Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

50 Shades of Grey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-15, 10:26   #361
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 50 Shades of Grey

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hun mener selvsagt at jeg bør støtte opp om folk jeg synes oppfører seg dumt hvis de tilfeldigvis har innovertiss, slik jeg har. Hvis folk som oppfører seg dumt tilfeldigvis har utovertiss, har man (som innehaver av innovertiss) lov til å være litt mer kritisk.

Ja, selvsagt mener hun det!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 10:33   #362
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke nekt- du mente det!
Vel, jeg innrømmer at jeg ser litt rødt av det forslitte uttrykket der, altså. Jeg er dessverre ikke så fryktelig open minded for alle typer oppførsel og livsvalg, men da handler det om nettopp det- oppførsel og livsvalg- ikke om kjønn, farge, alder osv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 11:16   #363
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, selvsagt mener hun det!

Men du - i stedet for å krangle med Rine kan du vel si hva du mente?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 11:27   #364
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvinner er kvinner verst. Slik har det alltid vært og kommer sikkert alltid til å være.

Det er rett og slett ett av de dummeste uttrykkene jeg vet om.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 11:48   #365
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er rett og slett ett av de dummeste uttrykkene jeg vet om.

Jeg også. Og jeg skjønner ikke hvorfor Avatar bruker det her, heller.

Ergo vil jeg gjerne vite.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 13-02-15, 11:51   #366
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg også. Og jeg skjønner ikke hvorfor Avatar bruker det her, heller.

Ergo vil jeg gjerne vite.

Pøh, du vil bare vite det fordi hun er en kvinne. Vi kvinner skal støtte hverandre, også når det gjelder bruken av forslitte og dumme uttrykk.

Gammel 13-02-15, 11:54   #367
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

merkelig dobbeltpost

Gammel 13-02-15, 11:56   #368
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skjer a?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 12:08   #369
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Hva skjer hvor?

Gammel 13-02-15, 12:46   #370
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her. Med deg og Apple.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 12:49   #371
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

De som mener at mishandling og overgrep er lett underholdning?

Det fungerer som underholdning for noen, som så mye annet. Det betyr ikke at man verken ser på det som normalt, realistisk eller ikke hadde reagert voldsomt om man hadde møtt på det selv i det virkelige liv. Samtidig er det vel naturlig at ulike mennesker tolker en historie ulikt, og at man vil vektlegge ulike apekt ved den. Kanskje overser man noe, og fokuserer på andre ting. Bitene det var sakset ut fra tidligere i tråden husker jeg ikke en gang at jeg leste. Men at ikke alle slags tema skal kunne finnes i 'underholdning' - hvordan man nå enn tolker det begrepet - blir for meg en snodig tanke. Det er mye alvorlig som presenteres som underholdning. Det er jo hva du evt. gjør med dette som avgjør om det har noen påvirkning.

I dette tilfellet har markedsføringen naturlig nok rettet det nok sex og romantikk. Sex selger. Men bøkene tar jo også opp hvordan traumer i barndom kan ødelegge et menneske. Hvordan behovet for kontroll kan komme av at du aldri vil stå i en så utsatt posisjon igjen. Jeg vil tro at mange som leste disse bøkene også så kompleksiteten i dette. Det lå en slags forklaring bak.

Så når alt kommer til alt så ser du jo det du ser, og fokuserer kanskje på det du har behov for.

Mens noen får rippet opp i ting gjennom dette, er det andre filmer og historier jeg får vondt i magen av.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:36   #372
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 50 Shades of grey

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror det er en film man ikke inviterer seg selv på en gang. :nekteråse:

Ja hehe.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:49   #373
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Felleskjøpet har kastet seg på bølgen

Det er lov å tulle litt også, ja?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:54   #374
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Gammel 13-02-15, 13:54   #375
Novla

Novla sin avatar

Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Jeg så forresten at en britisk jernvarekjede hadde sendt ut info til sine medarbeidere om at de måtte regne med større etterspørsel etter diverse produkter, og å få litt delikate spørsmål.

Gammel 13-02-15, 13:55   #376
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Felleskjøpet henger med i tiden!

Gammel 13-02-15, 13:57   #377
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-02-15, 13:57   #378
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Hahaha! Kommer langt med kuhalsbånd, spenesalve, hansker og litt kjetting.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:57   #379
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:00   #380
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Blæh- trollete menn og nek til kjerringer, tenker nå jeg. Altfor mange damer blir tiltrukket av duster. Se bare på hvor mange fengselsromanser som finnes, spesielt i USA. Ja, han var en sadistisk morder før, men min kjærlighet har endret han..." For mange damer /jenter går rundt og tror på slike umulige kjærlighetshistorier. Vi trenger ikke flere, enkelt og greit.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jamen, Rine - tenk om alle disse damene klarer å elske alle disse fæle mennene snille? Det er jo bare snakk om den rette store kjærligheten, så blir udyret til en vakker prins. Og Christian Grey til en tam snart tobarnsfar.

Dette var det som fikk meg til å reagere. Tonen i innleggene.

Kvinner er kvinner verst. Slik har det alltid vært og kommer sikkert alltid til å være.

Fordi jeg ikke applauderer kvinner som innleder forhold til sasiatiske voldsmenn i fengsel? Akkurat. Men jeg kan godt si noe negativt om menn også, sånn for å veie opp: F.eks er jeg sterkt skeptisk til at så mange tilfeldigvis finner "ekte kjærlighet" på en bar i Thailand.

Nei, fordi det fjases av (eller blir satt på spissen som det så pent ble kalt).

Når det er sagt er jeg 100% enig med deg ang. "ekte kjærlig" i Thailand og dets like.

Ikke nekt- du mente det!
Vel, jeg innrømmer at jeg ser litt rødt av det forslitte uttrykket der, altså. Jeg er dessverre ikke så fryktelig open minded for alle typer oppførsel og livsvalg, men da handler det om nettopp det- oppførsel og livsvalg- ikke om kjønn, farge, alder osv.

Jeg reagerer også på enkelte typer oppførsel og livsvalg, men jeg skjønner ikke hvorfor det må fjases med. Det er jo bare trist at det faktisk finnes kvinner der ute som elsker massevoldtekts og drapsmenn som sitter livstid i fengsel.

Det er mulig jeg bare er ei sur megge i dag og overreagerte, det var ikke mer komplisert enn det. Jeg reagerte på det jeg oppfattet som fjasing, litt sånn ovenfra og ned-fjasing av alle neka der ute.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.