Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 20:17   #361
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Takk, Bauche! Det var en god idé i grunn. Ellers kan vel heilstekt svinefilet surra i bacon med tomatsalat også passere?

Definitivt - med ratatoille eller hvordan det enn skrives! mmmm. Panna cotta m svært lite sukker eller sukrin til dessert.

Gammel 09-09-10, 20:22   #362
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist blåbær m/vanilijekesam til frokost, pølse m paprika, løk og pesto til lunsj og fiskepinner m remulade til middag. Stort sett en ganske så halvkarbodag, med andre ord.

Gammel 09-09-10, 20:28   #363
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Tja.... Skal vi se

Tidlig frokost: Skyr skogsbær
Ekstra frokost etter trening: En halv lavkarboskive med kremost
Lunsj: 1 lavkarboskive med kremost og kyllingpålegg, 1/2 skive med fiskepudding. Agurk og paprika
Mellom: Atkinsbar (hadde glemt ordinært mellom)
Middag: Wokgrønnsaker og biffstrimler med litt kesam.
Kvelds: Nannah knekkebrød, kesam og litt bringebærsyltetøy (uten tilsatt sukker)

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 20:32   #364
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal vi se

Frokost: 3 Fiberrik med graddost og paprika
Mellom: 1 0% yoghurt
Lunsj: Skinkepai og salat på café. Smakte bare så vidt på foccaciaen som lå ved. Tzatziki.
Middag: 3 Pølser fra Jakobs, parika, agurk og fersk mozzarella
Snack: 2 ruter Bocca sjokolade
Kvelds: Kanskje en slik Skyr som inneholder litt sukker. Takler ikke de med kunstig søtning.

Tussa: Synes du spiser for lite!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 21:08   #365
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

karamell: Den nye skyren har veldig mye karber synes jeg - kesam med vanilje har bare halvparten så mange karber tror jeg.

Gammel 09-09-10, 21:17   #366
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, det var jo dumt. Jeg har ikke smakt den ennå, men tok med meg en fra butikken i dag.

Nevnte jeg at jeg nesten har gått ned 5 kg? På en måned?

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 22:26   #367
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott Karamell!

Jeg har gått ned 4. Men på mer enn en måned, minst halvannen.

Frokost: To Nannahknekkebrød med skinkeost. På farten.
Lunsj: Fiskesuppe. Veldig god.
Middag: Fritatta. Mye spinat i. Godt. Dessert: Noen få fruktbiter.
Kvelds: Vel... Ca 60 gram 70%-sjokolade. :roll:

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 22:38   #368
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hm, det var jo dumt. Jeg har ikke smakt den ennå, men tok med meg en fra butikken i dag.

Nevnte jeg at jeg nesten har gått ned 5 kg? På en måned?

Den smaker godt (prøvd både jordbær og vanilje) og altså: Den er ingen karboversting. 16 karber pr beger eller så. Så det går jo fint å spise tenker jeg - selv om man ikke spiser hver dag, liksom?

5 kg - herlig!

Gammel 09-09-10, 22:52   #369
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Definitivt - med ratatoille eller hvordan det enn skrives! mmmm. Panna cotta m svært lite sukker eller sukrin til dessert.

Jeg tar gjerne imot oppskrift. Panna cotta med sukrin, altså.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 22:53   #370
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Den smaker godt (prøvd både jordbær og vanilje) og altså: Den er ingen karboversting. 16 karber pr beger eller så. Så det går jo fint å spise tenker jeg - selv om man ikke spiser hver dag, liksom?

Jeg ELSKER den med mango. Beste jeg har smakt. Unner meg den i blant, med god samvittighet.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 23:14   #371
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig stas når folk går ned i vekt, bra jobbet!

I den første rapporteringstråden diskuterte vi dette at det hadde vært deilig å droppe vektfokus i denne tråden - sikkert en del her som ikke fulgte med den gangen. Jeg synes det hadde vært fint å opprettholde den tradisjonen, for jeg kjenner at noe av det jeg har likt godt med rapporteringstråden, og som har gjort at jeg faktisk har blitt her over tid, er dette at den har vært fri for vektprat. At det er en ren inspirasjonstråd når det gjelder mat i lavkarboånd. Vi kunne kanskje hatt en egen vektrapporttråd, hvor vi deler resultatene våre? Dette er bare et innspill altså, jeg respekterer at folk er uengige.

Gammel 09-09-10, 23:23   #372
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Skyr er ifølge min 5,5 år gamle sønn jenteyoghurt som smaker dinosaurbæsj!

"Åh mamma, den der var IKKE god" Sa min lille sønn, i det hele det lille fjeset hans vrengte seg for virkelig å slå fast hva han mente.
Skyr er surt, men jordbær og blåbær er god. Det er en av de som er veldig sur - er ikke det den med skogsbær tro? Den lilla?

Ellers er jeg i gang igjen, minus mandag.

