Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 22:03   #321
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Samme her Benzo.

Frokost: 2 ryvita med skinke, tomat og dill
Lunsj: Jeg tror ikke jeg rakk lunsj? Jeg spiste honningmelon tror jeg?
Middag: 2 biter grandiosa (jeg som ikke en gang liker Grandiosa )

Nå sitter jeg her skrubbsulten og lurer på hva jeg kan gjøre for å rette opp den begredelige dagen. Har gått tom for hjemmelaget lavkarbomüsli, så det blir vel litt lavkarbobrød tenker jeg. Skal ha fest med mange gjester på lørdag, så når den er overstått så er jeg nok tilbake i bedre gjenge igjen.

Gammel 09-10-09, 00:53   #322
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke heller spist noe bra i dag. Jeg var på scrappingkurs med Sjømannskirken og det stod at vi skulle spise lunch i en restaurang ved siden av, men de hadde bare pizza og jeg var sulten så da måtte det bli pizza.

Da skal jeg prøve litt CC etter at jeg har kokt havregrøten. Jeg gjør havregrøt på ca 1 dl gryn og 2 dl vann og så har jeg melk på etterpå.

Normalt sett så spiser jeg kjøtt hver dag. Fisk er jeg ikke alltid like flink på, men det blir en del fersk tunfisk og helleflundre. Jeg spiser ganske mye kjøtt når jeg spiser også og har som regel kjøtt i salat til lunch som er rester fra middagen dagen før.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-09, 06:45   #323
Slettet bruker
Passiv

Standard

Benzo og Irma - det eneste som gikk skeis med den maten der var vel at det ble altfor lite mat? Ihvertfall på Irma?
2 pizzabiter er ikke noe problem vel? Med mindre det trigger voldsomt sug?
Og maten til Benzo så da ikke så aller verst ut - litt mer protein i morgen så er alt såre vel.

Gammel 09-10-09, 11:12   #324
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: To skiver hjemmebakt lavkarbobrød med speilegg og agurk
Lunsj: Havregrøt med cc
Middag: Entrecôte med broccolipurè, guacamole og fløtesaus.
Kvelds: Atkins bar og et stykke oopsie-kake

Sist redigert av gnuri : 09-10-09 kl 23:04.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 09-10-09, 15:44   #325
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Benzo og Irma - det eneste som gikk skeis med den maten der var vel at det ble altfor lite mat? Ihvertfall på Irma?
2 pizzabiter er ikke noe problem vel? Med mindre det trigger voldsomt sug?
Og maten til Benzo så da ikke så aller verst ut - litt mer protein i morgen så er alt såre vel.

Nei, men den helv..... baguetten da. Var ikke en liten smule, snarere en halv.
Har kjøpt soyamel i dag, går det an å lage en pizzavariant av det?

Ny dag, nye muligheter.

Frokost: Havegrøt med cc, utrolig hvor lenge mett jeg holder meg på det.
Lunsj: heisan.....den glemte vi
Mellom: 3 klibrød med leverpostei og agurk
Middag: Skal lage pizza med marinert biff

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 09-10-09, 15:51   #326
Slettet bruker
Passiv

Standard

En halv baguett er ikke all verdens. Det er jo ikke som om du spiser en kilo sukker om dagen heller. Det er en vesentlig forskjell på ordinær lavkarbo og ketogen kost. En helt sjelden utskeielse er nada problem. Jeg synes heller dere skal spise mye mere mat jeg.

Dagens smilefjes:

Havregrøt med cc. :haralvorligdilla:
skyr med skogsbær
omelett med mozzarella og masse sopp pluss grønnsaker
jordbær med vaniljekesam

Planlagt resten av dagen:
kjøttkaker i brun saus og en potet
muligens litt mørk sjokolade
muligens rødvin

Gammel 09-10-09, 16:45   #327
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: 4 havregrynslapper og en kaffe latte.
Mellom: en rå gulrot og 2 blomkålbiter med litt dipp.
Lunsj: kylling, sopp, løk, tomat, rømme og curry.
Middag: kyllingkjøttboller, theriaki, bittelbitteitt couscous og noen grønnsaker.
Snacks: Iset`s is.
Kvelds: rødvin og litt baconsvor.

Mannen kom hjem med mye spekemat, så is utsatt til i morgen.
Når barna er i seng skal vi kose oss med her.

Sist redigert av Blåbær : 09-10-09 kl 19:53.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 09-10-09, 19:51   #328
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Noen som vet hvordan laks i teryakisaus er mtp karber? Kanskje en del sukker i sausen? Vel, det og steamet brokkolig og blomkål var middagen min i dag.

Frokost var to egg, lunsj var salat med skalldyrmix.

Gammel 09-10-09, 20:24   #329
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Noen som vet hvordan laks i teryakisaus er mtp karber? Kanskje en del sukker i sausen? Vel, det og steamet brokkolig og blomkål var middagen min i dag.

