Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-13, 12:48   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har også kjempelangt ikke-kjemisk behandlet hår, men vil heller ikke klippe meg. Det tar jo endel år å få langt hår - og jeg regner med at man ikke akkurat får kjempegodt betalt for det.

Jeg har også langt hår, men det skyldes mer at det tar kortere tid å hive det i en hale enn å frisere det hver dag, og at jeg ikke har råd til å ha kort frisyre som krever hyppige frisørbesøk

Når det er sagt er Fotballfrue og lignende blogger noe jeg i utgangspunktet har null interesse av å lese. Jeg blir litt småstresset om jeg får "blondinevibber", og holder meg derfor langt unna. Men akkurat de siste ukene har jeg begynt å lese Fotballfrues blogg og følge henne på Insta, og syns det er deilig å koble av med disse glansbildene. Gjør meg nada å se bilder av et striglet hjem, en striglet barselkropp i fine klær. Jeg hopper lett over innlegg som omhandler reklame jeg ikke er interessert i (men i motsetning fikk jeg tips om flotte amme-bher fra bloggen hennes, og de hadde jeg ikke funnet uten og hadde da endt opp med kjedelige standard amme-bher fra Triumph igjen), og jeg tar det for det det er, men må si at jeg finner innleggene hennes mer interessante enn jeg noensinne hadde trodd. Så det er jo grei underholdning sånn sett, og ikke minst en motivasjonsfaktor når man er litt for glad i ammesjokoladen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 11:22   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen har spurt meg. :furte:

Det kunne de sikkert ha gjort. Men jeg har heller ikke lyst på kort hår.

Gammel 02-12-13, 12:50   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå skal hun være gjest i et populært amerikansk talkshow, så da har hun helt klart oppnådd det hun ville med bildet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 13:51   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg bryr meg ikke om at du ikke gidder å lese en blogg. Men jeg bryr meg om at du gidder å uttale deg uten å VITE. Er det ikke det som hele tiden er viktig her på FP? At man ikke får uttale seg uten å selv ha lest artikler - da blir det synseføling. MEd andre ord, drit i å lese blogg - men drit da også i å kommentere.

Hva er det jeg har uttalt meg om uten å vite? At jeg ikke vil lese bloggen? Og hva er det egentlig jeg burde vite før jeg uttaler meg om at jeg ikke ønsker å lese blogger og fødselshistorier?
Har du egentlig lest hva jeg har skrevet i denne tråden? Sånn jf å uttale seg før man vet.

Jøye meg, Saint.

Gammel 02-12-13, 14:47   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hø? Relevant for livet?
For mange ER jo dette svært interessant. Blant annet haugevis av tenåringsblogglesere, som kanskje aldri har sett en prosentvis mer normal 4-dager etter fødselmage, men nå vet hvordan man blir hvis man bare er flink nok. Min slanke venninne som har en mage som ser ut som skrukkete trekkspillpapir flere måneder etter fødsel legger ikke akkurat ut bilder av sin mage. Ikke hun med blå strekkmerker heller. Og det er da jeg synes det er synd med disse flinkisbildene. Mange mender opp med å jage etter noe som for mange er svært uoppnåelig, uansett hvor flink man er. I tillegg til at flinkhet i seg selv kanskje ikke alltid er det beste mange jenter/kvinner kan hige etter i livene sine.

Min mage ser for øvrig helt lik ut som før jeg var gravid, dvs tjukk og løs, hehe.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 14:48   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun lever jo på lavkarbo, og har sagt tidligere at hun vil at evt barn også skal gjøre det. Jeg er litt spent på hva hun kommer til å skrive om det når ungen skal spise noe annet enn morsmelk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-13, 22:24   #7
Mammatiltre85
Nybegynner

Mammatiltre85 sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Nordland
Mammatiltre85 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg syns personlig at fokuset er feil jeg. Jeg hadde nok heller fokusert på å koset med babyen istedefor å lagt ut bilde av meg, 4 dager etter fødsel. Men nå er vi jo alle forskjellige!

