Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 13:15   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Det er jo fordi du ikke har grunnlag for å kalle oss idioter, mens det ikke er slik andre veien.

Gammel 27-02-09, 13:19   #2
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jo fordi du ikke har grunnlag for å kalle oss idioter, mens det ikke er slik andre veien.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 13:28   #3
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

De har dessverre fått trippelvaksinen, så slutt å syt. Selv om man vaksinerer aldri så mye så kan de få sykdommene likevel. Venninna mi sitt barn døde nesten av hjernehinnebet rett etter hun fikk trippelvaksinen. Legene kalte det en reaksjon på vaksinen, og barnet er skadet den dag i dag, fysisk ikke psykisk.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 13:44   #4
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Selv om man vaksinerer aldri så mye så kan de få sykdommene likevel. Venninna mi sitt barn døde nesten av hjernehinnebet rett etter hun fikk trippelvaksinen. Legene kalte det en reaksjon på vaksinen, og barnet er skadet den dag i dag, fysisk ikke psykisk.

Ja og?

Det at man kan få en alvorlig sykdom selv om man er vaksinert mot den betyr at det er enda viktigere at så mange som mulig blir vaksinert. Fordi det fører til at det er mindre riskiko for å bli utsatt for smitte.

Det er umulig å vurdere om anekdoten din er sann eller relevant, men om jeg antar at det du påstår er riktig forandrer ikke det på noe; vaksine medfører helserisiko for individet, men å ikke vaksinere medfører større helserisiko for hele befolkningen enn den risikoen individet blir utsatt for fra vaksinen. Hvis man, uten medisinsk grunn, lar være å vaksinere barna sine mot alvorlige sykdommer så er man ikke nødvendigvis idiot, det kan hende at man har vurdert dette rasjonelt og konkludert med at man vil være egoist, snylter og samfunnsfiende.

Ben "finds that even worse" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 18:19   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen svarte på mitt spørsmål.

Gammel 27-02-09, 19:29   #6
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Dagens BCG vaksine er på vei ut rett og slett fordi den beskytter mot en stamme tuberkulose som er så og si ikke-eksisterende i dag. Det er bevilget midler til å fremskaffe en ny og mer effektiv tub-vaksine enn den vi har i dag.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 19:57   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Nå er det ikke meg du spør, for jeg vaksinerer, men BCG'en er muligens på vei ut av vaksinasjonsprogrammet. Så vi som har små barn nå, må sikkert selv ta standpunkt om vi ønsker å vaksinere for egen regning. Jeg er ikke i tvil om hva jeg vil gjøre. Hvis den utgår av programmet kommer jeg sikkert til å ville gi den på ett tidligere tidspunkt hvis vi skal ut og reise.
(Hysterikeren her vurderte faktisk å gi den til storesøster da hun begynte i barnehage i Oslo Ø, med mange ansatte og barn fra land med høyere forekomst av tuberkulose.)

Hysterikeren her ga faktisk begge sine spedbarn BCG fordi hun ofte jobber med førstegenerasjons innvandrere.

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Dagens BCG vaksine er på vei ut rett og slett fordi den beskytter mot en stamme tuberkulose som er så og si ikke-eksisterende i dag. Det er bevilget midler til å fremskaffe en ny og mer effektiv tub-vaksine enn den vi har i dag.

Betyr det at mine kan få en ny dose når de begynner på ungdomsskolen, siden det er en annen bakteriestamme det skal beskytte mot?

Gammel 27-02-09, 22:04   #8
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Betyr det at mine kan få en ny dose når de begynner på ungdomsskolen, siden det er en annen bakteriestamme det skal beskytte mot?

Det vet jeg ikke noe om. Jeg vet dette med BCG vaksinen fordi jeg veldig nylig utsatte min stakkars helsesøster for et tredjegradsforhør i forbindelse med vaksiner.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 21:38   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg blir trist når jeg leser slike debatter, og det av flere grunner. For det første fordi jeg kjente et lite barn som sannsynligvis hadde levd i dag hvis Prevenar hadde vært en del av det ordinære vaksinasjonsprogrammet bare noen år tidligere. For det andre fordi jeg ikke kan skjønne hvorfor foreldre med friske barn er villig til å ta sjansen på at barnet utsettes for sykdom og smitte som ikke er nødvendig.