Frokost var to egg, lunsj var salat med skalldyrmix.

Palmen, det er en så liten mengde vi snakker om så det går nok bra, i hvert fall om du snakker om at du hadde det på fisken og så puttet den i ovnen. Jeg har spist det og fortsatt vært i ketose.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 10-10-09, 10:01   #330
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jaja, med inntaket av 70% sjokolade, valnøtter og litt blåmuggost og vin på kvelden så gikk nok ikke dagen så bra som jeg trodde.

Allikevel så merker jeg at det blir lettere å ta bedre valg. Ferske bakverk f.eks er noe jeg går bananas over så da er det mye enklere å bare si nei enn å tro at jeg skal klare å spise bare bittelitt.

Gammel 10-10-09, 10:18   #331
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dagen i dag
Frokost: kjøttpølse med guacamole
lunsj: havregrøt med cc
"Middag": to hjemmebakte lavkarboskiver med makrell i tomat
En atkinsbar
Kvelds: To lavkarboskiver med reker og salat
Litt baconchips og litt viktvoktarna-karameller med 0 karber

Sist redigert av gnuri : 10-10-09 kl 23:18.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 10-10-09, 20:15   #332
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I kveld spiser jeg ost og kjeks - jeg klarte ikke stå imot.
Og drikker skogsbærcider, som er bortimot karbofri :glorie:

(Faktisk merker jeg veldig godt at når jeg har mye å tenke på og synes verden går meg litt imot er jeg kjapp til å "måtte" ha litt karber i form av ost-og-kjeks eller potetgull...)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 10-10-09, 20:31   #333
Slettet bruker
Passiv

Standard

Havrecc
omelett med masse sopp og salat
appelsin
spesialvafler (laget på sukrin og rømme og veldig lite mel hvorav det meste er grovt)
2 små pizzastykker
Jeg er så mett.

Gammel 10-10-09, 20:38   #334
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: Havregrøt med cc og økologisk eplemos (ikke tilsatt noe som helst)
Lunsj: 2 stk pizza fra i går
Middag: Burger fra den lokale sjappa, jadda, med fries og det hele.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-09, 20:45   #335
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: Skyr med bringebær
Lunsj: 2 wienerpølser i en lompe
Middag: Nesten en halv grillet kylling (uten det ekle skinnet)
Kvelds: 300g (!) ytrefilet, sopp og løk :stappa:

I tillegg har jeg stappet følgende i munnen: 3 jordbær, 1 stripe mørk cloetta-sjokolade, ca 10 pistasjnøtter, 1 stk smurf (kan jo ikke motstå når de deler så gladelig på lørdagsgodisen ).

Og nå vurderer jeg om jeg snart skal finne meg noen jordbær til dessert, dyppet i cloetta sukkerfri sjokolade smeltet sammen med litt fløte. :lørdag:

Gammel 10-10-09, 20:46   #336
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hvor i all verden ble det av grønnsakene i dag? Får ta det igjen en annen dag da! Mye proteiner gitt!

Gammel 10-10-09, 21:33   #337
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: havrelapper, kaffelatte og noen ts skyr (minsten stakk av med resten)
Lunsj: 150 g ytrefilet og salat, tomat, ost
Middag: parmesankyllin, rotmos (litt potet i den også), brokkoli og gulrot
Dessert: hurtigis

Litt te og en kaffe latte til innimellom her.

Gammel 10-10-09, 23:20   #338
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Man er jo bare mennesker, og om dette er et kosthold som man skal leve med, så må man kunne unne seg litt ekstra av og til, og det _ER_ jo lørdag

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

I kveld spiser jeg ost og kjeks - jeg klarte ikke stå imot.
Og drikker skogsbærcider, som er bortimot karbofri :glorie:

(Faktisk merker jeg veldig godt at når jeg har mye å tenke på og synes verden går meg litt imot er jeg kjapp til å "måtte" ha litt karber i form av ost-og-kjeks eller potetgull...)

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 11-10-09, 13:01   #339
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Frokost: kjøttpølse med guacamole og salat
Lunsj 2 lavkarboskiver med makrell i tomat og agurk
middag: Svinestek med grønnsaker og sjysaus
En Russel Stover bar på vei til konsert
En Atkins Bar, noen nøtter og litt svinestek etter konsert

Sist redigert av gnuri : 12-10-09 kl 12:55.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 12-10-09, 09:24   #340
Slettet bruker
Passiv

Standard

I går spiste jeg sånn her:
Fedonmusli med melk
3 små biter pizza med lite bunn og mye kjøtt
4 (!) lavkarboaktige vafler. (Lite mel og dette var grovt/fibra, sukrin)
1 lite stykke krydderkake
1,5 kjøttkake
Noen peanøtter

Typisk helg med andre ord. Nå er det mandag igjen og dagen er innledet med 2 skiver jacobsbrød med ost.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.