Idag har jeg spist lynknekkis med egg og hvitost + majones.
Ikkenoe mellommål
Middag ble hjemmelaget blomkålsuppe med sprøstekt bacon. Den ble veldig god om jeg kan si det selv.
Til kvelds ble det en stor kopp kakao laget på fløte/vann, en barneskje kakao og natreen.

Gammel 10-09-10, 09:50   #373
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det er veldig stas når folk går ned i vekt, bra jobbet!

I den første rapporteringstråden diskuterte vi dette at det hadde vært deilig å droppe vektfokus i denne tråden - sikkert en del her som ikke fulgte med den gangen. Jeg synes det hadde vært fint å opprettholde den tradisjonen, for jeg kjenner at noe av det jeg har likt godt med rapporteringstråden, og som har gjort at jeg faktisk har blitt her over tid, er dette at den har vært fri for vektprat. At det er en ren inspirasjonstråd når det gjelder mat i lavkarboånd. Vi kunne kanskje hatt en egen vektrapporttråd, hvor vi deler resultatene våre? Dette er bare et innspill altså, jeg respekterer at folk er uengige.

Eg er jo ny her, så eg veit ikkje om eg får lov å vere enig med deg? Men det er eg. Eg legge om kosten for å blir sunnare og friskare, vekt er underordna. Og det er en god følelse å kjenne på.

Gammel 10-09-10, 09:51   #374
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spise eg lite altså? Hm, eg er jo mett heile veien?

Frokost i dag var eggerøre av to egg stekt i meierismør med tomatar og fetaost. Er god mat dette her altså.

Gammel 10-09-10, 11:21   #375
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Irma: Enig med vektfokus, men må si at jeg ikke synes det er mye av det her inne da. Jeg skal evt skjerpe meg.

Gammel 10-09-10, 11:49   #376
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg er jo ny her, så eg veit ikkje om eg får lov å vere enig med deg? Men det er eg. Eg legge om kosten for å blir sunnare og friskare, vekt er underordna. Og det er en god følelse å kjenne på.

Ja, det vil jeg tro er deilig! Det kan være mange ulike grunner til å begynne med lavkarbo: gå opp i vekt, gå ned i vekt, bli bedre av migrene, diabetes osv. Eller bare en tro på at kostholdet er sunt og bra.

Irma: Enig med vektfokus, men må si at jeg ikke synes det er mye av det her inne da. Jeg skal evt skjerpe meg.

Det har vært ekstremt lite av det, og det er det jeg synes har vært så deilig. I det siste har det kommet flere nye til, og da har det kommet noen kommentarer vedrørende vekt. Jeg skjønner godt at dette skjer i og med at man ikke har vært med hele veien, og at lavkarbokosthold ofte sees på som en slankegreie. Men for min del vil det være avgjørende at dette ikke blir en slankeklubb for om jeg skal fortsette å henge her. Ikke fordi jeg ikke gleder meg over egen og andres vektnedgang, men fordi jeg har behov for å skille. Hvis lavkarbokostholdet knyttes til vekt og vektresultater, mister jeg motivasjonen kjapt. Denne tråden har vært med på å holde motivasjonen min oppe. (Det kan selvsagt periodevis også en slanke- og resultattråd bidra til, derfor synes jeg ikke det hadde vært så dumt med en egen resultattråd.)

Gammel 10-09-10, 13:39   #377
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Enig med røkla.

Frokost: 3 små skiver lavkarbobrød med russisk rekesalat
Lunsj: ribbe og grønnsaksform (alt kjøpt på Ultra)
Middag: kyllingfilet fylt med mozarella, surret i bacon, salat.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-09-10, 15:29   #378
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg spiser ikke lavkarbo fordi jeg slanker meg. Bare så det er sagt. Jeg gjør det fordi legen har anbefalt det og jeg er enig.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 11-09-10, 21:17   #379
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har greid å holde meg ganske bra selv med laaange dager på skolen og dårlig utvalg i kantinen denne uken.
Nennes knekkebød til frokost med ost og smør til frokost, salat til lunsj, noen nøtter eller litt kjøttpålegg til mellom, og litt diverse lavkarbo til middag når jeg kom hjem i 19-tiden (kjøtt og salat, kjøttgryte, lavkarbolasagne og kyllingfiletmed brokkoli). Litt lite grønnsaker denne uken eneste.

I dag:
Frokost: knekkebrød med ost og smør
Lunsj: lasagnerester
Middag: ingenting, stappa etter lunsj
Kvelds: blomkål, ostechips, agruk, 2 cherrytomater, en pølse og litt rømmedip
Jah, og ett glass rødvin. En måned siden sist nå.

Gammel 11-09-10, 21:18   #380
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

I dag spiste eg heimelaga vårrulla. Korleis er det i karboverda? Dei var så gode at eg klarte ikkje la vere... Men kutta risen, spiste med grønnsaker og den gode raude sausen dama hadde sendt med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.