Mammatiltre85 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:19   #8
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mammatiltre85, her.

Jeg syns personlig at fokuset er feil jeg. Jeg hadde nok heller fokusert på å koset med babyen istedefor å lagt ut bilde av meg, 4 dager etter fødsel. Men nå er vi jo alle forskjellige!

Ja, eller lagt ut bilde av babyen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:19   #9
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Det er jo en av de fornuftige valgene hun har tatt syns jeg, å ikke legge ut bilde av babyen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:34   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå vet jeg ikke om gevinst og fortjenest og salg av kropp og bilder og babyer, men sånn ellers er det relativt vanlig å vise bilde av babyen man har født, og ikke kroppen sin, etter fødsel.

Gammel 03-12-13, 09:39   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et gjenkjennelig bilde av babyen hennes er nok verdt en del, så jeg er imponert hvis det stemmer at det ikke er blitt vist.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 09:55   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Et gjenkjennelig bilde av babyen hennes er nok verdt en del, så jeg er imponert hvis det stemmer at det ikke er blitt vist.

Hun viser jo bilder av babyen hele tiden - bare ikke nærbilder av ansiktet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 10:02   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Hvorfor er det forferdelig, forresten? FOrdi hun tjener penger på det eller noe?

Gammel 03-12-13, 10:13   #14
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvorfor er det forferdelig, forresten? FOrdi hun tjener penger på det eller noe?

Hva er forferdelig, mener du?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 03-12-13, 10:16   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det var ikke en kommentar til noe du skrev, snarere en undring om hvorfor det var så bra at hun ikke har vist bilde av babyen.

Gammel 03-12-13, 10:22   #16
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det var ikke en kommentar til noe du skrev, snarere en undring om hvorfor det var så bra at hun ikke har vist bilde av babyen.

Å ja. Jeg tenker at de nok kommer til å vise mer av henne etterhvert. Hun skriver at de ikke har bestemt seg for hvor mye hun skal vises frem i bloggen enda. Selv om babyen nok antakelig er mest verdt nå, ny og fersk som hun er. Om noen måneder er det kanskje andre ting som er på topp i bloggverdenen, så det gjelder å smi mens jernet er varmt, synes jeg.

Gammel 03-12-13, 10:21   #17
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns man skal være varsom med å eksponere barna sine - særlig i kommersiell virksomhet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-13, 10:26   #18
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns man skal være varsom med å eksponere barna sine - særlig i kommersiell virksomhet.

Enig. Når barna er gamle nok til å være med å avgjøre selv om de vil ha bilder av seg på nett, blir det noe annet, synes jeg.

Gammel 03-12-13, 10:38   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Enig. Når barna er gamle nok til å være med å avgjøre selv om de vil ha bilder av seg på nett, blir det noe annet, synes jeg.

Dett er jeg helt fullstendig enig i. Det som jo er med slik blogging som hun bedriver, er jo at det er vanskelig å skille mellom privatpersonen Karoline og Fotballfrue - og hvis man leser kommentarfeltet hennes så er det mange som ser på henne som en slags venn - og da blir det vanskelig for henne å opprettholde den distansen og ikke ville vise brem babyen sin, tenker jeg.
Jeg må si at jeg er helt fascinert av dette blogglivet. Jeg er jo aktiv på nett og her på FP og har jo en relasjon til mange av dere her inne. I et forum er det jo et mye mer likeverdig enn i forholdet mellom en toppblogger og dennes lesere.
Det kan jo godt hende at noen av leserne hennes vil synes det er sårt/rart/dumt at de ikke får se babyen - nettopp fordi de har fulgte henne i årevis og ser på henne som en slags venn - eller i hvertfall en de har en relasjon til.

Gammel 03-12-13, 10:28   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, som jeg nevnte aner jeg ingenting om virksomheten til denne fruen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.