|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Ikke sant? Han ligger også veldig godt i konkurransen om å finne på flest mulig urtåpelige forklaringer på kortest mulig tid. Jeg lurer på om jeg hadde klart å holde meg alvorlig hvis jeg satt i rettsalen?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#362 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Donaldspråk. Dialekt. Sjargong. Idolspråk. Senket seg ned på hennes nivå. Det er egentlig ganske fantastisk å klare å ha en såpass omfattende og langvarig dialog, der ALT betyr noe HELT annet enn det grisete det ser ut som. |
|
|
|
|
#363 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Ja, det er helt utrolig. |
|
|
|
|
#365 |
|
Fortynnet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Og i tillegg til at han først i ettertid har skjønt hvordan dette kunne oppfattes av mindre dialekt/ungdomsspråkkyndige, så har han jo liksom visst om at han drev og testet grensene hennes? For å se hvor langt hun kunne gå overfor andre? |
|
|
|
|
#366 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)I dialogene er også tydelig at jenta stiller spørsmål ved språkbruken hans, så det blir jo helt bort i natten å påstå at det er hennes språk han valgte å tillegge seg. Så vidt jeg ser er både "hengekorga", "slurp" og "blaut" hans ord.
|
|
|
#367 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Godt obeservert, Niobe. Hun skjønner jo tydeligvis ikke hva han mener når han ber henne ta av hengekorga, så at han bortforklarer det med at det er vanlig sjargong og noe han brukte å si fordi hun pleide å le av det, henger jo ikke på greip. |
|
|
|
|
#368 |
|
--
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg sitter og rister på hodet jeg. Det virker jo som han har en forklaring på alt. |
|
|
|
|
#369 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)En annen ting er jo også det at når man er en dreven politiker så kan man faktisk ikke forlange å bli trodd på at en trettenåring har greid å manipulere en.
|
|
#371 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Hvorfor får han lov til å være hjemme? Han burde hatt brev og besøksforbud -- jeg kan ikke tenke meg noe annet at han manipulerer kona si som han, ihvertfall i mine øyne, har manipulert elskerinner og jenta tidligere. Han kan jo legge ordene i munnen på kona.
|
|
#372 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)For de som mener det er uetisk å gjengi hva som er sagt fornærmede og Øygard imellom, så står det i Dagbladet i dag:
http://www.dagbladet.no/2013/04/29/n...grep/26908755/ |
|
|
|
|
#374 |
|
Smugleser
|
Den er ikke merkeligere enn at systemet fungerer. Konas forklaring har ikke særlig stor bevisverdi. Det er derfor dokumentbevis (aka skype og sms-utskriftene) normalt sett har mye større bevisverdi. Et rettssamfunn har ankemuligheter, og sånn bør det være for de fleste saker.
|
|
#375 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg blir så sint av å følge med på dette at jeg sikkert hadde hatt skyhøye blodtrykksmålinger om jeg hadde blitt målt.
|
|
|
#376 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Synes vel nesten snart at tullingen burde beskyttes mot seg selv. I starten var jeg skeptisk til media pga jenta og at det kunne være vanskelig for henne. Nå driter han seg så loddret ut at jeg nesten (bare nesten) synes synd på ham, han kan da umulig være ved sine fulle fem. Og hvordan kan en så totalt "reflekjon og realitets hemmet" mann ha kommet i den maktposisjonen han har vært i i så mange år????? |
|
|
|
|
#377 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time. |
|
|
|
|
#378 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
#379 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)På tv så sier forsvareren at skypeloggen er uheldig, men at det ikke beviser det han faktisk er tiltalt for. Så hvorfor sier ikke Øygard dette. Hvorfor innrømmer han ikke bare hva som faktisk står der? Ville det ikke sett bedre ut å bare si: "Ja, dette skjedde, sånn var det, men det gikk aldri videre."? Hvorfor i alle dagene komme opp med alle disse forklaringene som ikke henger på greip for noen?
|
|
#380 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg skjønner ikke hvordan konas vitnemål hjelper han heller.
|
![]() |
|
|