Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-24, 15:53   #341
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er velkjent blant alle VGS-lærere i Oslo....

Vel. De gangene jeg har hentet på fest på Skaugum har det vært i ytterst ordnede former.

Gammel 25-09-24, 15:58   #342
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

At PST overser helt tydelige lovbrudd, fordi deres oppgave/mandat er noe annet, er veldig problematisk.

Det er jeg uenig i. Hvis PST skulle brukt ressurser på lovbrudd som ikke innebærer sikkerhetsrisiko, blir det nødvendigvis mindre ressurser til den jobben de faktisk skal gjøre. Andre lovbrudd er politiets ansvar å håndheve.

Så har det jo vært en diskusjon om i hvilken grad Marius sin atferd har utgjort en sikkerhetsrisiko, men der tenker jeg vi har for liten informasjon til å kunne ta stilling til PSTs vurderinger og tiltak.

Gammel 25-09-24, 16:00   #343
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Det er velkjent blant alle VGS-lærere i Oslo....

Neida, det er rykter som går på noen lærerværelser mer enn andre. Det er ikke som om det har gått ut en bulletin fra Utdanningsetaten.

Gammel 25-09-24, 18:50   #344
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kan godt forstå at foreldre til et barn med et alvorlig rus- (og volds-) problem gjør helt andre vurderinger av hva som er riktig å foreta seg.

Jeg tenker at de har latt han bor hjemme for at de skal få et snev av følelse av kontroll, og at de befinner seg i en dypt fortvilende situasjon. Følelsen av maktesløshet må være helt øredøvende.

Jo da, det kan godt være at så er tilfelle, men vi aner jo ikke noen av oss egentlig hvordan han/de har det.

Jeg uttalte meg nok før jeg hadde tenkt veldig mye over situasjonen, og har nok hengt meg for mye opp i det som har blitt presentert i det siste. Litt flåsete var jeg også. Det ligger sikkert utrolig mye vondt bakenfor det vi ser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 18:57   #345
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det er jeg uenig i. Hvis PST skulle brukt ressurser på lovbrudd som ikke innebærer sikkerhetsrisiko, blir det nødvendigvis mindre ressurser til den jobben de faktisk skal gjøre. Andre lovbrudd er politiets ansvar å håndheve.

Så har det jo vært en diskusjon om i hvilken grad Marius sin atferd har utgjort en sikkerhetsrisiko, men der tenker jeg vi har for liten informasjon til å kunne ta stilling til PSTs vurderinger og tiltak.

Ja, for at det skal være noe vits å diskutere dette, må man jo anta at det Se&Hør sier stemmer. At PST ser en annen vei mens ungdom ruser seg, har jeg problemer med å se at skal være greit. I hvilke andre situasjoner ville vi tenkt det?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 19:04   #346
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Se og hør har jo lagt ut en video som er filmet inne på Skaugum. Vil da tro det stemmer?

Gammel 25-09-24, 19:12   #347
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, for at det skal være noe vits å diskutere dette, må man jo anta at det Se&Hør sier stemmer. At PST ser en annen vei mens ungdom ruser seg, har jeg problemer med å se at skal være greit. I hvilke andre situasjoner ville vi tenkt det?

Vet ikke noe om dette caset, men PST og politiet har separate arbeidsoppgaver og PST har ingen plikt til å gripe inn mot "ordinær" kriminalitet. Terrorisme er jo typisk noe som typisk finansieres av kriminell aktivitet

Gammel 25-09-24, 19:15   #348
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er no en grunn til at politiet har hatt bekymring og snakket med han flere ganger, kontakt med PST kan jo gjerne være en av de grunnene.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 19:45   #349
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det var egentlig ikke helt meningen å sitere deg. Mediene fokuserer forståelig nok på Marius oppi dette, men det er jo ikke unaturlig at mediene beskytter søsknene hans, slik de også tidligere har beskyttet han.

Det hører med til historien at Ingrid A har vært med i en relativt stor vennegjeng som har vært veldig beskyttende, i hvert fall fra midten av ungdomsskolen. Dette har jeg fra far til et av barna som har vært i den sirkelen, og som kunne flirende fortelle at han ikke var bekymret for at barnet hans hadde hjemme alene-fest, for utenfor huset stod politiets sikkerhetstjeneste parkert.

Jeg tenker det er fint at hun har hatt mulighet til å være ungdom, dra på fest og ha kjærester uten at vennene forteller noe og at media skriver om det.

Gammel 25-09-24, 20:33   #350
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Se og hør har jo lagt ut en video som er filmet inne på Skaugum. Vil da tro det stemmer?

Var vel den jeg så.

Gammel 25-09-24, 20:35   #351
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Tja, hvis for eksempel PST var tilstede på et Pride-arrangement for å forhindre terroranslag, ville jeg ikke syntes det var kritikkverdig om de overså rusa ungdom for å holde fokus på arbeidsoppgaven.

Gammel 25-09-24, 20:36   #352
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg tenker det er fint at hun har hatt mulighet til å være ungdom, dra på fest og ha kjærester uten at vennene forteller noe og at media skriver om det.