Det kommer sikkert ikke som noen overraskelse at jeg vaksinerer og at jeg tilleggsvaksinerte med Prevenar før den var en del av vaksinasjonsprogrammet (første dose ble satt før den "voldsomme" Prevenarsaken i 2005/2006 som førte til at vaksinasjonen kom inn som en del av barnevaksinasjonsprogrammet.) Det er både av solidaritetshensyn og av "egoistiske" grunner. Jeg gjør nemlig alt jeg kan for å unngå at barna mine utsettes for noe som i ytterste grad kan føre til at de dør. Og sannsynligheten for at et lite barn dør på grunn av meslinger eller får alvorlig hjerneskade på grunn av kikhoste er mye større enn faren for komplikasjoner ved vaksinasjon.

Jeg har en kompis fra et av de landene i Afrika som opplever en voldsom oppblomstring av polio, fordi vaksinasjonsprosenten er blitt for lav. Vaksinen er dyr og folk har satset på at de er trygge fordi andre er vaksinerte, med det resultat at ikke en tilstrekkelig stor andel av befolkningen er vaksinert, hvilket igjen fører til oppblomstring av sykdommen. Og resultatene er tragiske; alvorlige, livsvarige lammelser og dødsfall som er helt unødvendige.

Meslinger er ikke en ufarlig barnesykdom. Kikhoste er ikke en ufarlig barnesykdom. Og de som tror noe annet er rett og slett både naive og ganske dumme.

(Moren min ble for øvrig overlykkelig da hun fikk vite at man nå vaksinerer mot kikhoste fra tremånedersalder. Som datter av landsbylegen på hjemstedet sitt fikk hun se konsekvensen av denne sykdommen på småbarn allerede som liten. Og hun sa at det var skummelt og trist.)

Sist redigert av Gaia : 27-02-09 kl 21:44.
Gaia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 21:52   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg kjenner at jeg blir trist når jeg leser slike debatter, og det av flere grunner. For det første fordi jeg kjente et lite barn som sannsynligvis hadde levd i dag hvis Prevenar hadde vært en del av det ordinære vaksinasjonsprogrammet bare noen år tidligere. For det andre fordi jeg ikke kan skjønne hvorfor foreldre med friske barn er villig til å ta sjansen på at barnet utsettes for sykdom og smitte som ikke er nødvendig.

Det kommer sikkert ikke som noen overraskelse at jeg vaksinerer og at jeg tilleggsvaksinerte med Prevenar før den var en del av vaksinasjonsprogrammet (første dose ble satt før den "voldsomme" Prevenarsaken i 2005/2006 som førte til at vaksinasjonen kom inn som en del av barnevaksinasjonsprogrammet.) Det er både av solidaritetshensyn og av "egoistiske" grunner. Jeg gjør nemlig alt jeg kan for å unngå at barna mine utsettes for noe som i ytterste grad kan føre til at de dør. Og sannsynligheten for at et lite barn dør på grunn av meslinger eller får alvorlig hjerneskade på grunn av kikhoste er mye større enn faren for komplikasjoner ved vaksinasjon.

Jeg har en kompis fra et av de landene i Afrika som opplever en voldsom oppblomstring av polio, fordi vaksinasjonsprosenten er blitt for lav. Vaksinen er dyr og folk har satset på at de er trygge fordi andre er vaksinerte, med det resultat at ikke en tilstrekkelig stor andel av befolkningen er vaksinert, hvilket igjen fører til oppblomstring av sykdommen. Og resultatene er tragiske; alvorlige, livsvarige lammelser og dødsfall som er helt unødvendige.

Meslinger er ikke en ufarlig barnesykdom. Kikhoste er ikke en ufarlig barnesykdom. Og de som tror noe annet er rett og slett både naive og ganske dumme.

(Moren min ble for øvrig overlykkelig da hun fikk vite at man nå vaksinerer mot kikhoste fra tremånedersalder. Som datter av landsbylegen på hjemstedet sitt fikk hun se konsekvensen av denne sykdommen på småbarn allerede som liten. Og hun sa at det var skummelt og trist.)

