Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-20, 13:28   #1
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi venter spent på dagens pressekonferanse. Hvis det blir lov å dra til Island, gjør vi nok det.

Jeg håper også på dette.

Ellers blir det nok en roadtrip til vestlandet. Geiranger, Rauma, Atlanterhavsvegen. Kanskje. De jeg bor sammen med er ikke maks ivrige på det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-20, 11:20   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde egentlig glatt blitt hjemme med kortere turer med teltet f.eks om ikke jeg hadde tre unger, en svigermor, en svigerfar, tre svigerinner (to voksen og et barn) og en svoger (et barn) som alle gjerne vil at vi skal reise så vi kan møtes

Og den overhengende faren for at juli på sunnmøre er 12 grader og periodevis regn.

(Hvilket er vanskelig å forestille seg når jeg nå sitter inne og vet det r over 20 grader ute og strålende sol og meldt sånn iopp i 24-25 grader på ettermiddagen hele helgen og litt til. Men jeg vet hvor jeg borl Jeg vet det fort kan skje)

Derfor vil ungene og svigerslekta at vi skal til toten/gjøvik, og jeg vil at vi skal lenger sør, det er på det jevne altfor lite bading når vi er hos svigers. (siden jeg ikke regner bassenget ungene herjer i i hagen til svigermor som bading. for meg.) Jeg trenger det egentlig daglig, og det skjønner ikke mannen som synes at "nå har vi gjort det en gang, da er det gjort, hva mer kan vi finne på?"

Gammel 12-06-20, 11:29   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en foreløbig plan som sier Trondheim, Geiranger, Loen, Bergen, Os. Og hjem igjen Os, Geilo, Trondheim. 18-åringene flyr Trondheim,-Bergen-Trondheim samme uke som vi er der og bor med oss i på hytten i Os.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-20, 11:29   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er som mannen din Malama. Men ungene mine bader jo i Mjøsa hver sommer, fordi vi besøker folk i mjøsområdet. Det samme gjorde jeg, da jeg vokste opp, siden vi alltid besøkte besteforeldrene mine på Hamar om somrene. Det var mye bading på Domkirkeodden.

I voksen alder kan jeg dy meg for å bade i Mjøsa, eller andre steder også, for den saks skyld. Hvis vannet er OK (noe det aldri er i Mjøsa, etter mine krav) kan jeg alltids bade en stund, før jeg også lurer på hva mer vi kan finne på. Men Mjøsa kan jo alltids brukes for dem som er veldig opptatt av bading. Det duger i alle fall for ungene mine.

Gammel 12-06-20, 11:52   #5
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg er som mannen din Malama. Men ungene mine bader jo i Mjøsa hver sommer, fordi vi besøker folk i mjøsområdet. Det samme gjorde jeg, da jeg vokste opp, siden vi alltid besøkte besteforeldrene mine på Hamar om somrene. Det var mye bading på Domkirkeodden.

I voksen alder kan jeg dy meg for å bade i Mjøsa, eller andre steder også, for den saks skyld. Hvis vannet er OK (noe det aldri er i Mjøsa, etter mine krav) kan jeg alltids bade en stund, før jeg også lurer på hva mer vi kan finne på. Men Mjøsa kan jo alltids brukes for dem som er veldig opptatt av bading. Det duger i alle fall for ungene mine.

Mjøsa blir bading dersom vi er på båttur med svigerfar over til hans svigerforeldres hytte på andre siden av den, ellers er det bading i småvann her og der om vi er hos svigermor eller det badevannet mit i gjøvik har vi vært i sammen med svigerfar.

JEG ville helst campet ved en badestrand og kunne badet hver dag. Sånn vi er hos svigers må vi uansett REISE for å bade, og når vi har gjort det en dag er det krysset av på listen hans, mens jeg helst vil gjøre det hver dag, men det er tiltak da, når det må organsieres sånn, og ungene herjer i et basseng og har det fint og jeg... bare svetter.

Gammel 12-06-20, 13:43   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mjøsa blir bading dersom vi er på båttur med svigerfar over til hans svigerforeldres hytte på andre siden av den, ellers er det bading i småvann her og der om vi er hos svigermor eller det badevannet mit i gjøvik har vi vært i sammen med svigerfar.

JEG ville helst campet ved en badestrand og kunne badet hver dag. Sånn vi er hos svigers må vi uansett REISE for å bade, og når vi har gjort det en dag er det krysset av på listen hans, mens jeg helst vil gjøre det hver dag, men det er tiltak da, når det må organsieres sånn, og ungene herjer i et basseng og har det fint og jeg... bare svetter.

Akkurat ja. Vi oppholder oss alltid på motsatt side, så det er der mine bader. På Hamar, eller på den lille badeplassen på Tingnes.

Gammel 12-06-20, 13:53   #7
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Og er du ved Tingnes, så tar man turen over til Helgøya.

Jeg bader ikke i Mjøsa, syns det er både ekkelt og kaldt her. Men jeg bada i Ottaelva hver sommer som liten, i det grønne flomvannet. Nå syns jeg badevannet i sydenland er kaldt på sommeren.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-20, 13:58   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Og er du ved Tingnes, så tar man turen over til Helgøya.

Jeg bader ikke i Mjøsa, syns det er både ekkelt og kaldt her. Men jeg bada i Ottaelva hver sommer som liten, i det grønne flomvannet. Nå syns jeg badevannet i sydenland er kaldt på sommeren.

Jada, som regel blir det en tur til Helgøya også, med bading inkludert der og. Vi har familie og venner vi besøker i området. Ottavassdraget har jeg selvsagt også badet i, på ulike steder, men bare som barn, mens ungene badet i Vågåvatnet så sent som i fjor. Nei, jeg har vokst fra å bade i brevann. Det vil si jeg kom i skade for å bade i Thunersjøen i Sveits, som også er turkist brevann, men det holder med en gang.

Gammel 12-06-20, 13:25   #9
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns ferie er å ha fri fra jobb, kunne stå opp og gjøre hva jeg vil. Så jeg trenger ikke reise og planlegge så mye. Jeg elsker å kunne impulsivt kjøre avgårde og bare finne en plass å bo på veien.
Vi bor 3 minutters gange fra sjøen så vi kan bade hele dagen om været tillater det.

Gammel 12-06-20, 13:33   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her blir det operasjon en eller gang , så ferien blir fortsatt på krykker. Siden jeg og mannen ikke har ferie sammen, kommer jeg meg heller ikke noe sted.
I dag er jeg ennå mer irritert på sykehuset enn jeg var forrige uke, tenk om de bare hadde fulgt opp det her , istedenfor må jeg gå ekstremt mye lenger på krykker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-20, 14:42   #11
Malama

Malama sin avatar

Standard

Brevann hørtes kaldt ut

Jeg er vokst opp med å bade i sjøen på sunnmøre, og har ikke helt vokst fra det, sant være sagt. Jeg har derimot ikke like mye tilovers for diverse VANN med så ekkel bunn og gjørme og whatnot, som er det i av ulike årsaker bader i både hjemme og på ferie, så jeg lurer på om jeg må dra med meg ungene på min barndoms badestrand i sommer eller noe sånn, om være er bra den drøye uken eller to jeg er alene med ungene før mannen forhåpentligvis får fri så vi skal reise. Om det ikke var for noen høye hus hadde jeg vel nesen sett det her fra jobb, så det er ikke så langt å dra.

Gammel 12-06-20, 15:24   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestiller billetter til Island!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.