|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Godt å høre. Grunnen til at jeg spør, er at en venninne reagerte på at ungene ikke ble lest for alene. Hun syntes ikke det gjorde noe at vi av og til leste sammen, men hun syntes det var trist hvis vi nesten aldri gjorde det. |
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Grunnen til at jeg ikke leser for de sammen er fordi lillebror ikke evner å sitte i ro, og enda nok er i billedbokfasen. Jeg tenker å lese for de sammen når han blir større.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg synes heller ikke at lesetid trenger å være alenetid. Tvert om, egentlig. Eneste grunnen til at vi ikke leser for våre unger sammen, er at syvåringen ikke vil høre Karsten og Petra og at treåringen ikke vil/får høre Harry Potter. |
|
|
|
|
#5 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå er vi nettopp ferdige med Nifse Nella.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser "Doktor Proktor og tidsbadekaret", etter at vi tidligere leste den forrige, om prompepulveret, begge av Jo Nesbø. De slår veldig an hos liten og stor. |
|
|
|
|
#7 |
|
Permakulturell
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser når vi legger, dvs. ca. annenhver gang. Første boken over flere kvelder var Danny og den store fasanjakten. Den var så populær at vi fortsatte på Roald Dahl, så nå er det Mathilda som leses. Fortsatt til stor glede.
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser Danny og den store fasanjakten for tiden. I kveld var det spennende nok til å glemme en finger med brannsår i over en halvtime.
|
|
#10 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?7-åringen hører på LasseMajas detektivbyrå - Gullmysteriet for tiden. Nettopp ferdige med Frøken Detektiv. Hun leser noen kapittel selv og jeg leser et - to kapitler om kvelden. Mannen leser ikke annet enn VG eller ViMenn og heller ikke høyt. Han nekter, så her er det meg som leser.
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Hvordan får man barna virkelig interessert i å bli lest høyt for? |
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Hvor gammel er din eldste da? Jeg syns ikke et kapittel er så ille jeg da. Min eldste var ikke veldig glad i å bli lest høyt for, men det kom etterhvert.
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg pleier også å lese ca ett kapittil av gangen. Ved leggetid. Da er det som regel jeg som er utålmodig.
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Erfaringsmessig er dette forskjellig fra barn til barn. Hannah har elsket bøker fra "dag 1 ", og vi har lest mye for henne. Peder har ikke hatt interesse eller roen, før kanskje litt nå, når han er 2 år. Så det er ikke bare å tvangslese for de fra de er 1 år
|
|
#18 |
|
Øyboer
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Her går det i "telleboka mi" Han elsker den og kan lese den om og om igjen. Nå leste jeg den i sted, og nå sitter en veninne av meg og lese den sammen med han. |
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tror storebror var rundt 2.5 år før han begynte å interessere seg for bøker. Nå kan vi lese lenge. Lillebror på straks 2 er ikke helt klar for lesing.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Man må finne de riktige historiene, og hva det er vil selvsagt variere mye. For storebror her var det Roald Dahl som sørget for gjennombruddet. Fra null interesse til å ikke ville stoppe om kvelden.
![]() |
|
|