Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-13, 09:50   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

9-åringen min bruker str. 38 i sko, så det hadde jo ikke akkurat funket.

Kunne aldri i verden tenkt meg og gått inn på en sånn avtale. Det hadde blitt rimelig dyrt når en har tre unger. Vintertøy handler vi på salg nå til neste sesong det vi trenger av det og etter de har begynt på skolen så kjøper jeg en del rimeligere merker også som funker veldig bra til vårt bruk. Jeg har også hatt system på jentene om at det har stått kasser på vent, men for ett år siden så funket ikke det lenger siden jentene bruker samme størrelse i klær nå. Og jeg merker jo at det er ytterst lite som kan gå i arv til lillebror. Men nå gir vi bort alt av klær etter ungene til noen jeg vet trenger dette, og neste gang skal ungene få være med og overlevere dette til den familien vi leverer til.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 11:01   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

9-åringen min bruker str. 38 i sko, så det hadde jo ikke akkurat funket.

Min også.

Gammel 04-04-13, 11:18   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva er greia med at de skal ha alle klærne tilbake etter et år?
Er det bare at da skal man stå "frarøvet" alle klærne man trenger og da "må" man jo leie et helt nytt sett med klær for ett år til? Ergo, de skaper sine egne kunder ved å donere klærne deres til noen andre etter et år??

Det høres jo helt sprøtt ut - sende tilbake fullt brukbart ullundertøy, votter og lue og kanskje tilogmed en dress som fint kunne passet en halv sesong til, for å så få kliss nytt tilbake??

Jeg begriper det bare ikke...
Eller er kanskje ikke denne donasjonen fullt så høyvelbåren som man skal ha det til, jeg mener - de kan jo få endel på finn for disse klærne brukt. Hvis man skal være mistenkSOM og kynisk...

Sist redigert av m^2 : 04-04-13 kl 14:32. Årsak: lig til som :himle:
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 11:57   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det høres jo helt sprøtt ut - sende tilbake fullt brukbart ullundertøy, votter og lue og kanskje tilogmed en dress som fint kunne passet en halv sesong til, for å så få kliss nytt tilbake??

Og uansett hvordan man snur og vender på det så blir det ikke spesielt miljøvennlig å bytte ut noe som fungerer med noe nytt, bare fordi det har gått en viss tid.

Gammel 04-04-13, 10:15   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har et lignende system som Harriet, men jeg bruker de store "hjulposene" fra Ikea. Nå må jeg straks finne frem 128 til yngste, og da har jeg plutselig en haug med 122 som kan arves bort til kusiner og naboer. Jeg lar aldri klær ligge ubrukt, jeg gir og selger videre. Barna våre arver også masse, og det er jeg veldig glad for. Har forøvrig supplert med manglende vintertøy nå i vår, så det er klart til neste sesong. Opptil 70 % rabatt, så det har vært en god deal. Men skal man slippe fullpris må man selvsagt planlegge litt, jeg synes egentlig ikke det er noe stress i det hale tatt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 10:59   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Vi har votter 1-3 sesonger, avhengig av type vott. Luer varer i mange år, lillesøster har nesten like stort hode som meg, og tyvlåner til stadighet noen av mine luer () og jeg antar dermed at hun kan beholde de luene hun har til hun synes de er for barnslige. De blir jo ikke spesielt slitt, liksom. Dresser og regntøy har vart 1-2 sesonger og 1-3 barn, det samme med ullklær. Jeg går jo ikke ut og kjøper helt nytt alt sammen hver sesong, jeg sjekker jo hva jeg har fra før, hva passer fortsatt, hva kan lillesøster arve fra storebror, hva har vi arvet fra søsteren min, hva skal gå videre til kusine og fetter og så kompletterer jeg der det trengs. I år har jeg kjøpt ny vinterbukse til lillesøster, ny vinterjakke til storebror (sånn at han kunne variere mellom dunjakke og vanntett vinterjakke, strengt tatt unødvendig), nye votter til begge to, nye vintersko til begge to, tre sett ulltøy til hver og kanskje en 4-5 par sokker. That's it. Til neste år regner jeg med at storebror kan fortsatt bruke vinterjakkene, men trenger ny utebukse for han har hatt sin i to sesonger og den begynner å bli litt knapp i størrelsen. Lillesøster trenger ny vinterjakke men kan fortsatt bruke utebuksen og så må sikkert ulltøy og sokker fornyes litt. Og det er det hele. Mine unger er syv og ni år.

