|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frukt i matboksenDet verste er når mannen sier "Nå tror jeg vil bør få i deg litt mat" og jeg har lyst til å frese tilbake for det er jo ikke derfor jeg sutrer og er slem, det er fordi han er dum.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksen
Haha, du er jo meg!
|
|
|
|
#3 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenOg å lage seg noe mat når man er sånn, er jo helt umulig.
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Har du sett Snickers-reklamen som går på tv for tiden?
|
|
|
#5 |
|
|
Det er jo selvsagt! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Frukt i matboksenJeg ser for meg at ettåringen begynner å vise frem matpakken og skryte av mammaen sin any day now, altså.
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Ikke sant. Som jeg allerede har nevnt så er min motivasjon at jeg ikke syns rene brødskiver alltid er så gøy selv, og jeg ser at jeg får sønnen min til å prøve nye ting lettere om det kommer i en artig fasong. I tillegg er jeg opptatt av estetikk, popkultur, kultur generelt og liker å teste ut nye ting.
Men hvorfor går man ut i fra at det er noe som må innrømmes? Kan man ikke bare stole på at vi forteller sannheten?
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Frukt i matboksenJeg synes ikke showoff er noe særlig trivelig motiv å tillegge andre, så det pleier jeg å la være med.
|
|
|
#9 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Frukt i matboksenUngene mine er svært dårlig vant: Brødskiver med smør og pålegg, frukt, ferdig. Vannflaske og skolemelk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Frukt i matboksenJeg synes det er viktig at ungene får i seg mat i løpet av en skoledag. Og jeg skjønner godt at man strekker seg ganske langt for å få det til.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Frukt i matboksenSønnen min vil bare ha brødskiver med peanøttsmør på i matboksen. Til nød skinke en og annen gang. Så jeg prøver i desperasjon å legge ved en Babybel-ost, noen rosiner eller noen druer eller et eller annet vi tilfeldigvis har i hus som han liker. Ikke for næringens skyld, men rett og slett for at folk ikke skal tro at jeg er en "sånn mor" som fortsatt tror at brødskiver er det eneste saliggjørende. Mannen min ler av meg, men jeg blir faktisk stresset av de dølle matpakkene jeg sender med barnet mitt.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenJeg blir også tidvis litt stresset av det, men ikke mer enn at det er uaktuelt å stå opp tidlig!! (
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Frukt i matboksenMannen min pleier å lage fancy matpakke til meg, sånn dann og vann. Med marinert kyllingfillet, salat, oliven, pesto, chorizo og annet digg. Det har høy show off-faktor på lunsjrommet, kan jeg love. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Frukt i matboksenTja, jeg kunne stått opp klokka tre og fiklet med matboksen, jeg. Det hadde ikke hjulpet noe. Det meste av "stæsjet" kommer tilbake igjen likevel, for han spiser stort sett bare brødskivene. Jeg skulle ønske noen ganger han kunne gå med t-skjorte hvor det sto: Peanøttsmøret er økologisk, altså. Uten sukker og tilsatt fett.
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
|
|
|
#17 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Frukt i matboksenSånn skikkelig mørk sjokoladebit skal ein i alle fall ikkje bekymre seg for om ein tenker på stigning og fall blodsukker i alle fall : diabetikermamma: Mandarinen i matpakken påverkar blodsukkeret meir - i den grad ein skal la dette styre matvalget. Vår jente treng kreative matpakkar på grunn av helsa. Ho får i grunn alt mulig rart i matboksen, gjerne noko som folk ikkje ser som diabetiker-vennlig, fordi det har sukker-stempelet på seg. Eg sender glatt med henne Danonino-drikkeyogurt, for flaska passar så bra i boksen
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frukt i matboksenHyacinth skrev vel at dette var avklart med skolen, så nå skjønner jeg ikke hva du hisser deg opp over.
|
|
|
#19 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Frukt i matboksenFor å rykke tilbake til start: Jeg skjønner ikke helt hva HI og mange fler hisser seg sånn opp over mtp barnehagen. Jeg jobbet en gang i en barnehage hvor vi åpnet alle matpakkene og la de dekorativt på et stort fat. Og så fikk ungene forsyne seg med det de ville. Stor stas! Litt overrasket over at såpass mange roper om "Rør ikke matpakken til ungen min!!!!!"
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Jeg hadde ikke likt om ledelsen min hadde bestemt at alle skulle legge maten sin på et stort felles fat på lunsjrommet hver dag, så alle kunne dele. Jeg skjønner ikke hvorfor unger skal måtte finne seg i å spise andres mat, når de har med seg noe de liker hjemmefra. |
|
|
|
![]() |
|
|