|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeMå være helt forferdelig for han.
|
|
|
#2 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeOst og Salma. Da er du langt nede. Håper han får god hjelp.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeStakkar. Vi var vel mange som streifet innom tanken i sommer. Trist at han ikke var der i sommer, at han kunne spurt om hjelp allerede da. Men sånn er det vel.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHåper media lar ham være nå.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDette er bare ordentlig trist. Men da er det kanskje mulig for ham å få noe hjelp. Det har jo hele tiden vært på det rene at han ikke «trengte» å stjele verken solbriller eller matvarer.
|
|
|
|
#6 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet er litt snodig også. Grensen for når kriminalitet, eller annen antisosial atferd betegnes som sykdom. Veien er kort fra at man må stilles til ansvar til «stakkars, han må ha det vondt».
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg tror jo mye antisosial adferd skyldes psykiske lidelser på en eller annen måte. Uten at det fratar folk for ansvar.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
kleptomani regnes som en psykisk sykdom. Personlig opplever jo jeg at han har tatt ansvar - han trakk seg som leder. Så ... "jobben er gjort" hvis du skjønner hva jeg mener
|
|
|
#9 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJa, er enig med dere altså. Begynte bare å spinne vurderer på tankegangen rundt ulike problemstillinger, også i jobbsammenheng. Ikke bare direkte til Moxnes. Feks gjentagende utroskap. Men det blir en lengre diskusjon og tror jeg er for trøtt i dag til å klare å skille snørr og bart. 😅
|
|
|
#10 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet jeg sliter med å forstå er ikke hvorfor han ikke søkte hjelp etter forrige runde. Jeg skjønner at mange kan finne veien til hjelp lang, men med hans ønske om å fortsette i politikken burde han ha tatt ansvar for å få dette på plass. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Har han sagt at han ikke gjorde det? Utvetydig? Det er ikke sånn at man kan ta en pille og bli frisk. Han kan ha gått til behandling lenge og likevel ha symptomer på sykdommen.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeNår en er psykisk syk hjelper det ikke så mye å få beskjed om å "ta ansvar for å skaffe seg hjelp", altså. Han har kanskje ikke klart å se rekkevidden eller alvoret selv, nettopp fordi han ikke har vært frisk. Det blir litt som å si at folk bare må skjerpe seg. Hvis det hadde vært så enkelt hadde vi jo vært friske som fisker alle sammen.
|
|
|
|
#13 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg tror jeg synes det er ekstra problematisk fordi det åpenbart er store personlige problemer med manglende impulskontroll, samtidig som han innehar tillitsverv. Det er ikke sånn at psykisk helse er i et vakuum, altså at det bare er at han stjeler. Det er åpenbart at dette ikke handler om småtyverier, men personlighetsproblematikk som ikke er forenelig med det tillitsvervet han har innsett lenge. Og det bekymrer meg.
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Ja, jeg er enig med deg der.
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet er rett og slett ikke særlig enkelt å skjønne forskjellen på "nå må jeg f%#n meg skjerpe meg, for dette går til h****" og innse at du faktisk trenger å oppsøke hjelp.
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeHva slags fare skulle en stortingsrepresentant med manglende impulskontroll i ostedisken utgjøre, mener dere? Skal vi virkelig dit at enhver form for psykisk uhelse skal diskvalifisere deg for politiske verv? Jeg ønsker meg ikke et samfunn der det kun er de perfekte og lytelsesfrie som styrer. Kanskje er det ikke dumt at også politikere har kjent litt på at man kan bli syk på denne måten også og gjøre seg noen erfaringer med et ikke veldig bra fungerende hjelpeapparat? For meg handler mye om evnen til å innse egne feil og søke hjelp når det trengs. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Leser
|
Må vel først presisere at jeg tenkte litt bredere enn Moxnes her, så min kommentar var ikke til den konkrete saken.
|
|
|
#18 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Dette.
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDette handler jo ikke bare om tyveriene i seg selv. Tillitsmessig er kanskje løgnene og bortforklaringene en vel så alvorlig del av bildet. (For alt jeg veit kan det godt hende at dette også inngår i kleptomanidiagnosen). Det er vel opplagt at dette er alt annet enn tillitvekkende for en person i hans posisjon.
|
|
|
|
#20 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet handler ikke om ost. Jeg synes ikke det skal minimaliseres til en ostedisk. Tyveriene av osten er bare et symptom. Det symptomet vi kjenner til.
|
![]() |
|
|