Gammel 04-04-13, 12:04   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også slikt arvesysem i boden. Ikke fullt så strukturert, riktignok. Jeg har to gutter med tre års mellomrom og de er født på samme årstid. Lillebror arver all ull som ikke er hull på, truser, gensere og bukser samt brukbart yttertøy. Sko får han alltid helt nytt av, jeg liker ikke å arve sko. Men det er noen kasser å ha liggende, for han eldste er vært lang og han yngste er mer gjennomsnittlig så jeg lagrer nok klærene i 4 år før de tas i bruk. Alt blir ikke brukt ser jeg også, de har ulike preferanser til hvilken klestype de liker, bl.a.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 12:59   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Mave. Jeg synes det er alt for tynt grunnlag å angripe en ny bruker på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:22   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke dette konseptet er laget av vond vilje, men uten mye kunnskap om veldedighet, markedskrefter og salg, samt en dose naivitet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:56   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke dette konseptet er laget av vond vilje, men uten mye kunnskap om veldedighet, markedskrefter og salg, samt en dose naivitet.

Helt enig. Og det kjennetegner flere småselskaper jeg har sett starte opp, slite en stund og så gå dukken. Det er altfor sjelden at man faktisk tar seg tid til å lage en skikkelig forretningsplan, undersøke markedet og finne ut om konseptet man har tenkt å sette i til livs faktisk er liv laga.

Gammel 04-04-13, 16:46   #11
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg ville kanskje betalt for et slikt system om bhg hadde vasket dressen/klærne når det trengtes, alltid sørget for tørre klær og lappet/evt erstattet dressen hvis det kom hull. Altså full service mtp yttertøy i bhg. Et slikt system hadde vært verdt noen kroner *lei-av-å-vaske-sølete-yttertøy-hver-dag*.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 16:52   #12
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Jeg ville kanskje betalt for et slikt system om bhg hadde vasket dressen/klærne når det trengtes, alltid sørget for tørre klær og lappet/evt erstattet dressen hvis det kom hull. Altså full service mtp yttertøy i bhg. Et slikt system hadde vært verdt noen kroner *lei-av-å-vaske-sølete-yttertøy-hver-dag*.

Det håper jeg aldri skjer. Vi som jobber i barnehagen har sannelig mye bedre ting å foreta oss enn å vaske og lappe kjeledresser.

Gammel 04-04-13, 17:51   #13
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det håper jeg aldri skjer. Vi som jobber i barnehagen har sannelig mye bedre ting å foreta oss enn å vaske og lappe kjeledresser.

Ah, men det skulle jo ikke være de ansatte i bhg som gjorde det, men et innleid firma, eller noe sånt.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 17:20   #14
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi på småbarnsavdelingene kunne gjort det, det er mye dødtid når ungene sover.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 18:38   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så en gang en film om en dansk barnehage som tilbød både klesvask og varmmatlevering til de travle foreldrene. Det var ikke gratis, nei. Men det så unektelig ganske deilig ut å kunne hente barn i barnehagen, få med seg pent brettede bunker med rent tøy, og en sunn og god middag før man reiste hjem.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 04-04-13 kl 20:24.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 11:36   #16
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg blind, eller har de nå fjernet alle kommentarer? Høh.

Gammel 05-04-13, 11:38   #17
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er jeg blind, eller har de nå fjernet alle kommentarer? Høh.

Slettet alle komentarene og går ikke lenger ann å skrive på veggen.

Gammel 05-04-13, 11:43   #18
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Slettet alle komentarene og går ikke lenger ann å skrive på veggen.

Jeg la merke til det i går. Det gjør ikke at de fremstår mer profesjonelle, akkurat.

Gammel 05-04-13, 12:12   #19
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg la merke til det i går. Det gjør ikke at de fremstår mer profesjonelle, akkurat.

Det er jo en helt merkelig ting å gjøre. Det er jo veldig vanlig å kommunisere på FB med kundene nå og det er noe jeg tror veldig mange forventer at man kan gjøre. Når de i tillegg har et helt nytt konsept og en nettside der de ikke har svaret på mange ting jeg tror potensielle kunder kan lure på, så er det jo naturlig at mange ville brukt FB til å spørre om ting.

Jeg bruker jo ofte FB dersom det er noe jeg vil spørre om men ikke trenger umiddelbart svar på. Da får jeg ofte raskere svar enn på epost og ofte har også andre stilt samme spørsmålet tidligere slik at jeg slipper å spørre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 11:38   #20
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har de jammen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.