|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20 | |||
| Ingen |
|
37 | 23,72% |
| 1 |
|
44 | 28,21% |
| 2-3 |
|
43 | 27,56% |
| 4-6 |
|
23 | 14,74% |
| 7-10 |
|
6 | 3,85% |
| 11 eller mer |
|
2 | 1,28% |
| Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli |
|
1 | 0,64% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Bestiller på sj.se
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Litt sånn apropos:
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?
Nå blei jeg sånn: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#5 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Pressekontakt for en messe med produkter som baserer seg på at klima tas hensyn til og tas vare på. Jeg er målløs.
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Tja, hvis det er folk som uansett bare hadde tenkt til å være der en dag, som tenkte å ta fly opp dagen før, overnatte på hotell her i byen og ta fy tilbake neste dag, så gjør det vel ingen forskjell om de sover på Gardermoen og tar første fly neste morgen i stedet?
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
De var i tillegg såpass strålende fornøyd med eget utspill at de delte artikkelen på messens FB-side. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Når de har klart å kline ei messe, en festival og et sportsarrangement inn på en og samme uke, så er det ikke rart det blir trangt om plassen.
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
... og selvsagt samme uka som immatrikulering og fadderuke på NTNU (riktignok ikke så mange av studentene som bor på hotell, men trengselen merkes på mange andre måter også). Er det noe med planlegginga og samordninga her som kunne vært bedre tro?
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Kunne de ikke heller anbefalt folk å finne hotell langs toglinjene og dagpendle med tog? Eller buss? Eller leiebil?
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Ikke offentlig hvertfall. Jeg hadde tenkt til å kommentere, men så jobber jeg i bransjen og skillet mellom private meninger og jobbmeninger blir litt utydelig så jeg droppet det. Firmaet jeg jobber for samarbeider endel med messen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Det samme lurer jeg på. Hvor mye har de undersøkt nærområdene rundt Trondheim? Er det kun topphoteller som er gode nok? Det er ikke det at det mangler overnattingsmuligheter i 1 times omkrets av byen. Jeg mistenker dog at turisthytter, pensjonater og leirsteder kanskje ikke er godt nok. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Det er visstnok fullt helt til Levanger. Usikker på så langt nord som Steinkjer. Har med egne øyne sett de pent dresskledde strømme ut fra Pilegrimsgården, og det er hva man kaller en enkel standard. Ellers er mye også opptatt av studenter som ikke har funnet seg sted å bo enda. Så når alt er opptatt er det alt - ikke bare de pene stedene.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?Da jeg begynte å studere (2013) var det en overraskende stor andel av mine medstudenter som hadde foreldrene sine boende på hotell den siste helga før og begynnelsen av oppstartsuka.
|
|
|
|
#15 |
|
This is normal!
|
Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?I dårlig humør etter valgresultatet og i sorg over ødeleggelsene i Karibien, Florida og mange andre steder i verden (som har fått mindre plass i våre medier) pga. av klimaendringer må jeg få ut litt steam. Jeg tenkte å legge det i en annen diskusjon, men fant ut det var greit å ta det i en jeg har startet selv.
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Hvis du uansett ikke hadde tenkt å være mer subtil, så kunne du like gjerne tatt det i tråden min, sånn hvis det hadde hjulpet enda mer på frustrasjonen.
|
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Det var blant annet diskusjonen i tråden din som fikk meg til å skrive det jeg skrev, men jeg synes det er greier å ta frustrasjonen her.
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg skrev faktisk noe i USA/Irma- tråden, men slettet det da problemstillingen ikke gjaldt HI, men generelt. Men- enig- rimelig absurd. Og så synes jeg det er rart på FP, der folk jevnt over er rimelig moralsistiske, (les de siste ukers valg-tråder, f.eks) så er det plutselig innafor å fly jorden rundt flere ganger i året uten at noen skal mene noe om det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg lurer på om det kun var jeg som himlet med øynene over det følgende sitatet (min utheving):
Rent personlig er jeg ganske oppgitt og demotivert, spesielt etter valget. Jeg har blant annet gamle og syke foreldre nordpå som jeg gjerne skulle besøkt oftere, men hvor det blir for omstendelig og ikke minst tidkrevende å skulle ta tog og buss annet enn i sommerferien. Enn så lenge holder jeg på at jeg ikke skal fly i privat regi, men jeg lurer veldig på hvor lenge jeg orker å fortsette. Når så alt for mange andre syns det er problemfritt å reise med fly - hvorfor skal jeg fortsette? Jeg personlig kan ikke berge klimaet. Jeg prøver å påvirke kolleger og venner, men jeg ender jo bare opp med å framstå som fanatisk.
|
![]() |
|
|