![]() |
#341 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg observerte en familie på 5 kjøpe til sammen 15 pakker Fjordland grøt på min lokale Rema forrige uke. De betalte hver for seg siden det var max 3 pk pr kunde. Jeg kjenner også ei dame som har kjøpt nok julemarsipanpølser til å kunne leve på det til påske. En jeg snakket med forleden som jobber i en av priskrigbutikkene, sa at enkelte kjøper enorme mengder ved å gå gjennom kassa flere ganger, ofte over flere dager, og at dette garantert skaper større matsvinn. Jeg handler mer og mer andre steder enn hos de store kjedene, og dette er bare ett av de stuntene som får meg til å holde fast ved det. |
![]() |
![]() |
#342 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #20Nå er det en del som arrangerer grøtfester for mange da, i disse dager. Storfamilien, nabolaget, barnehagen, korpset .... det trenger ikke være snakk om familier som bare hamstrer til seg selv, selv om de har med seg forsterkninger for å få kjøpt 15 pakker.
#343 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråd #20Det er jo en grunn til at det er begrensninger, fordi det skal være nok til alle. Jeg synes ikke det er greit å hamstre på den måten samme hvor mange man skal ha på grøtfest selv om jeg selvsagt skjønner at de vil gjøre grøtfesten billigst mulig.
#344 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg blir helt kvalm av hvordan noen reagerer på billige matvarer. Den ville hamstringen. Det er en av grunnene til at jeg hater harryhandel også.
#345 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gruffetråd #20Det jeg har kjøpt av matkrigvarer er en graddost. Jeg kjøpte den på den andre butikken jeg var innom en dag, etter at jeg så det var utsolgt på den første, og en sånn må jeg ha til jul. I fjor observerte jeg ei dame med armene fulle av 15-20 sånne oster. Det er mye.
#346 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har ikke en gang fått med meg at det er krig, men i går kjøpte jeg en grâddost på en Prix jeg ellers ldri er på fordi det er folk her som spiser det. Jeg har faktisk observert at den ikke fantes på min nrmeste Coop Extra, så derfor tok jeg en. Jeg burde kjøpt to, skjnner jeg, slik at vi har i julen når vi kommer hjem også.Svart edamer har jeg heller ikke sett enda i år, kun rød.
#347 |
![]() Sv: Gruffetråd #20Kun sett rød edamer jeg også, men jeg spurte mannen (har levd halve livet sammen med ham, men tenk om det var noe han hadde savnet og ikke fortalte meg at han ville ha edamer til jul? For som voksne mann hadde han vel ikke klart å kjøpe den selv om han han ville ha.... ehh, nei men jeg måtte bare spørre bare fordi.. ) , ingen av oss har noe forhold til edamer i det hele tatt. Så da nøyer jeg meg med å kjøpe graddost, men jeg har ikke våget å åpne den, så kanskje jeg skal kjøpe en til om jeg kommer over en, så jeg er sikker på at jeg har til jul. (Varer den første til ut jula er det null problem å få spist den andre opp før de går ut i mai 25 eller noe sånn altså) Skal ikke bli matsvinn om jeg bare sikrer meg at jeg er sikker på å ha ost i jula.
#348 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråd #20Oppdaget forrige uke at det var en viss priskrig på Edamer, så tok med meg to sorte. De er gode lenge......Jeg irriterer meg også over den syke hamstringen av julevarer. Hva skal man med 20 pakker surkål? |
![]() |
![]() |
#349 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har kjøpt tre pakker surkål! Men det er jo fordi jeg vet at jeg skal ha akkurat tre pakker i jula. Jeg benytter meg absolutt av priskrigen, men kjøper bare det jeg trenger.
#350 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #20Her er det ei nederlandsk ostebu på julemarkedet, så jeg tror jeg kjøper edamer derfra. De driver ikke med priskrig da.
#351 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Må jeg på jakt etter gräddost og edamer også nå? Det må vi jo ha til jul. Jeg som har vært på vill jakt etter marsipangrisen til mandelgave.
#352 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Mandag er innkjøpsdag til kafeen og jeg kjøper alltid fem kilo smør til ukas baking. Men nå er det priskrig på smør og jeg fikk ikke kjøpe mer enn tre pakker. Hadde gladelig betalt vanlig pris for å få handlet inn det jeg trenger. Ekstra irriterende at jeg ikke har bil og ikke kan kjøre rundt på andre butikker.
#353 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråd #20
De hadde begrensninger her også, men da fikk jeg kjøpt tre pakker til tilbudsprisen og så måtte jeg betale full pris for den fjerde. Noe som jo var helt i orden, for jeg hadde ikke en gang fått med meg at det var tilbud.
#354 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #20*Setter egg, smør, ost, rødkål og fløte på handlelisten. Og sjokolade. Kan det bli tomt for Melkesjokolade?
#355 |
Jeg skal ha to. Men de pleier vøre utsolgt fro det som er på priskrig innen jeg kommer på det. Men jeg tåler å betale full pris på dem.
#356 |
Kom ut av tellinga.
|
Jeg vet ikke om mine var på priskrig faktisk.
#357 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Det er interessant hvordan vi reagerer på dette. Da jeg var aleneforsørger uten jobb, og levde under fattigdomsgrensa, var tipset jeg ofte fikk å handle inn mye når det var tilbud. Og utfordringen med det var at jeg ikke hadde råd til å handle inn mye, selv om det var tilbud. Jeg husker også at jeg var redd for å gjøre det, av frykt for å bli sett på som grådig. En frykt som ikke er ubegrunnet, men som kanskje burde være det?
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 10-12-24 kl 10:55. |
![]() |
![]() |
#358 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Det med mye grøt tror jeg også kan henge sammen med relativt store grøtselskaper på julaften formiddag.
#359 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Det er forskjell på tilbudshandling og priskrighandling.
#360 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Om noen er tomme og trenger surkål, kan de få den jeg har i skapet etter forrige jul. :gavmild:
|
|