp kaffe". Jadda. Noen som kan tenke seg til hva jeg helte i deigen?

Ganske riktig, en kopp med kaffe. Filtermalt . Til min unnskyldning må det sies at jeg var 14 år gammel og ikke så veldig bevandret i oppskriftenes verden.

Gammel 03-12-07, 23:14   #340
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Tror jeg hadde begynnt å gråte omtrent om mannen min kom hjem med den på dåpsdagen og jeg måtte servere den til alle gjestene

Hva tror du jeg gjorde? Når sambo hentet den, åpnet han lokket, så den og tenkte: "Oi! Den var stygg!!", og så pakket han den ned og kjørte hjem til meg, som hyl-gren.

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.