Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan fikk du jobben din?
Søkte på utlyst stillingsannonse 74 52,48%
Via aetat/nav 0 0%
Via bekjentskaper/venner 8 5,67%
Via familie 2 1,42%
Headhuntet 19 13,48%
Fikk napp på åpen søknad 9 6,38%
Skapte egen arbeidsplass 5 3,55%
Intern utlysning 5 3,55%
Jobber ikke per i dag 6 4,26%
Annet - utdyp gjerne i tråden 13 9,22%
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 22:12   #21
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg tok kontakt med drømmearbeidsgiveren, uten at det var utlyst noe. Det faktisk sånn jeg har fått alle jobber jeg har hatt omtrent.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:16   #22
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg søkte på stillingsannonse (og som nyutdannet var det en stor opplevelse å få jobben blant 46 andre søkere )

:ser sitt snitt til å dele:

  Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:19   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

I januar 06 søkte jeg på en jobb i søsterbedriften der jeg jobber nå. Hørte aldri noe, men i August ringte de meg. De hadde spart på søknaden min og lurt epå om jeg ville komme på jobbintervju til en annen stilling i bedriften.

Jeg hadde da fått jobben jeg definerte som "drømmejobben"; men jeg sa ja - fordi det var bedre lønn og større mulighet for fast.

I denne stillingen ble jeg utleid 40 % stilling. Da året var omme var det nedskjæringer i NAV (dette er attføringsbedrift), så min stilling forsvant. De jeg hadde vært innleid hos et år ønsket å beholde meg, så de ansatte meg og leier meg ut til et annet datterselskap i konsernet (Nå har jeg vært i alle datterselskapene, så jeg har jo fått mye kunnskap egentlig)

Så jeg krysset av for "annet"

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:53   #24
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg møtte opp på plassen, spurte om de trengte folk, ga cv, snakket, gikk. Ble oppringt, jeg hadde jobben

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:53   #25
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Svarte "annet", men kunne kanskje også svart "napp på åpen søknad".

Jeg fikk jobben min ved å henge rundt i gangene helt til de trodde at jeg jobbet der.

(Nesten, da. Egentlig tilbød jeg dem mine tjenester som tilkallingsvikar og endte til slutt opp med fast jobb.)

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:59   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg ble oppringt med spørsmål om jeg var interessert.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 23:21   #27
Ada
Ny
 
Ada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 33
Ada har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg ble headhuntet, hodejegeren hadde funnet profilen min på Linkedin.com, og også fått navnet mitt via en tidligere kollega.

__________________
Those are my principles. If you don't like them, I have others.
Ada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 23:40   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.203
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg fikk den første jobben min ved å søke på annonseutlyst stilling. Jobbet der i omtrent fem år før jeg ble permittert og oppsagt, så var jeg en kort periode i en annen jobb og så hadde jeg fødselspermisjon. Etter denne tok jeg kontakt med min første sjef, og har siden vært avvekslende freelancer og vikar på min første arbeidsplass, og det har jeg aldri søkt om å være, jeg har bare vært her og fått oppgaver etter hvert. Forsåvidt altså via bekjentskap.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 23:42   #29
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på en stillingsannonse i lokalavisen.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 00:08   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på jobben etter å ha funnet en annonse på nett.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 00:19   #31
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg jobbet på avdelingen, da jeg fikk tilbud om en annen stilling der. Jeg takket nei. En måned etterpå angret jeg litt, og gikk og spurte om jeg kunne få den likevel (ingen gikk i den). "Ja, jeg har jo tilbudt deg den to ganger" var svaret.
En time etterpå skrev vi kontrakt.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 06:45   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jobbet hos software leverandør.Den stillingen jeg hadde der ble opprettet til meg. Jobbet før det som IT ansvarlig i en stor bedrift.Hadde ikke søkt stillingen.
Da jeg hadde vært hos leverandøren vel et år, fikk jeg telefon fra en forhandler med spørsmål om jeg ville jobbe der.Noe jeg takket ja til.
Jeg er fremdeles ansatt der,på syvende året.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 08:48   #33
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg søkte da stillingen ble utlyst.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 08:56   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.495
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Fant annonse i Aftenposten og sendte søknad samme dag. To uker senere var jobben min.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:00   #35
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Den jobben jeg har i dag er en jobb de opprettet spesielt for meg (også etter behov for bedriften) når jeg kom tilbake fra permisjon siste gangen. Den jobben som egentlig er min, som jeg har hatt permisjon fra i over 5 år nå pga. svangerskap og fødsler, vil ikke fungere å ha når ungene er så små. Og ingenting er jo bedre enn å få spesialtilpasset jobb til både utdannelse, utfordringer og behov i forhold til familien.

Har vært i firmaet i snart 15 år, men kom inn første gangen via arbeidskontoret i praksis. Siden den gang har jeg hatt flere stillinger innen firmaet. Det er et stort firma som stadig fusjonerer med andre, så det blir stadig noe nytt. De skjønte tydeligvis at jeg var brukenes til det meste, og jeg har fått mange varierte jobber oppgjennom årene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:03   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.889
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg søkte på utlyst stillingsannonse (på Finn). Min forrige jobb fikk jeg via bekjentskaper - ei studievenninne som allerede jobbet der, anbefalte meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:05   #37
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Jeg søkte på en avisannonse.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:12   #38
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Søkte på utlyst stilling

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:21   #39
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Svarte "annet". Jeg fikk vikarjobb som sekretær i avisen, og begynte på eget initiativ å skrive petiter som fikk komme på trykk. Etterhvert okkuperte jeg en pult som var tom, hang opp bilder av familien rundt meg og stjal til meg en egen kaffekopp. Det er snart seks år siden og jeg er der ennå - men fremdeles som frilanser (studerer nå ved siden av).
Mens jeg har vært i permisjon nå har de imidlertid bygget om, og plassen min er borte.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 09:31   #40
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan fikk du jobben du har i dag?

Min første jobb var et 6-mnd engasjement ved UiO hvor de trengte en student til å utrede/være sekretær for et prosjekt i informasjonsavdelingen min.

Fra det gikk jeg til en fast stilling i "halv-offentlig bedrift" som jeg søkte på - ble bedt om å søke. Hvis de ikke hadde bedt meg om å søke hadde jeg aldri gjort det - da hadde jeg kanskje fullført nordisk gf+mf isteden, og i dag vært lektor med hovedfag i nordisk...

Ble på den jobben i fem år før jeg søkte nye jobber, fikk flere av de og valgte å gå til privat sektor. Jobbet der i fem år også.

Da jeg sluttet i den jobben fikk jeg ingen ny jobb på mitt nye hjemsted - når jeg søkte relevante jobber var det som oftest opp mot hundre søkere... Så jeg studerte, og fikk etterhvert deltidsjobb som lærer ved siden av praktisk-pedagogisk utdanning.

I februar då søkte jeg en førstekonsulentstilling her jeg jobber nå. Men ble plukket ut av den bunken og innkalt til intervju med en gang med tanke på gå inn i en prosjektlederstilling asap. Siden jeg kunne jobbe deltid og starte umiddelbart ville de ha meg til å ta over etter en prosjektleder som sluttet. I løpet av sommerferien fikk jeg fast stilling som førstekonsulent og nå venter jeg på opprykk til prosjektleder (som jeg er). Er kjempefornøyd!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no