Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-13, 14:52   #361
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo synd for ham at ikke "dum som et brød" er frifinnelsesgrunn. Da hadde han sklidd gjennom lett som en plett.

Ikke sant? Han ligger også veldig godt i konkurransen om å finne på flest mulig urtåpelige forklaringer på kortest mulig tid. Jeg lurer på om jeg hadde klart å holde meg alvorlig hvis jeg satt i rettsalen?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 14:57   #362
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Donaldspråk. Dialekt. Sjargong. Idolspråk. Senket seg ned på hennes nivå. Det er egentlig ganske fantastisk å klare å ha en såpass omfattende og langvarig dialog, der ALT betyr noe HELT annet enn det grisete det ser ut som.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:04   #363
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Ja, det er helt utrolig.
Jeg har troen på at juryen ser dette. En lang rekke bortforklaringer av opplagte dialoger.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:05   #364
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Ja nei. Jeg hadde også hatt trøbbel med å holde meg alvorlig i en rettsal med SÅ mange rare bortforklaringer. Det går jo bare ikke an.

bønna er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:06   #365
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og i tillegg til at han først i ettertid har skjønt hvordan dette kunne oppfattes av mindre dialekt/ungdomsspråkkyndige, så har han jo liksom visst om at han drev og testet grensene hennes? For å se hvor langt hun kunne gå overfor andre?

Jeg har bare ikke ord for hvor sykt dette er.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:09   #366
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dialogene er også tydelig at jenta stiller spørsmål ved språkbruken hans, så det blir jo helt bort i natten å påstå at det er hennes språk han valgte å tillegge seg. Så vidt jeg ser er både "hengekorga", "slurp" og "blaut" hans ord.

Gammel 29-04-13, 15:13   #367
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Godt obeservert, Niobe. Hun skjønner jo tydeligvis ikke hva han mener når han ber henne ta av hengekorga, så at han bortforklarer det med at det er vanlig sjargong og noe han brukte å si fordi hun pleide å le av det, henger jo ikke på greip.
Jeg håper virkelig slike ting blir påpekt overfor juryen? Det virker jo ikke slik i loggene?

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:18   #368
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sitter og rister på hodet jeg. Det virker jo som han har en forklaring på alt.

Sensurerer de en del fra Skypesamtalene fortsatt? Synes det blir litt usammenhengende innimellom.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:26   #369
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen ting er jo også det at når man er en dreven politiker så kan man faktisk ikke forlange å bli trodd på at en trettenåring har greid å manipulere en.

Å knulle trettenåringer er ulovlig her i landet. Å utnytte svakere mennesker er svært umoralsk, selv om jenta hadde vært over lavalder.

Han er åpenbart av den sorten som ikke har indre moralsl kompass og som turer på inntil andre setter grenser, og det klarer jo ikke et tretten år gammelt barn.

Faen ta ham. Han burde blitt satt opp på torget til offentlig fiking.

Gammel 29-04-13, 15:27   #370
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Amen! - den var jeg veldig for, kjenner jeg.

Gammel 29-04-13, 15:27   #371
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor får han lov til å være hjemme? Han burde hatt brev og besøksforbud -- jeg kan ikke tenke meg noe annet at han manipulerer kona si som han, ihvertfall i mine øyne, har manipulert elskerinner og jenta tidligere. Han kan jo legge ordene i munnen på kona.

Dette er en merkelig rettsak.

