Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #11

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-22, 12:04   #341
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #11

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Måker er irriterende, tjuvradder og stjæler mat og kan være skumle for barn, men de er jo ikke farlige?

Jeg synes de så farlige ut på den filmen som ble helt her i hvert fall. De angriper jo faktisk folka som går forbi.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 12:09   #342
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Måker er irriterende, tjuvradder og stjæler mat og kan være skumle for barn, men de er jo ikke farlige?

Det som kan være farlig er først og fremst det som kan skje som følge av måkeangrepene. At folk kjører av på sykkel, mister barnevogner etc. Det er derfor disse magpie swooping-hendelsene i Australia har ført til flere dødsfall. Blant annet denne saken, der en baby døde da moren som holdt henne snublet og falt pga fulgeangrep.

Sist redigert av My : 22-06-22 kl 12:19.
My er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 12:11   #343
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seint til festen, men jeg sitter oppe og venter på 17-åringen jeg, ja. Jeg synes det er det ansvarlige å gjøre. Skulle jeg ikke oppdager før neste morgen evt at han ikke kom hjem? Og dette er den greie ungdommen jeg stoler på. Broren var jeg mer skeptisk til. Men han venter jeg ikke på mer, ikke det at han er ute heller da, annet enn å kjøre på Macern på natta.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 12:12   #344
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det som kan være farlig er det som kan skje som følge av måkeangrepene. At folk kjører av på sykkel, mister barnevogner etc. Det er derfor disse magpie swooping-hendelsene i Australia har ført til flere dødsfall.

Japp, det er jeg enig i, så for måkeHMS-en sin del ville det sikkert vært dyrevennliglurt å flytte redene som er på steder som der du linka til nettopp for å unngå at de blir drept og plaget siden de er til ulempe for forbipasserende, som fører til måkehat.

... og for å unngå at folk kjører på sparkesykkel ut i veien og slikt, så klart.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 12:15   #345
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag gruffer jeg veldig over en enkeltperson i mitt liv. Tror jeg skal søke litt avstand der, og sommerferie vil hjelpe på akkurat det.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 12:17   #346
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(...) Men da snakker vi ikke måke da, men skjære, eller er det kråke? Jeg husker ikke, mulig det varierer fra år til år også, oppi de høye grantrærene bak huset. (...)

Huskeregelen for de tre vanligste kråkefuglene er
Svart som en ravn.
Grå som en kråke. (Å-en er felles).
Skjærende farger som en skjære, altså svart og hvit.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 12:20   #347
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Huskeregelen for de tre vanligste kråkefuglene er
Svart som en ravn.
Grå som en kråke. (Å-en er felles).
Skjærende farger som en skjære, altså svart og hvit.

Jeg huske hv som er hva når jeg er dem, jeg bare husker ikke hva som holder til oppi trærene våre sånn til vanlig , det er enten skjære eller kråke, eller varierende fra år til år, jeg husker ikke

Gammel 22-06-22, 12:24   #348
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Seint til festen, men jeg sitter oppe og venter på 17-åringen jeg, ja. Jeg synes det er det ansvarlige å gjøre. Skulle jeg ikke oppdager før neste morgen evt at han ikke kom hjem? Og dette er den greie ungdommen jeg stoler på. Broren var jeg mer skeptisk til. Men han venter jeg ikke på mer, ikke det at han er ute heller da, annet enn å kjøre på Macern på natta.

Uansett ikke noe problem her, når ungen, som for en gangs skyld drister seg ut på fest, ringer og ber om å bli hentet klokka halv elleve.

Gammel 22-06-22, 12:28   #349
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i dette. Men også bortskjemt med en mann som kommer til å være glad til for å få en unnskyldning for å sitte oppe halve natten.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 13:20   #350
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja noe annet enn å vente på ungen er helt uaktuelt for meg. Mannen er enig. Vi bytter vanligvis på å vente. Men nå som jeg har lang sommerferie sammen med 16 åringen så er det naturlig at det er jeg som venter.

Han kom heldigvis hjem til ganske grei tid i går. Jeg tror og håper at han forstår at jeg ikke vil sitte oppe til klokka ett de neste 6-7 ukene.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 13:24   #351
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg eller mannen satt også alltid oppe og ventet på sønnen vår. Helt til russetiden kom, faktisk. Da hadde jeg på telefonen i tilfelle noe skulle skje og i tillegg visste jeg at de var flere sammen og passet på hverandre. Nå studerer han i utlandet og jeg sover heldigvis godt likevel.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 13:38   #352
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gruffer over at jeg må kjøpe nye klær. Men jeg har ikke energi til det. Og jeg er sær.

Gammel 22-06-22, 13:39   #353
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg eller mannen satt også alltid oppe og ventet på sønnen vår. Helt til russetiden kom, faktisk. Da hadde jeg på telefonen i tilfelle noe skulle skje og i tillegg visste jeg at de var flere sammen og passet på hverandre. Nå studerer han i utlandet og jeg sover heldigvis godt likevel.

Vi kommer nok til å holde på omtrent like lenge vi også. I alle fall til han er 18 år.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 15:05   #354
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett ikke noe problem her, når ungen, som for en gangs skyld drister seg ut på fest, ringer og ber om å bli hentet klokka halv elleve.

Omg, har vi samme unge?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 15:26   #355
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Sånn var eldste. Vi er fremdeles kjempeglade hver gang han skal ut for å møte kompiser. Det er ikke så ofte egentlig. Lillebror er en helt annen type.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 15:32   #356
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Altså ungen her har sine nære, gode og trygge venner, heldigvis, men er bare ikke veldig komfortabel i uoversiktelige settinger med masse folk, fest og halloi. Og det er jo greit nok, men jeg tenker at det kan være lurt å trene seg opp til å takle den slags sosiale settinger også. Og hvem vet, kanskje man til og med opplever å ha det gøy også, hvis man bare gir det en sjanse.

Gammel 22-06-22, 16:30   #357
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her venter vi oppe eller henter. Er ikke hver dag han kommer så sent som 1, men 4 -5 ganger i uken.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 16:46   #358
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er enig i dette. Men også bortskjemt med en mann som kommer til å være glad til for å få en unnskyldning for å sitte oppe halve natten.

Jeg er utpreget B-menneske, så det er alltid min jobb. Mannen tar seg av ting som må gjøres tidlig om morgenen. Før i tiden var det kamper og cuper, nå er det mye vekking for å spa en ung voksen opp til jobb. Han sover gjennom all verdens vekkerklokker.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 16:50   #359
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Han jeg venter på er knapt ute, men har vært fire ganger i vår, den fjerde i går, og da kom han hjem halv tolv av seg selv. Jeg har hentet to ganger, for da var han lengre unna. Jeg skulle virkelig ønske at han dro ut mer, både på hverdager (for da å komme hjem i normal tid) og traff flere i helgene. Han påstår han har venner å henge med på skolen, men treffer ingen ellers. Ingen av guttene er ute på rek lenger, sånn i det store og hele. Men venter altså de få gangene det er aktuelt.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-06-22, 18:48   #360
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi kommer nok til å holde på omtrent like lenge vi også. I alle fall til han er 18 år.

Min ble 18 rett ETTER russetiden. Hadde nok følt på at det var en grense når han ble 18 uansett.

liefje er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.