Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-21, 07:56   #321
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har begynt å handle gaver til pakkekalenderen, og har et par julegaver ferdig. Vi skal som alltid ha unna et par bursdagsfeiringer i starten av advent før vi virkelig setter i gang med juleplanlegging. Men først skal vi finne ut hvor vi skal når og med hvem i jula. Det er litt av en kabal, men heldigvis uten drama og vonde følelser. Alle skal ha noen å være sammen med, og vi skal rekke å møte alle i løpet av juledagene. Svigerfar har vært med til mamma julaften, og mamma har vært med til pappa (de har vært skilt i snart 30 år), så løsninger finner vi.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 19-11-21, 08:35   #322
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Adventkalendere hos oss blir følgende:
Jeg har tekalender fra Perchs, som samboer også får glede av.
Samboer har skrapekalender fra Røde Kors og billig sjokoladekalender.
20 åringen har Bülow.
16 åringen har Smarties.
1 åringen får pakkekalender med Duplo-tog.

Gammel 19-11-21, 10:12   #323
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Malama: Kanskje du rekker en tur innom Sørlandssenteret på turen din? Rett i nærheten.

Tviler. Men vi får se. Har valgt retur med morgen flyet på lørdag for å komme hjem midt på dagen heller enn sent på kveld. Ellers hadde jeg hatt lørdagen i Kristiansand da, men jeg har for mye som skjer hjemme den helga

Gammel 19-11-21, 10:15   #324
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kalendere i hus. Bülow, Kinder og en alt mulig. Og flax.

Gammel 19-11-21, 10:22   #325
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber også med kalendre.
Storebror ønsker seg Ferrero Rocher, jeg vet de har det på en butikk her, må få kjøpt.
Lillebror valgte heldigvis en ferdig Pokemon-kalender, perfekt.
Lillesøster vil ha pakkekalender, men det er lettest til henne så det er greit. I helgene får hun godteri, og det blir nok litt ekstra godteri til lillebror de morgenene også. I tillegg har jeg kjøpt et par kosesokker, 4 kakaobomber med marshmallows, en lyslenke på salg og en ting til. Så jeg har vel 13 gaver da, mangler 10 (julaften er uansett annerledes). Skal kjøpe noe småtteri og dele opp.
Mannen ønsker seg ølkalender. Jeg synes det er svinedyrt. Vurderer å kjøpe noen øl og litt godteri til de andre dagene.

apan er ikke aktiv  
Gammel 19-11-21, 10:25   #326
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må få avgårde pakke til brodern. Har kjøpt kalender som skal deles mellom han og samboeren og pappa/mamma. Alt er i hus så bare å få gjort.

Gammel 19-11-21, 11:20   #327
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

https://www.christiania-belysning.no/flower-star-o60
Denne var fin

Denne var kjempefin, jeg trenger også ny, lurer på om jeg skal gå for denne.

Gammel 19-11-21, 15:26   #328
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

På TGR hadde de kakaobomber formet som snømenn med marshmallows inni til 25 kr. Har kjøpt to, og så to popping candy med nissemotiv. Skal i julestrømpa.

Har sett på blader på Narvesen, tror jeg skal kjøpe noen til meg selv. Har gjort opp ferieregnskapet, og det blir noen løse feriedager her og der i desember. Tror det bør bli te & blader, ikke vasking.

Forbereder juleverksted, og har kjøpt pepperkaker + tekstiltusjer på Panduro. Blir noen handlenett og t-skjorter. Ungdommene får velge om de vil lage til seg selv eller som julegaver.

Har bestilt Nordkak-bokser av en venn, så der er halve julebaksten i boks. Skal mest bort i jula, så vi har vel «for mye» bare der, men baker nok litt for kosens skyld.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 19-11-21, 15:28   #329
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått tak i glutenfri kling, så da kan egentlig jula bare komme.

Gammel 19-11-21, 15:33   #330
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt de tradisjonelle pysjene som ungene får på morgenen julaften. Kjøpt på hhv Gina Tricot, H&M og Dressmann (den siste med en enkel, ensfarget svart, langermet t-skjorte til).
Også har 16-åringen fått ny kjole (ja, 48-åringen også, for den saks skyld ).