Dette synes jeg er veldig fint.

Gammel 25-09-24, 20:42   #353
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Tja, hvis for eksempel PST var tilstede på et Pride-arrangement for å forhindre terroranslag, ville jeg ikke syntes det var kritikkverdig om de overså rusa ungdom for å holde fokus på arbeidsoppgaven.

Ja, det handler om rolleforståelse og mandat.

Gammel 25-09-24, 21:09   #354
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, det syns jeg om alle barna i kongefamilien. Det var mer en tankerekke som sprang videre fra Se og Høre "Marius må ut av Skaugum for å redde arvesølvet!", og ryktene om festene på Skaugum som Marius ikke har vært alene om.

Media har jo ikke skrevet om dem før Marius ble politianmeldt, og hadde mest sannsynlig ikke gjort det heller, hadde ikke det skjedd. Og det samme gjelder jo de to andre kongebarna.

Jeg personlig er veldig lite opptatt av festingen deres, men syns egentlig alt bunner ut i: VI KAN IKKE DRIVE MED KONGEFAMILIE, DET ER HELT HULL I HODET TEIT.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-24, 21:50   #355
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det siste der, i caps lock, føler jeg bare blir tydeligere og tydeligere.

Gammel 25-09-24, 22:56   #356
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig enig i at dette er en sak for offentligheten.
De seneste ukene syntes jeg er har blitt mye tynn suppe, spekulasjoner og lite nytt som bringes til torgs.

Jeg skyver på ingen måte Marius sitt rusproblem eller vold i nære relasjoner under stolen, men jeg syntes det er ett stort MEN her, uavhengige om de er kongelige, kjendiser, what not, til syvende og sist er de mennesker, og jeg syntes vi har nådd en grense for hva som er greit og ikke mtp psykisk helse for de som står midt i saken. Og da tenker jeg ikke bare på Marius selv, men hans familie, ofrene og deres familier.
Det er ikke så mange år siden vi var vitne til ett selvdrap i nær relasjon til kongefamilien.

Gammel 26-09-24, 00:02   #357
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg derimot, synes man må kunne skrive om nye ting som evt kommer frem. Gjør man mye galt, så blir det oppmerksomhet og konsekvenser. Men; det er ikke nødvendig å tvære ut samme historie i 17 deler og koke tynn suppe.

Når det gjelder Ari, så var han veldig syk.

Gammel 26-09-24, 07:25   #358
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg derimot, synes man må kunne skrive om nye ting som evt kommer frem. Gjør man mye galt, så blir det oppmerksomhet og konsekvenser. Men; det er ikke nødvendig å tvære ut samme historie i 17 deler og koke tynn suppe.

Når det gjelder Ari, så var han veldig syk.

Andre som gjør de samme forbrytelsene som Marius, og har de samme rusproblemene, slipper å ha det på forsiden av papir- og nettaviser uke etter uke. Slike saker får aldri denne type offentlig oppmerksomhet. Marius er ikke i arverekken, han, og de som ellers er berørt av dette, kunne i det minste blitt behandlet som en hvilken som helst kjendis (som hadde fått fred fra media for lenge siden i en slik sak).

At saken har offentlighetens interesse, og at det var riktig å gjøre den offentlig, er det ingen tvil om. Men det som har pågått de siste ukene er sosialpornografi.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-24, 08:21   #359
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

At saken har offentlighetens interesse, og at det var riktig å gjøre den offentlig, er det ingen tvil om. Men det som har pågått de siste ukene er sosialpornografi.

Ja, tror vi er enige om premissene.

MEN jeg synes jo saken behandles slik også? Synes ikke det har stått mye i andre medier enn se&hør? Jeg opplever heller ikke mer press mot MBH enn feks Sofie Elise? Han er jo "instagram-kjendis" så min opplevelse er at han ikke håndteres så veldig spesielt (er åpen for korrigering, jeg har "mine medier" jeg følger med på - og så har jeg en nyhetsfeed i google som jeg ramler inn i innimellom, der dukker det opp ting ut fra hva jeg har googlet, hva som er populært etc)

Gammel 26-09-24, 09:31   #360
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Andre som gjør de samme forbrytelsene som Marius, og har de samme rusproblemene, slipper å ha det på forsiden av papir- og nettaviser uke etter uke. Slike saker får aldri denne type offentlig oppmerksomhet. Marius er ikke i arverekken, han, og de som ellers er berørt av dette, kunne i det minste blitt behandlet som en hvilken som helst kjendis (som hadde fått fred fra media for lenge siden i en slik sak).

At han ikke er i arverekken synes jeg er helt irrelevant, han bor sammen med begge de to neste i arverekken og kunne ikke vært tettere på dem. Hadde han ennå bodd i USA eller liknende, hadde jeg vært mer enig med deg. Men han er utvilsomt en sentral del av kongefamilien.

Og selv om PST og politiet har ulike jobber, synes jeg det er ganske hårreisende at voksne, uavhengig av yrke, kan være på jobb for å beskytte ungdom og se en annen vei når de ruser seg. Men meg om det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.