Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-11, 15:10   #1
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg hadde blitt mett, kvalm og lykkelig.

Tangerine er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 16:51   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekakene mine er enkle og mettende.

3 egg
7 dl speltmel
1 ss rømme
7 dl kulturmelk (sper med litt lettmelk hvis den blir for tjukk)
1 ts sukker
1 ts natron

Gammel 20-04-11, 18:47   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ovnspannekaker spiser me av og til. Steiker bacon i biter, har over i ildfast form, tømmer over pannekakerøre og har i steikovnen. Står til den er gyllen, og spises med endå meir bacon og blåbærsyltetøy. Enkeltpenkelt siden eg ikkje gidder og steika pannekaker. (Og er stor tilhengar av all mat som lager seg sjølv i steikovnen mens eg drikker kaffi og slapper av.)

Gammel 20-04-11, 18:50   #4
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Pannekake i langpanne i ovnen høres lurt ut. Lager dere pannekakerøren som vanlig da? Den jeg lager er muligens i tynneste laget, jeg lager samme som Tjorven la ut over her.

Gammel 20-04-11, 19:53   #5
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå snakker dere altfor mye positivt om disse pannekakene i diverse fasonger og smaker - dette skulle være en hate-pannekaker-tråd.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 19:53   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Nå snakker dere altfor mye positivt om disse pannekakene i diverse fasonger og smaker - dette skulle være en hate-pannekaker-tråd.

You wish.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 19:56   #7
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

You wish.

Nesten så jeg ikke klarer å stå imot presset, og lager meg skikkelig hvetemelspannekaker med masse sukker på, men heldigvis bare nesten.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:19   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kroppen min tåler godt pannekaker en gang i blant.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:25   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at kroppen fungerer bedre med godt kosthold, men at det ikke skal være rom for sporadiske utskeielser for vanlig sunne og friske personer, har jeg liten tro på.

Gitt at man ikke har allergi eller matintoleranse, tror jeg ikke det har noe å si for hvordan kroppen fungerer, om man spiser en pannekake (eller annen usunn mat) en sjelden gang.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:49   #10
Nip

Standard

Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at kroppen fungerer bedre med godt kosthold, men at det ikke skal være rom for sporadiske utskeielser for vanlig sunne og friske personer, har jeg liten tro på.

Gitt at man ikke har allergi eller matintoleranse, tror jeg ikke det har noe å si for hvordan kroppen fungerer, om man spiser en pannekake (eller annen usunn mat) en sjelden gang.

nja, jeg synes normalen ihvertfall rundt alle jeg kjenner er rimelig laber.

Jeg kan jo ta mine "nærmeste" (venner, kolegaer, familie, naboer) (bokstaven var bare fordi jeg ikke vil navngi)

a - ME, MS, hodepine og diverse plager
b - rimelig fin form, men dårlig mage
c - overvektig
d - svimmel, mye trøtt og sliten
e - greit form med ok kosthold, ved utskeielser så kommer null energi og ettermiddagsøvn blir nødvendig.
f - overvektig, dårlig hud
g - overvekt
h - astma - eller ganske grei
i - allergi, men ellers fin form
h - fin form (dog opptatt av kosthold)
j - magesykdom, undervekt
k - slitt med muskelproblemer, med endring av kosthold ble det borte (hvetemel), fortsatt mye dårlig enegi og aldri tipp topp.
l - slitt med candida, overvekt, søvnproblemer, psykiske problemer
m - Ganske ok, men merkbar bedre mage med bedre kosthold (uten hvetemel spesielt)
n - eplepsi, mageproblemer
o - kraftig overvekt

Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner mange jeg vil si er i veldig god form på alle måter. Nå har jeg ikke engang tatt med det psykiske og sikkert mye jeg ikke vet og sikkert mye jeg ikke husker. også kommer jo i tillegg mye vanlige sykdommer (forkjølelser, infulensa osv som også kanskje kunne vært redusetr ved kost og trening)

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:51   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Høh? Dette må jo være helt unormalt? Jeg kjenner veldig få med den type plager. Er det noe rart i vannet hos dere eller?

Gammel 20-04-11, 20:54   #12
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Høh? Dette må jo være helt unormalt? Jeg kjenner veldig få med den type plager. Er det noe rart i vannet hos dere eller?

Vi bor ikke alle på samme plassen og ikke er vi alle i familie eller har mye med hverandre å gjøre... Så nop...

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:02   #13
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Alle jeg kjenner har også plager. Skavise...

-dårlig rygg
-stresset
-humørsvingninger
-overvekt
-vondt i kneet

Eller så kan man se det andre veien:
-aktiv friluftsperson
-lykkelig karriereperson
-suksessfull småbarnsmor
-elsker å reise
-driver aktivt med sport

Alle disse har svært høy livskvalitet, og ville scoret på bunn på deprimertskalaen.

Hvem var det her inne som kom med det geniale sitatet; "Jeg kan klage, men velger å ikke gjøre det."?