Sist redigert av My : 21-11-21 kl 01:00.
My er ikke aktiv  
Gammel 20-11-21, 05:21   #331
kamp
ASD

kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I går kom det fotobok i posten her, så da går det forsåvidt unna her også.
Og i år så var det faktisk ingen skrivefeil..

Men jeg holder enda på med prosjekt egen fotobok, den er over en 10 års periode og en gave til meg selv. Rett og slett bare for å samle på «gode» minner gjennom de 10 siste årene jeg ikke husker så mye av.. men dette er et langtidsprosjekt men blir nok ferdig pp nyåret! (Må ha med jul 2021, så kan jo ikke bestille før uansett)

Gammel 20-11-21, 09:48   #332
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har kjøpt de tradisjonelle pysjene som ungene får på morgenen julaften.

Jeg pleier å ha julepysjer som en del av innholdet i julestrømpen, og jeg var litt spent på om årets pysjer/kosedresser fra SillySanta kom fram i tide. De kom i går.

Jeg har også tatt fram familiekalenderen og begynt å pakke inn/henge opp adventsgavene på den.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 20-11-21, 14:21   #333
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

jeg har lagd to barkranser til å henge ved inngangspartiet i dag.

Gammel 20-11-21, 19:00   #334
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fikk kjøpt noe småting til julestrømpa i dag og skrevet et julekort som skal sendes til USA.

Gammel 20-11-21, 19:14   #335
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ene pakkekalenderen gjorde jeg ferdig i oktober og sendte den hjem med borteboeren. Den andre ble halvpakket i dag. Så nå vet jeg hvor mange gaver jeg mangler.

Jeg har handlet juleblomster og masse gavepapir. Neste helg skal jeg skrive kort og handle julegavene.

Blå er aktiv nå  
Gammel 20-11-21, 19:41   #336
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi har bakt pepperkaker og kjøpt to julegaver. Må sikkert bake flere, litt nærmere jul.

Gammel 20-11-21, 20:38   #337
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hatt meg et raid på senteret (varmt å gå mange timer med munnbind) og fått i hus det meste til ungenes kalender. Og litt pjask til mannens som trolig har rundt halvparten med sjokolade og andre halvparten er litt sokker og annet jeg finner på.

Det skal nok bli desemberkos i år også. Og mann som er veloppdradd nok når jeg sender bilde av en pondus - sjokoladekalender og spørr om han heller vil ha en sånn svarer "det er koseligere med din variant" så da blir det poser på et gavebånd oppunder taket i år også. Etterhvert som posene plukkes ned så er det plass til julekortene som pleier henge der. (ungene har kalender mamma har brodert til dem. Det har faktisk jeg også, men den har ikke vært i bruk på mange år) satser på at mannen har tenkt å ordne et eller annet til meg også da. Han har ikke for vane å være så fantasifull. 24 poser med sjokoladekuler i et år. Eller tre. Så kjøpte jeg med hans velsignelse essie kalender et år. Så året etter kjøpte han en sminkekalender til meg som ikke traff helt. Det vsr vel i fjor. Så vi får se hva som skjer

Gammel 20-11-21, 22:07   #338
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Utelysene er oppe. Skifta til julegardiner. Ikke at de er julete akkurat. Stjerner er hengt opp, men ikke tent.
Og jeg har vaska stuekroken.

Gammel 21-11-21, 07:27   #339
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke startet på julepyntingen, men skal sette fram adventstaken og henge opp stjernen i vinduet i løpet av uka. Mulig også bake litt. I helga er planen å pynte små pepperkakehus sammen med barnebarn på tre år, men med et oppmerksomhetsspenn som i minutter tilsvarer alderen hennes, så blir ikke dette noe heldagsprosjekt akkurat. Jeg skulle gjerne besøkt diverse arrangementer som julemesser, utstillinger, julegateåpning etc., men holder med borte pga smittetrykket her.

Julegavene er jeg nesten ferdige med, det gjenstår en del på strikkefronten pluss gaver av det spiselige slaget.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 21-11-21, 08:38   #340
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bytta ut litt av den heldekkende pappen med julepynt i gjestgiveriet, og gleder oss vilt til å pynte for fullt til neste år.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Jul.jpg (365,9 KB, 60 visninger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.