Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-07, 01:18   #361
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Må bare supplere denne med diskusjonen omkring eventuelt nytt navn til det nyutvidede AHUS (Akershus Universitetssykehus, tidligere SiA). Det skulle da muligens hete Akershus Nye Universitetssykehus, men den reddet de seg heldigvis unna. ANUS lissom.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 02:01   #362
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå har jeg endelig fått sett begge episodene, og ble veldig rørt. Minnene strømmet på. Nå var jeg temmelig ruset under fødsel (Paralgin Forte og Petidin hjalp lite på fødselssmerter, men jeg ble temmelig, epidural derimot var himmelen)
Så jeg husker egentlig fint lite, så jeg er veldig glad for at jeg ikke ble filmet. Jeg husker at jeg snøvlet og sa sikkert mye rart i min opiatrus Samboer påstår at jeg oppførte meg sivilisert og var tøff og klagde lite, så da stoler jeg på det.

Jeg likte jordmor Liv veldig godt, og ville gjerne hatt en slik. Damen med nakken ville jeg antatt hatt lite kjemi med. Jeg tror jeg ville gjennomskuet den hyklerske holdningen. (Den fødende er pyse på bakrommet og helt i fødestua)

Dersom jeg noensinne får føde igjen, håper jeg å få være litt mer mentalt tilstede)

Gleder meg til fortsettelsen av serien

Koma er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 02:03   #363
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fremdeles like målløs over hvordan mange av dere oppfatter jordmor Liv. Skulle tro vi hadde sett på ulike serier.

Gammel 15-09-07, 02:14   #364
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er fremdeles like målløs over hvordan mange av dere oppfatter jordmor Liv. Skulle tro vi hadde sett på ulike serier.

Og jeg fatter ikke hvorfor du ikke takler henne? Jeg oppfattet henne som rutinert og trygg på seg selv. Og det tror jeg er det absolutt viktigste kriteriet mitt.
En som er så lite teknisk anlagt at hun ikke kan stille inn epiduralpumpen, ville ikke vekket tillit hos meg, for å si det sånn

I tillegg virket hun hyggelig og ærlig. Ikke å forakte det heller. Tror helt klart at hun kunne motivert meg godt. Hun minnet meg om jordmoren jeg hadde under størstedelen av min fødsel.

Koma er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 02:20   #365
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Argh. Jeg mente ikke henne. Men hun med nakken. :trøtt:

Gammel 15-09-07, 10:37   #366
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Noe jeg alltid reagerer på er når de sier : "Ja, jeg vet at det gjør litt vondt". Jeg liker ikke at de bruker ordet litt.

"Uff, ja, jeg vet dette er litt vondt"
"Har du født"
"Nei, jeg har ikke barn ennå"
"Da har vi snakket ferdig nå"

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 11:27   #367
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Argh. Jeg mente ikke henne. Men hun med nakken. :trøtt:

Helt enig.

Pastill er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 12:25   #368
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Noe jeg alltid reagerer på er når de sier : "Ja, jeg vet at det gjør litt vondt". Jeg liker ikke at de bruker ordet litt.

"Uff, ja, jeg vet dette er litt vondt"
"Har du født"
"Nei, jeg har ikke barn ennå"
"Da har vi snakket ferdig nå"

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 18:59   #369
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ellers: Hvorfor føder alle sammen liggende i sånn fødeseng? Er ikke det veldig gammeldags?

Mange jordmødre foretrekker å forløse når den fødene ligger i fødeseng. Jeg tror det er vist at det statistisk gir færre revningsskader på den fødene, fordi jordmoren har bedre oversikt over situasjonen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 20:10   #370
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har født alle 3 barna mine i fødeseng, men på forskjellige måter. Nr 1 - da ble jeg kommandert til å legge beina i bøylene. Syns det hemmet meg, men turte jo ikke nekte, ung og uerfaren som jeg var. Nr 2- den fødselen gikk unna i rekordfart, rakk nesten ikke fødestua, så jeg kom meg oppi, og halveis satt, mens jeg holdt meg rundt knærne og presset. Det funket bra syns jeg.
3., og siste fødsel gikk også unna i rekordfart, og pressveene kom etter 45 minutter med varierende rier, så jordmor ble stresset. Men hun rakk å montere på "fotplater" på senga, som jeg kunne sette bena på og presse mot. Det var veldig greit egentlig, og den måten jeg syns var mest komfortabel.

Erica er ikke aktiv  
Gammel 15-09-07, 20:16   #371
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syntes også fødeseng var å foretrekke framfor de andre anretningene de hadde på fødeavdelingen.

Gammel 19-09-07, 19:13   #372
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husk NRK i kveld, folkens.

Gammel 19-09-07, 19:15   #373
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja!

Gammel 19-09-07, 19:15   #374
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare hive ut svigermor først.

Gammel 19-09-07, 19:22   #375
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hmf, det blir kræsj med Idol jo.
For dere som har prøvd - var det krøllete å se episodene på nett-tv (mener jeg husker noen skrev noe om det)? Legges episoden ut umiddelbart etter sending?

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 19-09-07, 19:23   #376
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Husk NRK i kveld, folkens.

våknet i dag tidlig og gledet meg til kveldens episodeHalvannen time igjen!

Gammel 19-09-07, 19:36   #377
guttem@mm@
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
guttem@mm@ har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Hmf, det blir kræsj med Idol jo.
For dere som har prøvd - var det krøllete å se episodene på nett-tv (mener jeg husker noen skrev noe om det)? Legges episoden ut umiddelbart etter sending?

Jeg glemte forrige episode og så den på webtv, synes det var helt greit jeg. Puttet øreplugger i ørene, noe som stengte ute barneskrålet, og koste meg med episoden i fred og ro. Super serie, er jo bare knappe 3 uker siden jeg fødte så jeg feller noen tårer ja...

Gammel 19-09-07, 19:46   #378
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idol?? Jordmødre kommer da 1000 meter foran Idol? :spy:

Gammel 19-09-07, 20:28   #379
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Idol?? Jordmødre kommer da 1000 meter foran Idol? :spy:

Minst!!!!

Gammel 19-09-07, 21:21   #380
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Makan! Nå har jeg hulket som en maniac under hele programmet.

Den serien er virkelig rørende.

Fruktflua er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.