Gammel 20-04-11, 21:20   #14
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Jeg omgir meg visst mest med folk som ikke klager noe. Og plutselig føler jeg meg skikkelig heldig her!

Gammel 21-04-11, 08:54   #15
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Alle jeg kjenner har også plager. Skavise...

-dårlig rygg
-stresset
-humørsvingninger
-overvekt
-vondt i kneet

Eller så kan man se det andre veien:
-aktiv friluftsperson
-lykkelig karriereperson
-suksessfull småbarnsmor
-elsker å reise
-driver aktivt med sport

Alle disse har svært høy livskvalitet, og ville scoret på bunn på deprimertskalaen.

Hvem var det her inne som kom med det geniale sitatet; "Jeg kan klage, men velger å ikke gjøre det."?

Ja, det er veldig viktig å se på de fine tingene, jeg kunne helt klart skrevet en liste som ville vært mere utfyllende. Jeg synes bare det er veldig synd at som jeg tror mange går med veldig mye plager, ikke nødvendigvis for alle at de ikke lever ett fint liv alikevel. Selvom også mange desverre blir så syke at de faller utenom, jeg har ikke fulltidsjobb pga sykdom og jeg kjenner flere som sliter med det, mange dør av kreft og andre sykdommer. Jeg sier ikke at kosthold er roten til all vondt, men jeg tror at endel og for mange kunne det faktisk vært en utrolig medisin og da er det synd at legene ikke hjelper til med det, men heller man bare får en sykemelding og tabletter, så lever man bare "sånn passe", samme med overvekt også - det plager jo faktisk veldig mange desverre og veldig synd de ikke kan få bedre hjelp. ikke fordi man ikke er en bra person pga overvekt.

Jeg synes det er merkelig at alt dette er så nedlatende, jeg snakker jo mye om meg selv, om hva kosthold har gjort for meg - jeg har trodd at jeg har ett normalt sunt og vanlig kosthold fordi jeg har spist som alle andre i Norge, men når jeg ser på det nå så er det for meg veldig sykt at det er standaren på kosthold i Norge - ikke for alle men for de fleste. Det er verken slemt eller stygt sagt i det hele tatt.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 20:59   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg kan jo ta mine "nærmeste" (venner, kolegaer, familie, naboer) (bokstaven var bare fordi jeg ikke vil navngi)

c - overvektig
e - greit form med ok kosthold, ved utskeielser så kommer null energi og ettermiddagsøvn blir nødvendig.
g - overvekt
k - slitt med muskelproblemer, med endring av kosthold ble det borte (hvetemel), fortsatt mye dårlig enegi og aldri tipp topp.
m - Ganske ok, men merkbar bedre mage med bedre kosthold (uten hvetemel spesielt)
o - kraftig overvekt

Og felles for alle disse er at de har et utmerket kosthold, men skeier ut med pannekaker en sjelden gang?

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:13   #17
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og felles for alle disse er at de har et utmerket kosthold, men skeier ut med pannekaker en sjelden gang?

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:50   #18
Nip

Standard

Ja, jeg tror de fleste av dem ville svart at de hadde ett fint kosthold med å skeie ut en sjelden gang. Jeg mener ikke det, men jeg tror de fleste ser på seg selv sånn og ikke klarer å se hvor mye f.eks sukker, hvetemel, junk, brus osv det faktisk blir i hverdagen.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 20-04-11, 21:53   #19
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Ja, jeg tror de fleste av dem ville svart at de hadde ett fint kosthold med å skeie ut en sjelden gang. Jeg mener ikke det, men jeg tror de fleste ser på seg selv sånn og ikke klarer å se hvor mye f.eks sukker, hvetemel, junk, brus osv det faktisk blir i hverdagen.

Kjenner du så godt til kostholdet til alle disse menneskene altså? Jeg har en ganske stor omgangskrets, men jeg vet faktisk veldig lite om hvor mye junk eller godteri disse menneskene putter i seg hver dag. I hvert fall vet jeg ikke nok til å kunne skrive innlegg om det på forum, føler jeg. DEt er klart, jeg kan anta og tro osv., osv., men det gidder jeg ikke bruke tid på. Er det så åpenlyst for deg hvordan alle disse spiser altså?

Gammel 20-04-11, 21:27   #20
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

c - overvektig
g - overvekt
o - kraftig overvekt

Jeg tror faktisk ikke jeg kjenner mange jeg vil si er i veldig god form på alle måter. Nå har jeg ikke engang tatt med det psykiske og sikkert mye jeg ikke vet og sikkert mye jeg ikke husker. også kommer jo i tillegg mye vanlige sykdommer (forkjølelser, infulensa osv som også kanskje kunne vært redusetr ved kost og trening)

Hva var poenget? At de feiler dette på grunn av elendig kosthold og for mye pannekaker? Eller at de burde gjøre som deg og bli friske fra MS og Epilpesi?
Jeg synes du begynner å anta en form i din O Store Kostholdsfilosofi her som jeg forbinder med konspirasjonsteoretikere.

Nextlife er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.