Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Doctor Who (2005)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-14, 10:01   #321
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Doctor Who (2005)

Dr who er ekstremt vanedannende, og en utrolig bra serie. Den har alt! Jeg begynte på den som startet i 2005.

Hos oss er både mannen, elleveåringen og jeg hekta. Seksåringen ser det ikke fast, men kan se litt her og der. Han er veldig glad i dalekene.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 11:37   #322
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett to episoder nå, og er hekta.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 19:19   #323
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er hele familien totalhekta, vi er skikkelig nerdefans!

Pizzadeigen er satt og så fort babyen er lagt for natta så er det på med sesongstarten, med mann og to store, spente barn. Jeeej! Har ventet i månedsvis. Håper bare minsta er enkel å legge, det kan ta sin tid.

Gammel 24-08-14, 20:54   #324
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi må vente til fredag. Kunne jo strengt tatt sett den hver for oss, men vi vil se den sammen alle tre. Mannens bror kommer også, så det blir riktig kalas!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:16   #325
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var på sesongstarten i går på Ringen. Gøy å se så mange utkledde. Og veldig mange ganske unge fans. Man skulle ha trodd at TV-kanalene her i Norge ville ha skjønt at det er stort marked for dette.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:41   #326
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var også på Ringen med bl.a. en niåring i fez og pinstripedress.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-14, 22:46   #327
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var også på Ringen. Rakk såvidt å si hei til Toffejentene i lett panikk, da jeg ikke greide å finne hentekoden på billettene - heldigvis holdt det å ha kredittkortet billettene var kjøpt med.

Stor stas! Introen med Strax var ubetalelig; Poden har gått og foredratt deler av den i hele dag. "By now, the Doctor liked girls so much that he decided to become one."

Gammel 24-08-14, 22:56   #328
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har pløyd gjennom 10 episoder i dag. Man kan vel trygt si at jeg er hekta.

Lillesøster 09
Gammel 25-08-14, 00:21   #329
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg kan like den nye doktoren!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 08:39   #330
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Strax (med flere) hadde også introen på 3D-visningen til filmen i fjor, det var fantastisk! Var IKKE det samme å se den hjemme etterpå, nei.

Jeg sovnet halvveis i episoden i går ... Må se den igjen i dag. Baby i hus.

Gammel 25-08-14, 08:44   #331
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi så den hjemme. Eller mannen og eldste. Jeg greier ikke helt å engasjere meg, og minste ville ikke "se på Dr Poo", så vi spilte Ludo. Både mannen og eldste likte den nye doktoren, jeg syns han bannet litt lite med tanke på tidligere bekjentskap.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 10:12   #332
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det var en bra start for den nye doktoren. Mannen syns det var litt for lite action, han vil ha daleker og full fart.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 12:05   #333
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Dalekene kommer i neste episode.
Jeg så episoden ferdig nå, grævla bra. Elsker den nye Doktoren allerede. Liker ham bedre enn Matt. Han brukte jeg flere episoder på å venne meg til.

Stakkars dinosauren.

Gammel 25-08-14, 13:50   #334
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Ferdig med sesong 1. Og den tiende doktoren er jo dritkjekk! Jeg digget jo humoren til til den niende, men hey, jeg kan godt ha et crush på den tiende også jeg. *ler* No problems. (for sesong 1 var den niende, ja?)

I kveld skal jeg se første episode av sesong 2.

Det var snakk om at norsk netflix var litt ufullstendig, er det bare fra sesong 4?

Lillesøster 09
Gammel 25-08-14, 13:53   #335
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig rimelig å crushe på alle Doktorene, Serafin. Etter tur. Eller samtidig. Vi er veldig åpensinnede der.

Gammel 25-08-14, 15:09   #336
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ferdig med sesong 1. Og den tiende doktoren er jo dritkjekk! Jeg digget jo humoren til til den niende, men hey, jeg kan godt ha et crush på den tiende også jeg. *ler* No problems. (for sesong 1 var den niende, ja?)

I kveld skal jeg se første episode av sesong 2.

Det var snakk om at norsk netflix var litt ufullstendig, er det bare fra sesong 4?

Tennant er definitivt best, jeg kommer aldri helt over ham. Den tiende altså. Men har likt alle. Jeg kommer alltid til å ha fjortiscrush på Tennant. Dæven du har mye gøy i vente. Sesong 1 er mest barnslig, det er mange som hopper av lasset der og ikke orker å følge med videre fordi det blir for fjollete. Jeg elsket det jo men skjønner hva de mener. Sesong 2 og utover er bare rått, da blir det mer "voksent" og kanskje mer og mer dystert underveis også. Sånn som det var med Harry Potter. De første filmene er jo barnefilmer egentlig, men de siste egner seg jo ikke engang for mange barn.

Norsk Netflix mangler vesentlige episoder ja. De viktigste to episodene er "End of time" som er dobbeltepoisode mellom sesong 4 og 5, der Doktoren regenererer og går fra Tennant til Smith. Ser du siste episode av sesong 4 og hopper rett på sesong 5 på norsk Netflix, har du plutselig en helt ny Doktor uten å ha fått sett hvorfor og hva som har skjedd, det er helt fjernt! Netflix burde advare mot dette, jeg blir så irritert. Episodene er visst på amerikansk Netflix.
Det mangler også noen specials, men de er ikke så viktige for historien, mer kjekke å se på. Blant annet en av mine favorittepisoder, "Waters of Mars". Den er fantastisk. Ja og "The dead planet" og sikkert noen flere.

Gammel 25-08-14, 16:04   #337
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var på verdenskongressen i science fiction i London for 10 dager siden. Søndag kveld var det utdeling av Hugoprisen. Jeg regnet med at barna ikke ville være interessert, så vi dro ut og spiste middag med gode venner. Om morgenen fikk jeg vite at David Tennant hadde vært på utdelingen, og sosialisert med fans etterpå.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-14, 16:28   #338
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

De som mangler av episoder, finner man de på iTunes? Har amrikansk iTunes. Og masse credit der akkurat nå, så villig til å betale. Men skal jo komme meg gjennom sesong 2 og 3 først.

Lillesøster 09
Gammel 25-08-14, 18:15   #339
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg var på verdenskongressen i science fiction i London for 10 dager siden. Søndag kveld var det utdeling av Hugoprisen. Jeg regnet med at barna ikke ville være interessert, så vi dro ut og spiste middag med gode venner. Om morgenen fikk jeg vite at David Tennant hadde vært på utdelingen, og sosialisert med fans etterpå.

Gammel 26-08-14, 11:33   #340
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg beklager å dra opp en gammel tråd. Men her var så mye bra info.

Det er høst, og jeg har begynt å hekle igjen - dermed blir det mer netflix tid. Dere anbefaler Doctor Who altså? Og starte på den serien som startet i 2005?

Ja, ja og ja!!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.