Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-23, 13:35   #341
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Skjønner jeg skal være glad for at jeg aldri har tatt i bruk online-adreesen jeg fikk i hine hårde dager jeg hadde telefonabbonement.

Gammel 04-08-23, 13:35   #342
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slenger meg også på Telenorgruffingen om online-kontoen jeg har hatt siden 1998.

Ikke nok med det så ringte de dustene meg i går og lurte på om jeg var interessert i hybrid-bredbånd. Vi som til slutt gravde opp hele innkjørsla i fjor høst for å bytte til fiber og lokal bredbåndsleverandø. Alt fordi vi var så drittlei av den elendige Canal Digital/Telenor-løsningen vi hadde. Hvorfor kommer de nå med at de kan levere noe bedre etter at jeg har mast 100 ganger og endelig fått byttet over daah?.

Og ikke nok med det heller så brukte jeg 25 minutter med forsikringsselger i dag for å gå gjennom alle forsikringene, bytte selskap og spare penger. Så viste det seg at If er billigere likevel.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 16:37   #343
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så drittlei dette været med regn hver eneste dag.Møkkasommer. Hilsen værsjuk.

Gammel 04-08-23, 20:41   #344
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Når jeg betaler for at HeltHjem skal sende pakken hjem, og de sender SMS om at de leverer den på nærmeste utleveringssted.

Da kontakter du dem, og forteller at du har betalt for å få pakken hjemlevert. Det har jeg gjort, og det funket.

Jeg gruffer over at jeg ikke finner Fitbit-laderen min. Den står vanligvis koblet til i lyset på badet. Laderen ble brukt i går. I dag er den borte. Det aller, aller verste er at det sannsynligvis er jeg som selv har flyttet laderen til et eller annet lurt sted, fordi jeg oppdaget at Fitbit-en min begynte å nærme seg tom for strøm.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 21:43   #345
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Da kontakter du dem, og forteller at du har betalt for å få pakken hjemlevert. Det har jeg gjort, og det funket.

Jeg gruffer over at jeg ikke finner Fitbit-laderen min. Den står vanligvis koblet til i lyset på badet. Laderen ble brukt i går. I dag er den borte. Det aller, aller verste er at det sannsynligvis er jeg som selv har flyttet laderen til et eller annet lurt sted, fordi jeg oppdaget at Fitbit-en min begynte å nærme seg tom for strøm.

Mens jeg bestilte pakken til pakkeboks for å rekke å få den før sydentur. Men så presterte de å melde meg at det ikke var plass i postkassa så de sendte den til utleveringssted isteden. Fikk ikke bikinien før jeg var to dager inn i spaniaturen.

Gammel 04-08-23, 22:08   #346
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt kalt Britney Spears sin pappa i sommer. /
Guuuuuud jeg er slem som krever at noen penger fra en forsikringssak på min forsikring skal inn på noens BSU. Jeg gruer meg til vi må sette krav om at noe av stuielånet må spares når man bor gratis hjemme og er 21 år gammel.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 22:47   #347
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skulle ønske jeg kunne det. Det har vært hoved-e-posten i 24 år og er registrert absolutt over alt! Så selv med en million spam-meldinger daglig vet jeg ikke om jeg orker jobben.

Eksmann og jeg har den gamle online-mailen til sånn felles om ungene-mail. Vi hadde den felles i 20 år ca, så mye er knyttet til den. Men nå tenker jeg at det jeg ikk har flyttet over, får det bare være med. Det viktigste har jeg på gmail nå. Gammelmailen står på eksen,er full av spam, og totalt ubrukelig. Jeg kan spleise m ham på regninga nå, men deretter er det bare å slette skiten.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 04-08-23, 22:57   #348
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Karamell: Sånne er litt søte i usjarmeringen sin, da. Har et par av typen her også.

Gamlisgruffer: Fikk nye lesebrilker i dag, og innser at disse trengte jeg, for synet er mye dårligere enn før. Venter på solbriller og progressive vanlige briller også. Og MÅ vel bruke brillene skikkelig framover.

I tillegg innser jeg at hørselen tuller. Jeg seilte rundt i hyttetjenna i den fantastiske badestolen min. Og så syntes jeg det var så snodig hvordan gresshoppelyden endret seg. Viste seg at jeg bare hører gresshopper med høyreøret. I det venstre var det helt gresshoppestille. ��

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 08:21   #349
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Karamell: Sånne er litt søte i usjarmeringen sin, da. Har et par av typen her også.

