Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-11, 20:41   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kommer an på hvem som sier nei synes jeg. Foreldrene til et barn som sliter og trenger tiden på skolen bør jo ikke ta barnet ut av skolen, det er klart. Med mindre det er klare indikasjoner helsemessig eller faglig på at det er verdt det likevel. Og skolen bør helt klart fraråde det. Men skolen bør ikke bruke skoleflinkhet som et hovedkrierium hvis de skal velge å avslå eller innvilge en søknad, det blir veldig feil. Mengde fravær fra skolen derimot, som ofte er noe som går hånd i hånd med labert resultat, synes jeg godt kan være grunn til avslag.

Jeg er jo i bunn og grunn enig i den argumentasjonen.

Men jeg kjenner barn med MYE fravær (en utenlandsk forelder og mye besøk) som alle har snitt på over 5 og fungerer bra sosialt. Da ser jeg ikke så mye problemer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:02   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er jeg som jobber hver bidige julaften, juledag, nyttårsaften, påskehelligdager, 17 mai og pinse meningsberettiget?
Jeg jobber forresten 3 av 4 helger også+ som oftest i høst og vinterferiene.
Ikke mye fri når ungene har fri nei.

Jeg har likevel et temmelig restriktivt syn på det å ta ungene fri fra skolen.

Nei, du er ikke meningsberettiget, men ok, unntak i kveld

Til info. jeg har også restriktivt syn på det å ta unger ut av skolen. Restriktivt, men ikke håpløst rigid og sært bare for å være det. Det kan være svært velbegrunnede årsaker til å ta ut unger av skolen, og da bør man vise litt fleksibilitet.
Som sagt, så skulle jeg f.eks. ønske at skolen fornyet seg litt i fht. høstferie-uken. Det er en håpløst utspilt ferie-uke, som kun lærere nyter godt av. Denne uken kunne gjøres om til f.eks.fleksi-ferieuke innenfor en bredere tidsperiode enn typ uke 40/41. Jeg kan tenke meg at samtlige lærere tar høye kneløft dersom høstferien skulle fjernes og ikke erstattes med annen ferie?

Gammel 22-08-11, 22:04   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, du er ikke meningsberettiget, men ok, unntak i kveld

Til info. jeg har også restriktivt syn på det å ta unger ut av skolen. Restriktivt, men ikke håpløst rigid og sært bare for å være det. Det kan være svært velbegrunnede årsaker til å ta ut unger av skolen, og da bør man vise litt fleksibilitet.
Som sagt, så skulle jeg f.eks. ønske at skolen fornyet seg litt i fht. høstferie-uken. Det er en håpløst utspilt ferie-uke, som kun lærere nyter godt av. Denne uken kunne gjøres om til f.eks.fleksi-ferieuke innenfor en bredere tidsperiode enn typ uke 40/41. Jeg kan tenke meg at samtlige lærere tar høye kneløft dersom høstferien skulle fjernes og ikke erstattes med annen ferie?

Går du virkelig dit, Elin?

Som jeg har skjønt det, er det relativt vanlig at lærere jobber i høstferien: Planlegging, retting av prøver og annet forefallende arbeid ...

Gammel 22-08-11, 22:05   #4
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skulle ønske at det ikke var høstferie, og har heller ingen ønsker om at den erstattes. *sær lærer*

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:14   #5
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Som jeg har skjønt det, er det relativt vanlig at lærere jobber i høstferien: Planlegging, retting av prøver og annet forefallende arbeid ...

åååh, nei, ikke den diskusjonen igjen da...

Planlegging og forefallende arbeid er det svært mange andre yrkesgrupper enn lærere som også har i feriene sine. Lærere intet unntak kanskje. Skulle da bare mangle.

Gammel 22-08-11, 22:11   #6
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så lenge du ikke vet noe som helst om min arbeidstid (eller hva jeg syns om å ta barn ut av skolen) så foreslår jeg at du ruller inn offersytinga di.

Det er ikke ment som syting. Jeg føler meg ikke som noe offer ettersom jeg har langt færre arbeidsdager pr. år enn de fleste andre, og jeg har alltid jobbet skift og vil ikke bytte det bort for alt i verden, men jeg snakker GJERNE saken til skiftarbeidere fordi det unektelig er veldig spesiellt å ofte jobbe når nesten alle har fri. Det er ikke så lett å se den frustrasjon som skiftarbeidere ofte må forholde seg til i fht. ferier, helligdager og skole og barnehage osv. fordi hele samfunnet er reglert og fastsatt ut i fra at folk har vanlig arbeidstid. Ørlite grann mer fleksibilitet og forståelse fra f.eks. skole, hadde gjort det veldig mye enklere. Det er det jeg, mener. Jeg må vise fleksibilitet, men kan ikke forvente det samme tilbake.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ikke som jeg har fått med meg. Mine innlegg var ment å være informerende.

Mine også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.