Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-08, 22:45   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Jeg har visst glemt å legge inn en hel drøss med ting her ser jeg.
Orker ikke legge inn alt.

Dere kan se det hele på www.hobbyvimsen.blogspot.com

Men jeg kan legge inn noen av tingene. Bare sånn for at jeg har lyst.

Bærenett i stødige stoffer

Dette bærenettet er en litt mer forseggjort variant, da den er helforet med applikasjon og knappepynt.
Det er Camomillas. Jeg håper hun blir fornøyd med det.
Stoffet kommer fra hytta hennes, det har vært ett sengetøy fra 70-tallet. Og det har jeg fått! Hurra!!
bærenettet heter "Hytteminner"

Kommer mer.....

- Museskritt er også skritt. -

Sist redigert av Shamu : 16-09-08 kl 22:58.
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 22:56   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Shamus barnetøy

Fine handlenett!
(Fikse linken din forresten, den er ikke riktig til bloggen din. )

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 22:58   #3
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Shamus barnetøy

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Fine handlenett!
(Fikse linken din forresten, den er ikke riktig til bloggen din. )

Takk! Har fiksa den nå.. hehe.. snakk om knotehodet! s

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 23:02   #4
MissPhun
Nybegynner

MissPhun sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Vestfold
MissPhun har et hav av muligheter foran seg
Standard

Wow, så flink du er!! Knallfine klær/vesker du syr

Gammel 17-09-08, 20:44   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Dette bærenettet er en litt mer forseggjort variant, da den er helforet med applikasjon og knappepynt.
Det er Camomillas. Jeg håper hun blir fornøyd med det.
Stoffet kommer fra hytta hennes, det har vært ett sengetøy fra 70-tallet. Og det har jeg fått! Hurra!!
bærenettet heter "Hytteminner"

Kommer mer.....

Wow så lekkert det ble Shamu Gleder meg til å få det.

Håper du får brukt de andre stoffene til noe festlig og.

Gammel 17-09-08, 20:47   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil sjåppe masse, masse av deg altså, så det er bare å få lagt ut salgsvarer.
Jeg er dødsimponert over barnetøyet du syr.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 17-09-08, 21:08   #7
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Wow så lekkert det ble Shamu Gleder meg til å få det.

Håper du får brukt de andre stoffene til noe festlig og.

Å, så kjekt at du likte det!
Det ligger klar her i konvolutt og blir sendt i morgen.

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg vil sjåppe masse, masse av deg altså, så det er bare å få lagt ut salgsvarer.
Jeg er dødsimponert over barnetøyet du syr.

Så kjekt da!
Før jeg kommer skikkelig igang, så kan du jo ta en titt på www.shamu.no under "Til salgs"

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg skal også være med i bedriften. Som flisespikker og talerør.

Flisespikker trenger jeg ja! Med alle leifene mine... hihi... Nå begynner vi å bli maaange jo! Hurra!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 22:51   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, nydelig!

Gammel 16-09-08, 22:57   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Bærenett sydd på bestilling

Bukse sydd på bestilling

Egendesignet fleecesett sydd på bestilling til ei lita tøtte. Dette settet ble jeg utrolig glad i selv.

Kommer mer...

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 23:05   #10
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Mine siste vesker.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 23:03   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Shamus barnetøy

Åh, nydelig fleecesett og da!

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 23:04   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir nesten litt sur av å gå inn i denne tråden for jeg har så lyst å klare å få til sånt selv. Ser helt sykt vanskelig ut. Du er et GENI! Egen merkevare og alt. Du vet at du kan tjene ganske bra på dette? :misunnelig: Shamu er jo også et utrolig fengende navn som er lett å huske.

Gammel 16-09-08, 23:05   #13
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Denne tunikaen harjeg sydd til min egen lille Alea.
Elsker dette stoffet. Det er vintage, og jeg har fått det av Jubel.

Denne buksen "Purple Love" er sydd på bestlling.