Gammel 29-04-13, 15:51   #372
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For de som mener det er uetisk å gjengi hva som er sagt fornærmede og Øygard imellom, så står det i Dagbladet i dag:

Sitat:

Fornærmede og hennes bistandsadvokat har tidligere gitt uttrykk for at at de ønsker at passasjene fra Skype-loggene som er nevnt så langt i dag blir gjengitt av media. 17-åringen synes det er veldig flaut å høre igjen ting hun skrev som 14-åring, men mener Skype-bevisene er sentrale for å få folk til å forstå hva hun ble utsatt for.

http://www.dagbladet.no/2013/04/29/n...grep/26908755/
Jeg skjønner henne, det er så hinsides med bortforklaringer og omskrivinger at folk må gjøre opp sin egen mening, så det ikke blir skumlet om at "Han ble uskyldig dømt". Vel, de som mener hun la opp til det selv, og at det er greitt å ha sex med en villig 13-åring, vil vel alltid synes: Stakkars mann som ble forført.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 15:52   #373
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Bjørkeris på bar rumpe.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 16:00   #374
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hvorfor får han lov til å være hjemme? Han burde hatt brev og besøksforbud -- jeg kan ikke tenke meg noe annet at han manipulerer kona si som han, ihvertfall i mine øyne, har manipulert elskerinner og jenta tidligere. Han kan jo legge ordene i munnen på kona.

Dette er en merkelig rettsak.

Den er ikke merkeligere enn at systemet fungerer. Konas forklaring har ikke særlig stor bevisverdi. Det er derfor dokumentbevis (aka skype og sms-utskriftene) normalt sett har mye større bevisverdi. Et rettssamfunn har ankemuligheter, og sånn bør det være for de fleste saker.

Forsvareren hans valgt å ikke spørre mer om de skypemeldingene. Klokt. Enda flere av de forklaringene der hadde vel gravd graven hans enda dypere/bidratt til å bygge gapestokken høyere og hva-har-du.

Dette er traurige greier, og basert på det som har kommet frem av nytt i ankesaken berømmer jeg jenta for ryggrad. Fy faen, så tøft det må være å bli minnet om det der, og tåle at gammer'n legger all skyld på henne.

Anda er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 16:01   #375
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg blir så sint av å følge med på dette at jeg sikkert hadde hatt skyhøye blodtrykksmålinger om jeg hadde blitt målt.

Heldigvis er det ingen av "mine" som skriver om denne saken på sosiale medier, om noen hadde kommet med sånne "la opp til det selv-holdninger" så hadde de blitt fiskedasket herfra til evigheten.

Najade er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 16:09   #376
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Synes vel nesten snart at tullingen burde beskyttes mot seg selv. I starten var jeg skeptisk til media pga jenta og at det kunne være vanskelig for henne. Nå driter han seg så loddret ut at jeg nesten (bare nesten) synes synd på ham, han kan da umulig være ved sine fulle fem. Og hvordan kan en så totalt "reflekjon og realitets hemmet" mann ha kommet i den maktposisjonen han har vært i i så mange år?????

era er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 16:12   #377
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
Abraham Lincoln, (attributed)
16th president of US (1809 - 1865)

Det er vel her utsagnet til Lincoln passer?

annemede er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 16:12   #378
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Og hvordan kan en så totalt "reflekjon og realitets hemmet" mann ha kommet i den maktposisjonen han har vært i i så mange år?????

Han har vel alltid før klart å manipulere alt og alle rundt seg og fått det slik som han ville. Nå opplever han motstand og da rakner alt og den egentlige Øygarden viser seg frem.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 29-04-13, 16:18   #379
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På tv så sier forsvareren at skypeloggen er uheldig, men at det ikke beviser det han faktisk er tiltalt for. Så hvorfor sier ikke Øygard dette. Hvorfor innrømmer han ikke bare hva som faktisk står der? Ville det ikke sett bedre ut å bare si: "Ja, dette skjedde, sånn var det, men det gikk aldri videre."? Hvorfor i alle dagene komme opp med alle disse forklaringene som ikke henger på greip for noen?

Gammel 29-04-13, 16:23   #380
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner ikke hvordan konas vitnemål hjelper han heller.
Hun sier at hun advarte mot ordbruken hans, f.eks at han elsket henne osv. Men likevel fremholder han at dette var intern språkbruk som han ikke aaante kunne misforstås.

Viss kona hadde problemer med det, så skulle en jo tro at man kanskje tenkte seg om?

Najade er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.