Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 21:32   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Og hva er egentlig vi som klarer å skille mellom personlighet og utseende? Overflatiske?

*spent*

Det ligg vel kanskje meir i kva ein finn tiltrekkjande med andre menneske. Eg har heller aldri blitt verken sjarmert eller mo i knea av personar eg ikkje finn mentalt tiltrekkande.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:32   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Den kan du jo prøve å tenke ut selv.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:14   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det er jo interessant å lese om norske kvinner som finner en mann som putter tissen sin inni fisker og som forfaller i utstillingsvindu tiltrekkende.

Signerer. Jeg fatter det bare ikke.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:15   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Signerer. Jeg fatter det bare ikke.

Nei, det virker rimelig spesielt. Det er jo mange menn som bare er helt "vanlige" uten å være tiltrekkende, men Schau er ikke vanlig en gang, jeg vil heller si frastøtende.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:49   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er rett å tråkke på mennesker for moro skyld uansett hvem man er. Striden om Muhammedtegningene er interessant i den sammenheng.

Eg innser nok ein gong at fnatten og eg er heilt på bølgelengde.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 09:24   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke folk snakker du om Glitter? Altså folkene som betaler penger til sirkus, men som synes sex med dyrelik er ekkelt?

Him syns påhengsmotorstuntet er grusomt, men går gladelig på sirkus.

Hvor i all verden får du sex med dyrelik i fra?!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 09:31   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg tror hun mener penis-i-fisk-historien.

Ah. Da syns jeg man bør få sine facts straight før man diskuterer. Jeg har for øvrig sett både fisk som bekledning og den flytende grisen. Jeg jobbet på Quart det året.

Glitter.. "Personligheten jeg tror han har" var Fruktfluas eget utsagn om hva hun ble tiltrukket av . Jeg lurte bare på hvilken personlighet hun snakker om. Det hørtes ut som en fantasi i mine ører særlig ettersom hun ikke fortalte hvilke personlighetstrekk som virket tiltrekkende.

Hennes svar henspilte på at jeg også mener han er mentalt tiltrekkende. Jeg syns han er intelligent, til tider morsom og vi liker den samme musikken. Bare fordi man ikke vil fortelle deg akkurat hva ved personligheten hans man finner tiltrekkende syns jeg ikke man trenger å latterliggjøre det slik du gjorde.

Gammel 04-11-07, 09:44   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ville du kalt en penis i en hund for "hund som bekledning" eller er det bare fisker som kan brukes som klær på den måten?

Jeg syns det nettopp er etiske dilemmaer som dette Schau faktisk setter fingeren på. Vi syns det er slemt og ekkelt med en flytende død gris, men driter i å ta hensyn til levende dyr i mange sammenhenger. Vi syns fisker er mindre "personifiserte" enn kjæledyr, men i utgangspunktet er det ikke det som du sier noe bedre eller verre enn en død hund. VI bare syns det er verre fordi det er et kjæledyr. På samme måte er vi i harnisk over kinesere som spiser hunder, men tenker ikke det spøtt over egen kyllingproduksjon for eksempel.

Grunnen til at jeg kalte det bekledning i dette tilfellet, er fordi det var nettopp det det var. Schau og broren hans var pirater og kledd i fisk.

Gammel 04-11-07, 10:04   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg vil synes at det er trist hvis etikken går i en retning av at man kan bruke døde dyr som leketøy og hadde heller ønsket at den gikk i en annen retning hvor respekt og verdighet står i fokus.

Det er jeg enig med deg i, men jeg syns man først bør ta tak i de levende dyra.

Forresten; hva syns du om kunstverket "Mother and child divided" av Damien Hirst?

Kort fortalt, en ku og kalven hennes delt i to på langs og lagt på formalin. Man kan derfor gå gjennom både kua og kalven.

Både kua og kalven døde under fødselen av kalven.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.