|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
Off the map.
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Vi må kanskje leve slik lenge. Nå vet jeg ikke hvor store barn det er snakk om, men om de er store nok til å forstå at de må holde avstand så er det vel ikke noe i veien for det?
![]() |
#322 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå6-åringen min leker ute med et søskenpar på samme alder. Jeg fotfølger de ikke.
![]() |
#323 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå9 åringen min har vært ute sammen med sine to lekevenner nesten hele dagen. Uten at vi har forfulgt dem. Det er grenser for hvor tett på hverandre de kommer, de har gått på ski. Og hver gang jeg har sett dem, holdt grei avstand. Så, nei. Jeg forfølger henne ikke.
![]() |
#324 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJentungen min leker med nabojenta uten fotfølging. De får beskjed om å holde avstand, og begge er opptatt av å følge reglene, men jeg kan ikke garantere at de ikke glemmer seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåMen hva pokker er det de driver med i hovedstaden da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
intro
|
Dette. Det står ingen steder i retningslinjene at barn ikke skal kunne være sammen utendørs uten overvåking.
![]() |
![]() |
#327 |
|
Mener du alle barn skal forfølges? Uavhengig av alder?
![]() |
![]() |
#328 |
Glamorøs
|
Indre Oslo er Norges mest tettbygde strøk. Når folk der skal starte turen hjemmefra så er det i bygatene. I tillegg er nabogata gravd opp til et digert høl, slik at det er tilnærmet umulig å gå der. Det finnes ikke hager og skog man kan henge i. Man bor med inngangen sin ut mot strøkets handlegate.
![]() |
#329 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåFHI er fortsatt mindre strenge enn mange i denne tråden.
![]() |
#330 |
trenger lading
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVår kommune har iallefall regel om tilsyn av barn på idrettsanlegg iallefall:
![]() |
#331 |
I mål
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg har ikke oppfattet at man bør fotfølge barn nei. 1-2 grensen er nettopp satt fordi man tenker de uansett ikke holder den avstanden. Derfor færre. Det virker jo fornuftig. Niåringen har ikke truffet noen, men når hun en gang skal det har jeg ikke planer om å fotfølge henne. Femtenåringen har foreløpig 1 venn han treffer, de er selvsagt alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåIft at man kan være 5 stykker utendørs, er dette 5 voksne og barn. Ikke 5 barn. Barn kan få ha en til 2 faste leke venner. Men de skal være ute, og ha avstand. Hvis barna er for små til å overholde det må man som voksen føge med. Eller la være å la dem treffe venner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
I mål
|
Det er 5 stykker som klarer holde anbefalt avstand. Mange ungdommer vil klare det. Uten at min ungdom er med så mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåApan: da har jeg misforstått. Så hvis de har to faste leke venner trenger de ikke holde avstand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
I mål
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåDu kan jo lese her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Drømmer
|
Samme regler rundt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
I mål
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåPå anlegg er det jo beskrevet anvendelse av 5 personer med 2 meter - regelen. Det virker jo rimelig vanskelig ved fotballspill for barn og unge, så det blir jo noe annet enn å overvåke 2 barn i egen hage for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
guru advisor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg har en bpa (20-årene gammel) som også jobber i hjemmesykepleien som jeg føler er veldig uforsiktig i forhold til smittereglene. Jeg kjenner jeg er litt bekrymet. Hen jobber med mange i det daglige og meg 12t uka.
![]() |
|
|