Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-10, 10:57   #1
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Leiligheten var ikke så stor for en familie på fem, men den funket helt greit bortsett fra at det ble altfor lytt gjennom skyvedøren, så det ble fort til at vi vekket hverandre. Leiligheten var velholdt, ren og pen Koselig med terrasse med utsikt til havet og fint at ungene bare kunne rusle ut gjennom hekken og leke på gressplenen foran.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 12:52   #2
tormu
er i sommer***us

tormu sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Leiligheten var ikke så stor for en familie på fem, men den funket helt greit bortsett fra at det ble altfor lytt gjennom skyvedøren, så det ble fort til at vi vekket hverandre. Leiligheten var velholdt, ren og pen Koselig med terrasse med utsikt til havet og fint at ungene bare kunne rusle ut gjennom hekken og leke på gressplenen foran.

Vi bodde i to-roms på Athena, og våre venner i Helois-delen. De var misunnelige på oss fordi vi hadde ordentlig dør/vegg, og de kunne nesten ikke lage mye lyd uten at ungene våknet

Gammel 19-05-10, 12:55   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det kribler i reiselysten min...

Gammel 19-05-10, 14:07   #4
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Ingen som har bilder fra området å vise fram da? Bare sånn for en liten teaser?

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 20:09   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

La Tasca og strand sett fra Lollo og Bernie land

Mannen, storebror (med ansiktsmaling) og minstemor på La Tasca

Bassenget, meg med storebror og minstemor

Minstemor på stranda

Minstemor og storesøster i gamlebyen

Gammel 19-05-10, 20:59   #6
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Så koselig å se bilder! Gleder meg enda mer!

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:37   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Da er vi på Kallithea! Koser oss med aktiviteter og god mat.
I dag er det litt overskyet, og da er jeg glad vi har med langermet og one-piece drakter til ungene. På kvelden er det også litt kjölig. I går var det nydelig vär, og passe varmt i sola.

Jeg har reist nedover alene med mine tre jenter, og savner litt noen andre voksne å prate med innimellom. Men kan jo hende vi blir kjent med noen her etterhvert. Det er ihvertfall nydelig å väre her, og ungene koser seg stort!

Gammel 21-05-10, 11:58   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me reiser på søndag, og er litt bekymra over værmeldingane som ikkje melder særleg varmt vær. Kva ligger temperaturane på? Eg har pakka nokre cardigans til meg og barna (mannen får ta ansvar for sitt eige pikkpakk). Men ingen langbukser. I verste fall får me bruka sokkar i sandalane

Yr melder konsekvent dårlegare vær enn Storm, samt at temperaturane der stadig ligger eit par grader under.
Er barna dine med i barneklubben go/jenta?

Gammel 23-05-10, 19:02   #9
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Me reiser på søndag, og er litt bekymra over værmeldingane som ikkje melder særleg varmt vær. Kva ligger temperaturane på? Eg har pakka nokre cardigans til meg og barna (mannen får ta ansvar for sitt eige pikkpakk). Men ingen langbukser. I verste fall får me bruka sokkar i sandalane

Yr melder konsekvent dårlegare vær enn Storm, samt at temperaturane der stadig ligger eit par grader under.
Er barna dine med i barneklubben go/jenta?

Er meldt litt varmere framover nå, men ville hatt med langermet og cardigans, ja. Ungene er i barneklubben,- på noen aktiviteter.

Gammel 06-06-10, 14:12   #10
Sola76
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2010
Sola76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor mye "lommepenger" regner dere med å bruke på to uker? Har ingen måltider inkludert. Vi er to voksne og to barn.

Sola76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 12:01   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå som mannen har innsett at vi trenger ei reisetrille (av skikkelig kvalitet) uansett, han er drittlei av å dra på sportsvogna på "bilferie", forsvant jo vognproblematikken, og jeg viiiiiiiiiil på ferie snart!

Gammel 13-06-10, 12:52   #12
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

17 dager til vi reiser

Gleder meg veldig !

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:17   #13
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

13 dager til vi reiser igjen Skal være 2 uker denne gangen.

Gammel 14-06-10, 15:46   #14
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frida, her.

Da er vi der samtidig

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:13   #15
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Da er vi der samtidig

Bor dere på Athena?

Gammel 15-06-10, 07:47   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Frida, her.

Jøss..skal dere dit igjen, dere var der rundt 17.mai også?

Gammel 15-06-10, 18:12   #17
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jøss..skal dere dit igjen, dere var der rundt 17.mai også?

Ja vi var der 17 mai
Vi er veldig glad i Rhodos og er der ofte 2 ganger i året.Vennene våre spør bare om vi skal på hytta

Gammel 06-06-10, 21:45   #18
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi brukte ca 5500 kroner til "lommepenger" på den uka vi var på Kalithea nå i mai. Lillemor er jo billig i drift og til henne hadde jeg med det meste, så i praksis var vi to voksne og to barn. Vi spiste alle middager ute. To av dem i Rhodos by og resten på resorten. Resten av måltidene (masse godt) spiste vi i leiligheten. Vi handlet delvis på Carrefour (1 km i retning Rhodos by) og delvis på resorten. Vi kjøpte kun noe småtteri til ungene, herunder badeleker, ellers ingen ting. Og så ble det vel et par is om dagen per pers, tenker jeg. Om man handler en masse ved bassenget og på stranda ruller kronene fort.... Vi koste oss og spinket ikke, men holdt forbruket på et forholdsvis moderat nivå.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:28   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg anar ikkje kor mykje me brukte, men me tar både frukost og lunsj enkelt i leiligheten. Brød, knekkebrød, syltetøy, skinke, leverpostei, makrell, ost etc. Barna er kresne, så dette er faktisk den enklaste, sunnaste og billigaste varianten for oss. Til gjengjeld åt me god middag kvar dag, med både vin og dessert.

All Inclusive er eg ikkje begeistra for. Tre av oss eter såpass lite at det aldri vil lønne seg. Dessutan er det vel stort sett buffet, og det taklar eg dårleg mtp. hygiene og smitte.

Gammel 08-06-10, 19:31   #20
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Standard

Mine tre jenter og jeg brukte rundt kr 5500 i lommepenger på Rhodos.
Vi hadde all inclusive, og kjøpte kun lunsj og middag utenom kun 4 dager de to ukene vi var der. Vi kjøpte endel is og drikke, var på badelandet (brukte ca 1200 kr der) , og ellers kjøpte jentene gaver til seg selv og andre for omtrent kr550 hver. Jeg kjøpte to kjoler og fine sandaler. Vi handlet noe mat på mini-market innimellom, og det gikk noe penger til taxi.

Vi var veldig fornøyde med buffet-maten. Mye å velge i, og maten virket hygienisk og delikat tilberedt. Ingen av oss ble det minste syke, bare for å nevne det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.