|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg skjønner ikke helt agendaen til Trump. Og jeg skjønner ikke narrativet han ønsker å skape. Nå skal han gi Ukraina skylden for Russlands innvadering??
![]() |
#342 |
kamerat
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det Trump gjorde nå, var å gjenta ord for ord den russiske propagandaen om Ukraina. Det er motbydelig, det er uakseptabelt. Selvfølgelig startet ikke Ukraina krigen, de ble invadert. Selvfølgelig har de ikke valg mens de er under militær unntakstilstand, det er det heller ingen i Ukraina som krever. Selvfølgelig skal ikke Ukraina betale krigsreparasjoner til USA!!!
![]() |
#343 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Mex, han vil jo også gå inn i et "kompaniskap" med Ukraina der han skal sikre at alle pengene USA har brukt på militær støtte tilbakebetales med renter og renters rente. En rein slavekontrakt som skal vare nærmest til evig tid. Så å sparke Ukraina når de ligger nede, AKA gi dem skylden for krigen, er nok hans strategi for å sikre denne veldig, veldig USA-vennlige kontrakten/gjennoppbyggingsfondet. Trump er pill råtten tvers igjennom.
![]() |
#344 |
kamerat
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Nettopp.
![]() |
#345 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)På tide at Europa våkner litt her nå, vel? Og ber både Trump og Putin om å "Piss off".
![]() |
#346 |
can-jur
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Jeg må innrømme at jeg blir skremt av dette.
![]() |
![]() |
#347 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg er litt redd for konsekvensene av dette. Rett og slett.
![]() |
#348 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg er ganske lammet. Dette er virkelig helt forskrekkelig. OG det er helt fælt å lese hvor mange nordmenn som sluker russisk propaganda rått. (Akkurat som Trump har gjort. Ukraina kan skylde seg selv, liksom? Det er jo virkelig helt SJUKT og virkelig skummelt.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Permakulturell
|
Ja, hvor er motstandsbevegelsen? Jeg vil også melde meg inn! :redd, men klar:
![]() |
#350 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg tenker at vi må slutte snakke og skrike så mye opp om de onde tvillingene M & T. Noe blir ikke sant uansett hvor mange ganger man lyver. Her må media være ansvarlige, få frem sannheren både om det som har skjedd, det som skjer, og ikke minst alt som skjer i bakgrunnen som de ikke vil skal komme frem og som de skjuler i alt spetakkelet. Man bør også i langt større grad snakke om republikanerne og stille dem til ansvar for 'politikken' de nå fører og ondskapen de har sluppet løs i verden. Tenk at mannen som lovet at han kunne løse verdens sultkatastrofer nå har tatt mat og medisiner og annen hjelp fra de som har minst. Ikke mye nestekjærlighet å spore. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg vil dele denne reel'en med dere. Syns den forklarer veldig mye på en god måte.
![]() |
#352 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg orker ikke flere Trump nyheter
![]() |
#353 |
rakkarpus
|
Diskusjoner på nyhetsmorgen om at dette er et USA på vei ut av Nato.
![]() |
#354 |
ej ikke møjkets heije
|
Dette var mine tanker etter nyhetene i går også. Og hvis Trump skal fortsette slik han holder på nå i 4 år, så blir det kanskje den eneste riktige løsningen.
![]() |
![]() |
#355 |
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Trump og Putin har vært bestevenner hele veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
♡
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Synes dette innlegget på Facebook var sterkt:
![]() |
#357 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det var definitivt et sterkt innlegg Hønni. Og ikke på noen måte beroligende. Det som skjer i USA er ikke bra for USA unntatt for de sykt rike, det er ikke bra for Europa, med unntak av for Russland. Det er ikke bra for Afrika og ikke for Asia. Kina vil kunne framstå et eksemplarisk demokrati sammenlignet med USA og Russland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det finnes også vettuge senatorer. Fra Aftenposten:
![]() |
#360 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Møte med Ukrainas president i dag. Jeg er bare sjokkert. (Kilde: youtube.com) Det er jo helt galemattias, og jeg vet egentlig ikke hva jeg skal si.
![]() |
![]() |
|
|