Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres ektefeller og aksjehandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-23, 12:57   #361
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg antar at du mener Finnes når du henviser med initiialer i mange ulike former, men det er litt forstyrrende. (tror du har brukt både S.D og S.S i kampens hete).

Takk for at du leser velvillig. Jeg mener Finnes ja. Jadda. Jeg vet ikke hva det er med meg og navn. Er navnedysleksi en diagnose man kan påberope seg?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 13:01   #362
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.890
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Navneblingsing er i det minste veldig vanlig! (og velvillighet har jeg opparbeidet etter noen år som norsklærer).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 13:02   #363
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.970
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

SD tror jeg er tasteleif. D og F er naboer på tastaturet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 16:22   #364
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Hørte akkurat på Giæver og gjengen og de hadde klippet sammen hvordan AH og ES har snakket om respektive saker. Det var ganske interessant. AH var ganske tydelig på at hun hadde plikt til å ta rede på hva mannen drev med på aksjemarkedet, mens ES kun snakket om hva SF hadde gjort og ikke noe om hennes ansvar.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 16:41   #365
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hørte akkurat på Giæver og gjengen og de hadde klippet sammen hvordan AH og ES har snakket om respektive saker. Det var ganske interessant. AH var ganske tydelig på at hun hadde plikt til å ta rede på hva mannen drev med på aksjemarkedet, mens ES kun snakket om hva SF hadde gjort og ikke noe om hennes ansvar.

Jeg synes det er veldig klare gradsforskjeller. Men de to sakene er liksom i hver sin ende av en veldig uheldig gråsone, og jeg synes det er dumt at Huitfeldt ikke trakk seg, fordi det beveget hva som aksepteres et skritt lengre ut mot åpenbart uakseptable forhold. Det hadde vært bedre å trekke en klarere grense da.

Er det forresten mindre vanlig nå at folk trekker seg fordi de har [hatt] ansvar for en situasjon, selv om de slett ikke var personlig skyld i det som skjedde?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 16:46   #366
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Og jeg tror i grunn jeg bejubler at en mektig kvinne nekter å la sin utro mann felle henne. Keep on fighting.

Jeg ville vært ett hundre prosent enig hvis det hadde vært snakk om klassisk utroskap. Når det gjelder [potensiell] innsidehandel og korrupsjon, som hun dermed også potensielt har tjent penger på? Not so much.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 16:58   #367
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.938
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva hun gjør med mannen har ikke resten av oss noe med. Helt enig med deg i det Missa.

Jeg tenker det er uheldig at man er i en posisjon hvor statsråder må basere sine habilitetsvurderinger på om de har tillit til at ektefeller lyver eller ei. Dette burde ikke være et «men han løy jo»-spørsmål, det bør være et «hvordan kunne det være mulig at han kunne lyve»-spørsmål, det handler om forvaltning og regelverk, ikke egentlig etikk.

Jeg mener at som statsråd må man ta høyde for at også de man har rundt seg lyver, og ha kontrollmekanismer som forvansker det.

Om Solberg har tillit fra partiet så har hun jo det, hun er ikke i en posisjon nå hvor andre enn partiet kan kreve at hun går av. Og etter at Støre har åpnet for at også statsråders posisjon er skjermet i lignende tilfeller, har man jo malt seg inn i et hjørne i eget glasshus.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Synes Lysbakken sa det godt: Personleg skuld: Finnes. Politisk ansvar: Solberg.

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hørte akkurat på Giæver og gjengen og de hadde klippet sammen hvordan AH og ES har snakket om respektive saker. Det var ganske interessant. AH var ganske tydelig på at hun hadde plikt til å ta rede på hva mannen drev med på aksjemarkedet, mens ES kun snakket om hva SF hadde gjort og ikke noe om hennes ansvar.



Jeg føler for å gjenta sitatet fra Vardens redaktørinnlegg, som for øvrig er meget lesverdig:

Sitat:

I håndboka for politisk ledelse levnes ingen tvil (min undertstreking) om ansvaret:

«Ovenfor ektefelle eller andre man lever sammen med i et ekteskapsliknende forhold, vil personen med det politiske vervet ha en plikt til å skaffe seg faktisk kunnskap om vedkommendes eierinteresser som eventuelt kan lede til inhabilitet for politikeren.»

Det er alvorlig, det som har kommet fram. Og det er faktisk Solbergs ansvar. Selv om hun kanskje ikke er skyld i det selv.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 17:07   #368
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.217
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg innrømmer at jeg føler meg som en ignorant idiot som har trodd at Sindre var en veskebærende lyslugg som «ofret» seg til konens karriere.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 17:11   #369
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Trenger Norge en naiv og lettlurt statsminister ved neste valg?

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 17:25   #370
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg innrømmer at jeg føler meg som en ignorant idiot som har trodd at Sindre var en veskebærende lyslugg som «ofret» seg til konens karriere.

