Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-14, 15:23   #361
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærerstreik!

Det står her hvilke skoler som er tatt ut i streik: http://www.dagbladet.no/2014/08/06/n...reik/34655970/

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:25   #362
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

De har ikke tatt ut barneskoler i denne omgangen. Strategisk lurt.

Ellers ser det ut til at mange ungdommer får forlenget skoleferien.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:28   #363
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ingen barneskoler i uttaket? :myser:

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:29   #364
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

De har ikke tatt ut barneskoler i denne omgangen. Strategisk lurt.

Ellers ser det ut til at mange ungdommer får forlenget skoleferien.

Jeg tenkte nok at man i første omgang ville se streiken på ungdomsskoler og vgs, siden de allerede har sagt at 6-åringene skal skjermes.

Husk at i Oslo streikes det ikke.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:31   #365
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Er det ingen barneskoler i uttaket? :myser:

Ikke i denne omgang. De kommer helt sikkert etter hvis streiken ikke avsluttes før den tid. De skal skjerme skolestarterne.

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:34   #366
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Ikke i denne omgang. De kommer helt sikkert etter hvis streiken ikke avsluttes før den tid. De skal skjerme skolestarterne.

Lurt. Og hvis de planlegger å streike lenge, vil de nok få adskillig mer sympati om ikke foreldrene må være hjemme fra dag én.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:36   #367
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lurt. Og hvis de planlegger å streike lenge, vil de nok få adskillig mer sympati om ikke foreldrene må være hjemme fra dag én.

De oppga to argumenter for at ingen barneskoler er tatt ut i denne fasen:

1. Skjerming av skolestarterne
2. Skåning av tredjepart ved å unngå at foreldre må skaffe pass

Gammel 06-08-14, 15:36   #368
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ser også at her i byen er de rene ungdomsskolene tatt ut, men ikke ungdomstrinnet på 1-10-skolene. Til Herremannens skuffelse.

(Jeg er tatt ut. Absolutt kampklar, men likevel hadde jeg foretrukket å slippe å streike. Det blir et helvete når vi en eller annen gang skal på jobb igjen og må ta imot elevene fullstendig uforberedt. )

Gammel 06-08-14, 15:37   #369
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Akershus fylke er det kun min hjemkommune Skedsmo som rammes av streik, ser jeg - helt massivt. Om de utvider til barneskoler også, er det kanskje grunn til å anta at det vil ramme oss også. (Ser for øvrig at en grunnskole også er tatt ut, men den har muligens et ungdomstrinn.)

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:39   #370
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

I Akershus fylke er det kun min hjemkommune Skedsmo som rammes av streik, ser jeg - helt massivt. Om de utvider til barneskoler også, er det kanskje grunn til å anta at det vil ramme oss også. (Ser for øvrig at en grunnskole også er tatt ut, men den har muligens et ungdomstrinn.)

Det blir jo bare spekulasjoner, men jeg vi tippe at neste fase innebærer både opptrapping i allerede streikeuttatte kommuner samt utvidelse til flere kommuner.

Gammel 06-08-14, 15:41   #371
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Og grunnskole er alt innenfor 1.-10. trinn, for øvrig.

Gammel 06-08-14, 15:46   #372
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Og grunnskole er alt innenfor 1.-10. trinn, for øvrig.

Ja, jeg er selvfølgelig klar over det - litt upresis der. I min kommune er det mange reine barneskoler, og de er da ikke tatt ut. Ennå.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:50   #373
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 15:53   #374
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

ingen skoler som har 1-7 som er utsatt her enn så lenge.

Gammel 06-08-14, 17:06   #375
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Her er det flere ungdomsskoler og videregående skoler som er tatt ut.
Eldste sin skole er blant de. Hun begynner på ungdomsskolen i år.

Gammel 06-08-14, 17:31   #376
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ks har begynt å røre på seg og det er jo positivt. De skjønner vel at det er på tide med reelle forhandlinger.

Gammel 06-08-14, 17:32   #377
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her. Min ferske åttendeklassing får heller ikke begynne.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 06-08-14, 17:33   #378
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var veldig lurt! Jeg hadde ikke ventet de skulle være så smarte. Det er jo en måte å få ganske mye sympati på, at man faktisk skjermer de minste og dermed andre arbeidsgivere en god stund.

Gammel 06-08-14, 17:39   #379
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette var veldig lurt! Jeg hadde ikke ventet de skulle være så smarte. Det er jo en måte å få ganske mye sympati på, at man faktisk skjermer de minste og dermed andre arbeidsgivere en god stund.

Mens jeg har tenkt motsatt at de faktisk kom til å gjøre det på denne måten, særlig siden de hele tiden har vært tydelig på at de ikke skulle ramme skolestarterne.

Gammel 06-08-14, 17:42   #380
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde bare fått med meg at de ikke skulle ramme første skoledag og hadde i grunnen sett for meg at streiken begynte for fullt uka etter også for de minste. Men bra jeg tok feil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.