Gamlisgruffer: Fikk nye lesebrilker i dag, og innser at disse trengte jeg, for synet er mye dårligere enn før. Venter på solbriller og progressive vanlige briller også. Og MÅ vel bruke brillene skikkelig framover.

I tillegg innser jeg at hørselen tuller. Jeg seilte rundt i hyttetjenna i den fantastiske badestolen min. Og så syntes jeg det var så snodig hvordan gresshoppelyden endret seg. Viste seg at jeg bare hører gresshopper med høyreøret. I det venstre var det helt gresshoppestille. ��

https://tv.nrk.no/serie/riksrunden/1...0094/avspiller

Gammelt program: Gresshoppene som forsvant - bestefar og mormor. Ser på det av og til for å mimre.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 08:48   #350
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg griffer over bil som trøbler. Vi er på vei hjem fra Sverige og bilen vil bare gå i 3-6 gir. Alt under det, da slår den ut og vi kan ikke kjøre. Drittbil!!

Gammel 05-08-23, 09:05   #351
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dette er utfordringen min også. Men jeg er jammen usikker altså. 9/10 er spam. Mulig det er verd jobben med å bytte.

Jeg syns det. Nå har jeg kommet til K.

Gammel 05-08-23, 10:10   #352
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg glemte å ta av negllakken før jeg satte brøddeigen. Forhåpentligvis overlever vi de to flakene som ikke satt på neglene etterpå. Negllakken er fjernet nå. Dustemeg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 10:13   #353
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Kun en test på gang her fordi jeg ikke skjønner hvordan skrifter og størrelser egentlig virker i Foreldreportalen. Skrift ukjent - størrelse fire.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 10:30   #354
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

https://tv.nrk.no/serie/riksrunden/1...0094/avspiller

Gammelt program: Gresshoppene som forsvant - bestefar og mormor. Ser på det av og til for å mimre.

Takk. Skal se. Husker godt da min daværende svigermor skjønte at gresshoppelyden ikke var hørbar for henne. Vi satt ute en sommerkveld, og jeg kommenterte hvor mye spill det var rundt oss. Hun ante ikke at det var gresshopper der i det hele tatt. Hun ble skikkelig leiseg over å gå glipp av det.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 11:00   #355
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg glemte å ta av negllakken før jeg satte brøddeigen. Forhåpentligvis overlever vi de to flakene som ikke satt på neglene etterpå. Negllakken er fjernet nå. Dustemeg.

Haha. Jeg mistet et falsk negl i en julekakedeig en gang. De skulle være til gjester utenom familien, så jeg endte med å bake nye.

Og har akkurat sett den episoden av Friends hvor Monica mister en blå negle i en quiche da hun lager mat til hurpemoren og hennes gjester.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 11:15   #356
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Uffda Lijefe.
Jeg kan tilføye at jeg nettopp veltet kaffekoppen, med kaffe i, utover lørdagsavisen. Yey me.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 11:26   #357
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Rygg som ikke er på lag...

Gammel 05-08-23, 11:32   #358
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Uffda Lijefe.
Jeg kan tilføye at jeg nettopp veltet kaffekoppen, med kaffe i, utover lørdagsavisen. Yey me.

Og her ramlet en rømmeboks ut av kjøleskapet så den sprakk, og det skvatt rømme ut over hele kjøkkenet.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 11:46   #359
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nrk har en artikkel om klær og forbruk der det fokuseres på at man bare bør kjøpe 5 plagg i året. Og hele kommentarfeltet bare:

-jeg har ikke kjøpt klær siden før bestemor ble født
- FEM plagg?!?! Det er alt for mye, greier ikke kjøpe så mange jeg!
- det er jo ingen som kjøper SÅ mange klær i året da!!
- jeg strikker mine egne klær av navlelo
- jeg går bare naken!
- kan ikke MDG bare lage klær til alle av cannabis?!?

Hvor er vanlige folk da?!?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 05-08-23, 12:08   #360
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Uffda Lijefe.

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Og her ramlet en rømmeboks ut av kjøleskapet så den sprakk, og det skvatt rømme ut over hele kjøkkenet.

Jeg høyner med den gangen jeg skulle sette en quiche i ovnen og taket glapp og hele eggestanden rant utover gulvet, under komfyren, under kjøleskapet, under gulvlister og hvahardu. Det var en helt vanvittig jobb å få kjøkkenet rent etterpå.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.