Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 14:08   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

allium: Hvor fant du oppskriften til den genseren forresten? Mamma trenger et nytt oppdrag.
Ah, fant oppskriften nå. Hva slags garn brukte du?

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 04-11-09 kl 14:13.
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 14:43   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

allium: Hvor fant du oppskriften til den genseren forresten? Mamma trenger et nytt oppdrag.
Ah, fant oppskriften nå. Hva slags garn brukte du?

Garnet er superwash merino fra Wollmeise. Det kreves det tid og innsats for å få tak i, men originalmønsteret bruker en alpakka/silkeblanding som har 24 masker på 10 cm. Mitt er litt tynnere, så jeg strikket et størrelse større enn jeg ellers ville gjort.

Norsk garn i noenlunde samme tykkelse er f.eks. Sisu, Drops alpakka eller Silke-tweed.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 15:09   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips, allium. Lurer på om jeg skal sette mamma på noe sånt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 20:47   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Storesøster i jakka si!!

Lua har jeg ikke strikket. Hun fikk den her i høst, og jammen er den veldig lik i mønsteret som jakka. Det var litt morsomt da...

Nå ønsker mellomste seg også en jakke. Får se hva det blir til....

Gammel 04-11-09, 21:20   #5
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har nettopp bestilt mønster og garn til disse tingene:

Skal strikke disse i rosa

og denne genseren i lyng, rosa og natur:

Macky er ikke aktiv  
Gammel 04-11-09, 21:27   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt på Bella's mittens til min Twilight-gale niese. (Bilde fra oppskriften.)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 08-11-09, 01:07   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har begynt på Bella-votten(e) og det blir jammen fint!

Jeg strikker i Falk på pinner 3,5 - tror det var litt feil ift. oppskriften, men jeg tror også at de blir passelige?
Hvilket garn bruker du, Allium?

Gammel 08-11-09, 11:07   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har begynt på Bella-votten(e) og det blir jammen fint!

Jeg strikker i Falk på pinner 3,5 - tror det var litt feil ift. oppskriften, men jeg tror også at de blir passelige?
Hvilket garn bruker du, Allium?

Cortina. Dermed ble jeg også minnet på hvorfor jeg ikke pleier å kjøpe garn på Bogerud tekstil.

Men jeg tror Falk blir altfor tynt, og jeg kan ikke skjønne at de blir passe? Jeg strikket på pinne 5, de er tette og ganske stive, og litt for små til meg.

allium er ikke aktiv  
Gammel 08-11-09, 14:47   #9
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Cortina. Dermed ble jeg også minnet på hvorfor jeg ikke pleier å kjøpe garn på Bogerud tekstil.

Men jeg tror Falk blir altfor tynt, og jeg kan ikke skjønne at de blir passe? Jeg strikket på pinne 5, de er tette og ganske stive, og litt for små til meg.

Kanskje jeg bare har altfor smale underarmer? At de ikke blir stive, gjør ingenting. Men jeg får gjerne revurdere når jeg kommer forbi håndleddet (som jeg akkurat er kommet til)? Evt. gi dem til Hvit 5 år

Gammel 08-11-09, 01:10   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nå ferdig med bolen og begge ermene på Eliasgenseren. Gikk så det suste å strikke den.

Sitter og syr inn tråder til den store gullmedaljen nå. Kjedelig.

Får se om symaskina blir tatt frem i morgen, så jeg får montert den, og så er det broderingen som står for tur.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 08-11-09, 01:21   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på med mitt andre ullsett til bebisen. Eller, jeg har strikket et til svigerinnen min som skal ha i mars, og har strikket ferdig jakke, og holder på med bukse til min egen lille prinsesse.
Ellers strikker jeg også på en julegave for øyeblikket.

SYns det er supergøy å strikke!!!
Og funderer allerede på hva jeg skal strikke etterpå...

Gammel 08-11-09, 10:42   #12
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Da er en monsterbukse ferdig og nå er jeg i gang men babysokker. Det skal også bli en del av en julegave.

Gammel 08-11-09, 11:10   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dere er så flinke, og EFFEKTIVE. Jeg holder fortsatt på med babylua (togstrikkeprosjekt) og babyteppet (på hjemmebane) Lua er vel 2/3 ferdig nå, men teppet har jeg ikke kommet opp i mer enn 110 masker enda... jeg skal av erfaring godt over 200, og så begynner fellinga...

Gammel 08-11-09, 17:37   #14
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på med denne i svart og turkis. I str 6 år, og den ser ut til å bli stor.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg genser.jpg (118,6 KB, 25 visninger)
Gammel 08-11-09, 20:06   #15
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Jeg har begynt på en jakke til meg selv, i tilegg til Nin-skjerf på si.
Det er denne fra Sandnes i garnet Sisu - men jeg har endret på nesten alle fargene da (likte ikke helt de flammefargene, selv om det er sikkert det som er poenget med hele mønsteret..).

Gammel 08-11-09, 20:14   #16
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Bildet er tatt i rn fei og får bukse til å se skeiv og skakk ut, men den er ikke det altså . Hadde forferdelig dårlig tid før kameraet skulle ut en tur .

Gammel 08-11-09, 21:36   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Lilla her også. Nettopp ferdige med disse:

Retz er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 10:44   #18
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Lekre strømper Retz! Og den monsterbuksa var kjempetøff Ullsokk. Så flinke dere er.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 08-11-09, 20:08   #19
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Jeg strikker jakke til storejenta, hun har fått ett skjørt som hører til, deretter blir det leggingser som hører til. Holder på med ei lita nøstebarnlue og, og planlegger stadig ting i hodet mitt som jeg har lyst til å strikke.

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 13:15   #20
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Nå strikker jeg sjal i nydelig alpakka-garn. Julegave til venninne.
Og så skal starte på votter til samme venninnes datter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.