|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#321 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg har begynt å handle gaver til pakkekalenderen, og har et par julegaver ferdig. Vi skal som alltid ha unna et par bursdagsfeiringer i starten av advent før vi virkelig setter i gang med juleplanlegging. Men først skal vi finne ut hvor vi skal når og med hvem i jula. Det er litt av en kabal, men heldigvis uten drama og vonde følelser. Alle skal ha noen å være sammen med, og vi skal rekke å møte alle i løpet av juledagene. Svigerfar har vært med til mamma julaften, og mamma har vært med til pappa (de har vært skilt i snart 30 år), så løsninger finner vi.
#322 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Adventkalendere hos oss blir følgende:
#323 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2021
Tviler. Men vi får se. Har valgt retur med morgen flyet på lørdag for å komme hjem midt på dagen heller enn sent på kveld. Ellers hadde jeg hatt lørdagen i Kristiansand da, men jeg har for mye som skjer hjemme den helga
#325 |
I mål
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg jobber også med kalendre. |
![]() |
![]() |
#326 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg må få avgårde pakke til brodern. Har kjøpt kalender som skal deles mellom han og samboeren og pappa/mamma. Alt er i hus så bare å få gjort.
![]() |
#327 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne var kjempefin, jeg trenger også ny, lurer på om jeg skal gå for denne.
#328 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Juletråden 2021På TGR hadde de kakaobomber formet som snømenn med marshmallows inni til 25 kr. Har kjøpt to, og så to popping candy med nissemotiv. Skal i julestrømpa. |
![]() |
![]() |
#330 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg har kjøpt de tradisjonelle pysjene som ungene får på morgenen julaften. Kjøpt på hhv Gina Tricot, H&M og Dressmann (den siste med en enkel, ensfarget svart, langermet t-skjorte til).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-11-21 kl 01:00. |
![]() |
![]() |
#331 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Juletråden 2021I går kom det fotobok i posten her, så da går det forsåvidt unna her også.
#332 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg pleier å ha julepysjer som en del av innholdet i julestrømpen, og jeg var litt spent på om årets pysjer/kosedresser fra SillySanta kom fram i tide. De kom i går. |
![]() |
![]() |
#333 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Juletråden 2021jeg har lagd to barkranser til å henge ved inngangspartiet i dag.
#334 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2021Fikk kjøpt noe småting til julestrømpa i dag og skrevet et julekort som skal sendes til USA.
#335 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Juletråden 2021Den ene pakkekalenderen gjorde jeg ferdig i oktober og sendte den hjem med borteboeren. Den andre ble halvpakket i dag. Så nå vet jeg hvor mange gaver jeg mangler. |
![]() |
![]() |
#337 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2021Hatt meg et raid på senteret (varmt å gå mange timer med munnbind) og fått i hus det meste til ungenes kalender. Og litt pjask til mannens som trolig har rundt halvparten med sjokolade og andre halvparten er litt sokker og annet jeg finner på.
#338 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2021Utelysene er oppe. Skifta til julegardiner. Ikke at de er julete akkurat. Stjerner er hengt opp, men ikke tent.
![]() |
#339 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Juletråden 2021Har ikke startet på julepyntingen, men skal sette fram adventstaken og henge opp stjernen i vinduet i løpet av uka. Mulig også bake litt. I helga er planen å pynte små pepperkakehus sammen med barnebarn på tre år, men med et oppmerksomhetsspenn som i minutter tilsvarer alderen hennes, så blir ikke dette noe heldagsprosjekt akkurat. Jeg skulle gjerne besøkt diverse arrangementer som julemesser, utstillinger, julegateåpning etc., men holder med borte pga smittetrykket her. |
![]() |
![]() |
#340 |
|
![]() Sv: Juletråden 2021Vi har bytta ut litt av den heldekkende pappen med julepynt i gjestgiveriet, og gleder oss vilt til å pynte for fullt til neste år.
|
|