Shamu gjør ting hun ikke kan.
Jeg har prøvd meg på toalettmapper.
Jeg knota veldig med den første, men så gikk det greit. hehe..

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 23:09   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MissPhun, her.

Wow, så flink du er!! Knallfine klær/vesker du syr

Tusen takk! :neier:

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Åh, nydelig fleecesett og da!

Det settet er jeg superfornøyd med selv. Veldig veldig kjekt når eieren (eller mammaen) også er like fornøyd da. Ellers hadde jeg beholdt det selv. hehe..

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir nesten litt sur av å gå inn i denne tråden for jeg har så lyst å klare å få til sånt selv. Ser helt sykt vanskelig ut. Du er et GENI! Egen merkevare og alt. Du vet at du kan tjene ganske bra på dette? :misunnelig: Shamu er jo også et utrolig fengende navn som er lett å huske.

Tusen takk for fantastisk flotte ord!
Nå har jeg en amatør nett butikk da, og driver på amatør nivå. Jeg kan ikke bisniss drift, så jeg kan nok ikke bli rik på dette. Har virkelig ikke peiling på hvem man tar kontakt med og hva som lønner seg osv.
Foreløpig er det en hobby jeg elsker, og jeg bruker stort sett all ledig tid på den.
I november skal jeg begynne å jobbe igjen.. drømmen er jo å sy på full tid. Kanskje en dag.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 17-09-08, 22:39   #15
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Du syr så mye flott!
Så lyst å lære meg noe av dette selv. Spesiellt buksene. Har du/vet hvor jeg kan få fatt i mønster? Er den buksen vanskelig å sy for en nybegynner. Noe annet barnetøy jeg heller skulle prøvd meg på først?

Første trinnet mitt er å få sammen symaksinen og bli litt kjent med den.
Har hatt "kjøp spoler til symaksin" på gjørelisten mitt ett år nå.

Gammel 17-09-08, 22:57   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Såååå masse fint du syr, Shamus!

Jeg og vil være med i bedriften.

Gammel 18-09-08, 21:58   #17
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Såååå masse fint du syr, Shamus!

Jeg og vil være med i bedriften.

Tusen takk!

Seffers kan du bli med ibedriften! Vi trenger noen som kan tegne av mønster og klippe dem ut i stoff. hihi..

Begynner å digge den nye Shamu bedriften som er underveis!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 18-09-08, 22:15   #18
Left
Passiv

Standard

Du må begynne å sy pc-vesker til disse små maskinene man får kjøpt nå.
Jeg ønsker meg veldig ei snasen skulderveske, med litt polstring i midtveggen, med knapp over for å holde den - altså min søte lille Acer One - på plass, og med rom for ei A4 skrivebok og et lite penalhus :drømme:

Gammel 18-09-08, 21:57   #19
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Du syr så mye flott!
Så lyst å lære meg noe av dette selv. Spesiellt buksene. Har du/vet hvor jeg kan få fatt i mønster? Er den buksen vanskelig å sy for en nybegynner. Noe annet barnetøy jeg heller skulle prøvd meg på først?

Første trinnet mitt er å få sammen symaksinen og bli litt kjent med den.
Har hatt "kjøp spoler til symaksin" på gjørelisten mitt ett år nå.

Tusen takk!

Ribb buksene er ikke vanskelige å sy, men jeg ville nok ikke startet på dem.
Selve ribben er litt knotete å få på når man ikke har gjort det før, men det kommer fort inn i fingrene.
Mønster på barneklær finner du flere steder.
Anbefaler deg å ta en tur på biblioteket og sjekke utvalget i bøker om søm der.
Finner du boka:
"Børnetøy du selv kan sy", så har dukommet langt. Den har masse kjempekule mønster og er ett "must" når man syr barneklær.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 16-09-08, 23:16   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner at jeg begynner å få sterke "misbruke Shamu-planer". Først kino, så kaffe, så besøk, så mer og mer vennskap og til slutt - sykurs! Rikdom i vente, luksushus, yacht, svømmebasseng ... Eh, sa jeg det høyt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.