|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Helt vanlig
|
![]() Abort eller ikkeJeg registrerer at mange, meg selv inkludert, har reagert med motstand mot moren i en annen tråd her som har tatt abort fordi hun ventet tvillinger.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg håper aldri jeg kommer i den situasjonen at det blir aktuelt. Men blir jeg gravid selv om vi bruker prevensjon tar jeg abort. Vi vil ikke ha fler enn de to barna vi har. Jeg fikser ikke psykisk å gå gravid og føde et barn til. Jeg har ikke overskudd og tålmodighet til å få fler barn. Jeg begynner å nærme meg 40 år osv. Det er ikke noe jeg ville ta lett på og jeg vet at jeg kom til å slite med det resten av livet. Men fler barn skal jeg ikke ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Abort eller ikkeNei.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Abort eller ikkeSer ikke noe annerledes på det nå i dag enn før. |
![]() |
![]() |
#6 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Abort eller ikke
Bytt ut 16 med 19, så har du meg også.
Sist redigert av Enhjørning : 25-08-08 kl 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for abort. Tror alltid jeg har vært det, men er ikke sikker.
![]() |
#8 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort. Jeg tok selv abort som 16-åring, og totalt sett var nok det et riktig valg den gangen.
![]() |
#9 |
Passiv
|
Som om jeg skulle sagt det selv. Har som sagt aldri tvilt på at det var riktig avgjørelse for meg da. Synes også at grensen i forhold til tid skal være som i dag - frem til uke 12. |
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er så absolutt for selvbestemt abort, men har svært vanskelig for å forestille meg en situasjon der det ville vært aktuelt for meg. Dette er et standpunkt jeg alltid har hatt, og det har ikke endret seg med årene. Jeg blir lei meg når jeg hører om folk som tar eller ville ha tatt abort av grunner jeg personlig ikke ser på som "gode nok", men jeg er fullstendig klar over at det MITT problem, og ikke noe jeg belemrer andre med. Men dersom noen spør meg direkte, så sier jeg selvsagt hva jeg mener om saken.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Abort eller ikkeEr helt klart for selvbestemt abort, men vet ikke om jeg hadde klart å ta det selv. |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() |
![]() |
#13 |
ræv med ører
Det har jeg også, bare at jeg var ett år eldre.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg kan ikke se for meg en situasjon der det ville vært aktuelt for meg å ta abort. Kanskje med unntak av skader helt uforenlig med liv.
![]() |
#15 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg har alltid vært, og er fortsatt for selvbestemt abort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
Veldig enig i dette. Jeg klarer ikke se for meg at jeg skulle tatt abort, utenom dersom det ikke er forenelig med liv.
![]() |
![]() |
#19 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg synes ikke man bør ta abort bare fordi man venter tvillinger. Har man lyst på flere barn, så syns jeg også man skal ta imot dem med åpne armer. Jeg hadde fått sjokk om jeg hadde båret på tvillinger, men ville ALDRI tatt abort av den grunn, og jeg er student, uten inntekt, men VET at jeg hadde klart det uansett!! Det kommer an på hvilke innstilling man selv har!
![]() |
#20 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er, og har alltid vært, for selvbestemt abort.
![]() |
|
|