Samme her. Så viser det seg at han er Voldemort i blomstrete kappe. Snakk om å ta feil! Jeg er ingen menneskekjenner ass.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 19:51   #371
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.934
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Ikke mye innrømmelser fra Finnes via advokaten hans på dagsrevyen. Det jeg fikk med meg var: har ikke gjort noe ulovlig etter norsk lov, og beklager den situasjonen han har kommet opp i.

Ikke noe om løgn, feks. Advokaten gjorde vel en god jobb.

Fikk litt inntrykk at han mente "synes det er dumt at jeg ble tatt. "

Kjenner jeg får mindre og mindre respekt for hvordan de begge takler dette som tiden går.

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 20-09-23 kl 20:30.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 19:59   #372
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.476
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Trenger Norge en naiv og lettlurt statsminister ved neste valg?

Jeg synes ikke det å stole på ektemannen din, som tilsynelatende holder seg innenfor regler, er synonymt med naivt og lettlurt.

Dette på tross av at hun hadde en plikt til å finne ut sannheten. Hun følte nok st hun hadde gjort sitt. Akkurat det synes jeg er mennesklig. Jeg kunne sikkert gjort det samme i hennes sko. Samtidig stnes jeg hun og alle andre politikere med aksjespekulerende bedre halvdeler, burde hatt full innsikt i hva som ble gjort.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 20:54   #373
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.064
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ho treng ikkje bank-ID for å sjekke:

https://www.nrk.no/video/53a62a9c-e2...4-a3c75cd39028

Nettopp. Hva Milfrid går bananas for aner jeg ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 21:08   #374
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.064
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Takk for at du leser velvillig. Jeg mener Finnes ja. Jadda. Jeg vet ikke hva det er med meg og navn. Er navnedysleksi en diagnose man kan påberope seg?

Absolutt. Alle mine tre barn heter ulike varianter av Yngste-Eldste-Mellomste-mener-jeg. Ikke la meg starte med kollegaene mine.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 21:52   #375
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Nettopp. Hva Milfrid går bananas for aner jeg ikke.

PMS og bedre å ta det ut på FP enn sambo? (Og så trodde jeg at sånne aksjenontoer var noe man måtte logge inn på, ikke noe alle hadde tilgang til).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 21:57   #376
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.701
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg trodde også det, Milfrid. Det er liksom en helt ukjent verden for meg. Men har antatt at det er mulig å finne ut noe, siden pressen har fått tak i slik info støtt og stadig. Ikke at det var så lett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 22:24   #377
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg synes ikke det å stole på ektemannen din, som tilsynelatende holder seg innenfor regler, er synonymt med naivt og lettlurt.

Dette på tross av at hun hadde en plikt til å finne ut sannheten. Hun følte nok st hun hadde gjort sitt. Akkurat det synes jeg er mennesklig. Jeg kunne sikkert gjort det samme i hennes sko. Samtidig stnes jeg hun og alle andre politikere med aksjespekulerende bedre halvdeler, burde hatt full innsikt i hva som ble gjort.


Nå var dette ment som en kommentar til måten Høyre fremstiller Erna på i etterspillet. Jeg tror verken hun er naiv, eller lettlurt, og synes hele fremstillingen blir noe 'patetisk' i mangel av et bedre ord.
Forøvrig mener jeg at det var mange ting, helt siden pressen stilte spørsmål i 2014, og flere ganger fremover, som burde fått alarmen til å ule. Man kan velge lukke øynene for det man ikke vil se.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 22:25   #378
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.261
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

(Og så trodde jeg at sånne aksjenontoer var noe man måtte logge inn på, ikke noe alle hadde tilgang til).

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg trodde også det, Milfrid. Det er liksom en helt ukjent verden for meg. Men har antatt at det er mulig å finne ut noe, siden pressen har fått tak i slik info støtt og stadig. Ikke at det var så lett.

Informasjon om hvem som eier aksjer i et aksjeselskap og hvor mange aksjer det er snakk om, er informasjon som et aksjeselskap etter aksjeloven er pålagt å gi ut på oppfordring, muligens mot at selskapets kostnader ved utlevering dekkes. Den tjenesten som NRK snakker om i lenken (Tekinvestor), er nok en sammenstilling av informasjon som de på et eller annet vis har kunnet få fra offentlige kilder. Kanskje fra Børsen? Uansett vil jeg tro at aksjene som er tilgjengelige på dette nettstedet, er aksjer som er på børs, og ikke unoterte aksjer.

Ellers kan man kose seg med å sjekke ut Aksjeeiere helt gratis og uten innlogging. Her får man oversikt over aksjer per 31. desember for årene fra og med 2014 til og med 2020 (2021 og 2022 ser ut til å koste penger). Hvis jeg ikke tar feil, kommer informasjonen fra selvangivelser.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 23:13   #379
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.304
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

31.12 hadde han jo dumpet alt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 23:18   #380
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Dette er jo interessant:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...PrqeRjJjqEu-wc

Sitat:

I syv år unnlot Solberg-regjeringen å oppfylle pålegg fra Stortinget om å opprette et offentlig register over hvem som eier aksjer i norske selskaper til enhver tid.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no