Dette innlegget burde kråka og tutta lese, men det preller vel desverre av.

Gammel 27-02-09, 22:04   #11
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg syns det er helt utrolig at noen kan være så lite kritiske til kildene sine.

Vi følger selvfølgelig vaskineprogrammet med begge to siden vi har friske barn. Minsten har også fått prevenar som nå er med i vaksinasjonsprogrammet.

Gammel 27-02-09, 22:11   #12
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg skal saksøke kildene mine

Men tror fortsatt det ikke er bra med alle tilsetningsstoffene i vaksinene. :domsometbrød:

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:12   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal saksøke kildene mine

Men tror fortsatt det ikke er bra med alle tilsetningsstoffene i vaksinene. :domsometbrød:

Ærlig talt, kan du ikke bare oppgi hvor du har hentet disse opplysningene fra? Hvilke spesifikke tilsetningsstoffer mener du og hva mener du ikke er bra med dem? Og mener du at det jeg har hentet fra legemiddelverket er feil?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:16   #14
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ærlig talt, kan du ikke bare oppgi hvor du har hentet disse opplysningene fra? Hvilke spesifikke tilsetningsstoffer mener du og hva mener du ikke er bra med dem? Og mener du at det jeg har hentet fra legemiddelverket er feil?

Å saksøke var ironi da.

Jo det er mye rart i vaksinene og da kan dere lese denne hvis dere gidder da.

http://www.moss-avis.no/article/2008...137/-1/skjerm2

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:20   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Å saksøke var ironi da.

Du viser til et leserinnlegg i Moss Avis, der det henvises til INFLUENSAVAKSINEN og udokumenterte påstander fra en privatperson. Jaggu, det var mye bedre enn legemiddelverket.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:24   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Å saksøke var ironi da.

Unnskyld meg, men nå må jeg trekke litt på smilebåndet også.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 00:36   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Herregud, vi skal da alle dø en gang ...og blir vi gamle nok dør vi med kreft, om ikke av kreft - kommer bare an på hvor lenge vi lever det, og dette med autisme er, som allerede nevnt, tilbakevist!!

Og ja, det er kanskje noe "snusk" i vaksinene også, men det er da enda værre å avstå fra vaksinasjon. Satt på spissen; det blir ikke som å velge mellom risikoen for pest eller kolera, men pest eller influensa - hva velger du!?? Selvsagt influensa; på vegne av deg selv, ungene dine og andre mennesker!!!

Forøvrig; av alle som vaksineres, hver dag, hvert år ...hvor mange går det ille med?? Det er ikke store promillen. Konsekvensen av å ikke vaksinere kan være langt større!

Gammel 27-02-09, 22:26   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oddvar Forsberg virker ikke som en veldig solid kilde, for å si det mildt. Både bakgrunnen hans og det faktum at han ikke har fått med seg at kvikksølv gikk ut av vaksinene for mange år siden, er grunn nok til å være skaptisk til det han skriver.

Og det er bare ikke mulig å ta folk på alvor som hevder at det ikke finnes sykdommer som ikke kan helbredes.

Sitat:

Godt over 60 år, fortsatte han sine studier ved The School of Natural Healing, USA, først til Vitalist (ernæring for livskraft og vitalitet) og så til Herbalist (urtelege). Frisk og vital deler han nå sine kunnskaper og erfaringer med andre, og holder foredrag om helse i inn- og utland. Han bekrefter sin læremester, Dr. Christopher's utsagn: "Det finnes ingen sykdom som ikke kan helbredes"!.

http://www.k-link-norway.no/NO/NyBokForsberg.htm

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:30   #19
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Kråka: Du tror altså at legemiddelverket ikke skriver sannheten?

I stedet velger du å tro på diverse tvilsomme alternative kilder.

Gammel 28-02-09, 14:02   #20
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor bruke historien til å lære av, når man like greit kan gå gjennom akkurat det samme selv generasjon etter generasjon. Det er jo tross alt karakterdannende. Da er det kanskje ikke så rart at mange av oss er så ufine, vi har jo tross alt ikke hatt meslinger.

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.