Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer du FrP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Stemmer du Fremskrittspartiet
Nei, absolutt ikke! 155 86,59%
Ja, selvfølgelig! 24 13,41%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 02:00   #321
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Nå er det vel ikke regjeringen med forsvaret selv som vil avvikle noen av leirene de har rundt omking, spesielt i Nord-Norge.
Forsvaret gikk jo selv ut og sa at selv om de fikk økt bevilgningrer så ville ikke det hindre nedleggelser.

Gammel 28-11-06, 02:49   #322
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Nå er det vel ikke regjeringen med forsvaret selv som vil avvikle noen av leirene de har rundt omking, spesielt i Nord-Norge.
Forsvaret gikk jo selv ut og sa at selv om de fikk økt bevilgningrer så ville ikke det hindre nedleggelser.

Ok, men i hvilken sammenheng setter du dette med Frp eller andre partier? (Viser til det du skrev først, se under)

Opprinnelig lagt inn av Mams

Først skal de nedlegge forsvaret, etter at de har skjært ned noe enormt. Så skal det bli kvinnelig verneplikt. Jeg har litt problemer med å få dette til å stemme.

Gammel 28-11-06, 03:28   #323
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det siste sitatet er ikke mitt.
kisha skrev det så der har du litt feil.

Mitt svar (det første sitatet) var et svar til de som var misfornøyd med regjeringen, kisha sitt innlegg hadde nok heller ikke noe med Frp å gjøre, men heller en kommetar til det dette som ble skrevet av aba:

Sitat:

Som jeg skrev til Elin så vil jeg ikke komme med mine personlige politiske meninger som kan skape store konflikter. Men ja jeg synes til tider dagens regjering ikke gjør det som er best for Norge, og noe av det er vel nedlegglse av det norske forsvaret....

har understreket det jeg tror kisha kommenterte. Men om kisha mente noe annet er jo selvsagt en mulighet.
Innlegget til aba jeg burde ha sitert i mitt innlegg for det kom litt dårlig fram at det var hennes innlegg jeg tenkte på.

Gammel 28-11-06, 08:33   #324
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mams har rett - det er ikke snakk om å NEDLEGGE forsvaret. Det handler om å få styr på økonomien, og legge ned baser og flystasjoner som ikke er i bruk og ikke tjener til annet enn å være pengesluk. Dessuten har forsvaret brukt konsulenter over en lav sko, handlet IKT-utstyr til overpris etc.etc. Jeg synes det er mer skremmende å ha et forsvar som ikke har styr på økonomi og drift, og som i tillegg har folk høyt oppe som driver med underslag. Så en opprydding er nok på sin plass.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 08:51   #325
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Hvor: Oslo
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har aldri stemt på FrP og kommer heller aldri til å gjøre det. Har ingen partipolitisk tilhørighet og har noen ganger stemt bare for at FrP ikke skal få min stemme....

Gammel 28-11-06, 08:54   #326
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=169258

Gammel 28-11-06, 09:04   #327
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei, nei, nei, nei, nei!

Kunne aldri aldri falle meg inn på noe som helst nivå.

Frp er miljøfiendtlige, likestillingsfientlige, innvandrerfiendtlige, rasistiske i sin grunnholdning, de er populistiske og har altfor enkle løsninger som ikke er mulig å gjennomføre. De etablerer en ide om at man har "krav" på en megde tjenester fra det offentlige, men at man samtidig skal slippe å bidra til det offentlige.

Skatteinngang er selve kjernen i en god fellesskapsløsning, man kan ikke kreve noe som helst av et fellesskap man ikke vil bidra til. Vil man ikke betale skatt, kan man ikke kreve tjenester. Frps grunnide henger ikke på greip. I gamle dager, da de bare var liberalistiske, hadde de en økonomisk politikk som var menneskefientlig, men mer logisk. "Mindre skatter og avgifter, og skal du ha noe (skole, helsestell osv) får du betale for det selv". det var ærlig. det hang på greip.

Nå, derimot, sier FrP: Du skal betale mindre skatter og avgifter OG du skal få ALT du har lyst på GRATIS, fordi du fortjener det....:klask:

Gammel 28-11-06, 09:10   #328
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overhodet ikke, men min far gjør det

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 09:16   #329
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Den siste meningsmålingen viser; Frp er fortsatt landets største parti med 32,9 prosent oppslutning.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 09:19   #330
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viser bare hvor mange korttenkte mennesker som bor i dette landet. Egoister kan man vel kalle dem.

Gammel 28-11-06, 09:21   #331
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Den siste meningsmålingen viser; Frp er fortsatt landets største parti med 32,9 prosent oppslutning.

Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves, som det heter.

Jeg synes det er svært interessant at så mange som vil lide i et FrP-samfunn, folk som trenger gode fellesskapsløsninger og gode velferdstilbud, stemmer FrP!

Dette er folk som ikke selv vil klare å ta ansvar for seg og sitt, hverken sosialt eller økonomisk. Det er ikke alle som evner å ta det ansvaret man får dersom det er "opp til hver enkelt".

Gammel 28-11-06, 09:24   #332
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes det er svært interessant at så mange som vil lide i et FrP-samfunn, folk som trenger gode fellesskapsløsninger og gode velferdstilbud, stemmer FrP!

Ja, det er helt utrolig!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 09:31   #333
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Viser bare hvor mange korttenkte mennesker som bor i dette landet. Egoister kan man vel kalle dem.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 10:11   #334
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av aba, her.

Tror vel alle partier har noe/sier noe som vi ikke er enige i, men jeg kan ikke si at jeg er imponert over regjeringen etter de siste stortingsvalg. De har jo ikke oppfylt de de har lovet, og derfor synes jeg faktisk at FrP skulle fått en sjanse til å vist sin politikk ute i praksis.

Nå er det slik at den regjeringen som har ansvar nå "arvet" et gammelt statsbudsjett med gamle prioriteringer. Deres eget statsbudsjett ble nettopp vedtatt og det er fra nå av vi kommer til å se hva denne regjeringens politikk er. Det er ikke så ustabile systemer her i Norge at hele samfunnet er helt annerledes allerede dagen etter valget. Budsjettperioder er budsjettperioder og ting tar litt tid.

Det erveldig naivt og avslører politisk kunnskapsmangel å tro at ting kan endres over natten.

Hva er det regjringen har sagt de skal gjøre som de ikke har gjort?

Gammel 28-11-06, 10:40   #335
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Nei, nei, nei, nei, nei, nei!

Kunne aldri aldri falle meg inn på noe som helst nivå.

Frp er miljøfiendtlige, likestillingsfientlige, innvandrerfiendtlige, rasistiske i sin grunnholdning, de er populistiske og har altfor enkle løsninger som ikke er mulig å gjennomføre. De etablerer en ide om at man har "krav" på en megde tjenester fra det offentlige, men at man samtidig skal slippe å bidra til det offentlige.

Skatteinngang er selve kjernen i en god fellesskapsløsning, man kan ikke kreve noe som helst av et fellesskap man ikke vil bidra til. Vil man ikke betale skatt, kan man ikke kreve tjenester. Frps grunnide henger ikke på greip. I gamle dager, da de bare var liberalistiske, hadde de en økonomisk politikk som var menneskefientlig, men mer logisk. "Mindre skatter og avgifter, og skal du ha noe (skole, helsestell osv) får du betale for det selv". det var ærlig. det hang på greip.

Nå, derimot, sier FrP: Du skal betale mindre skatter og avgifter OG du skal få ALT du har lyst på GRATIS, fordi du fortjener det....:klask:

så enig så enig

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 11:16   #336
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Må ærlig innrømme at jeg ikke har lest hele tråden...

Ja, jeg er en av disse mindreverdige, dumme, slemme, egoistiske, kyniske, korttenkte nekene som har stemt Fremskrittspartiet - ikke alltid, men noen ganger. Hva jeg stemmer ved neste valg, blir en annen sak. Ikke sikkert det blir FRP.

Hmmmmm - når jeg tenker meg om, så er jeg sikkert en dårlig mor også, tror dere ikke??

Gammel 28-11-06, 11:19   #337
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jo.

Gammel 28-11-06, 11:23   #338
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jo.

Jaja, jeg kjører iallefall ikke trailer......

Gammel 28-11-06, 11:48   #339
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av aba, her.

[...] og derfor synes jeg faktisk at FrP skulle fått en sjanse til å vist sin politikk ute i praksis.

Det var det som ble sagt om NSDAP i sin tid. Det ble autobahn og fart på sakene når de fikk makta, ingen tvil om det. Noen egg måtte de jo knuse for å lage omelett, men pytt pytt...

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 12:45   #340
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er folk som ikke selv vil klare å ta ansvar for seg og sitt, hverken sosialt eller økonomisk. Det er ikke alle som evner å ta det ansvaret man får dersom det er "opp til hver enkelt".

Dette går vel på at FrP er et populistisk parti, de snakker i store bokstaver og gir lettvindte løsninger. At det faktisk ikke lar seg gjennomføre i praksis er ikke så lett å se for et "utrent øye".

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.