Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 11:08   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.749
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Dette kunne selvfølgelig ikke skjedd i Norge. Heldigvis.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror heller det var landet enn alderen på barnet.
Apropo: Hadde det vært greit om en dame i burka hadde ammet offentlig? Eller er det greit at de "ikke får lov" på grunn av kulturen sin?

Jeg har fløyet med et arabisk flyselskap (Quatar) og sett en kvinne som ellers var totalt tildekket (ikke burka, jeg vet ikke hva det heter, en slik helsort drakt som de arabiske kvinnene bruker hvor bare øynene vises gjennom en sprekk, og av og til henger et slør foran der igjen) amme sønnen sin, som forøvrig må ha vært over to år. Brystet var ikke spesielt godt tildekket, selv om det ikke hadde vært noe problem med så mye tekstiler som hun hadde på seg. Jeg tror det var viktigere for henne å dekke fjeset/håret og anklene enn å dekke brystet. Hverken kabinpersonale, mannen hennes eller medpassasjerer lot til å synes at dette var det minste påfallende. Selv om kulturen tilsier at man skal dekke seg til mest mulig ser det likevel ikke ut til at amming offentlig er noe problem. Det gjelder visst bare land hvor kulturen er så sexfiksert at man til og med assosierer amming med sex og lav moral.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 11:12   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det gjelder visst bare land hvor kulturen er så sexfiksert at man til og med assosierer amming med sex og lav moral.

DER har du et godt poeng!! For hva er det folk reagerer med avsky på, om det ikke er det at de ser på bryster som seksuelle objekter?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:45   #23
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Fysjameg, tenk om noen hadde fått et glimt av en pupp. De hadde jo blitt merket for livet. Takk og lov at de fikk kastet henne av før ulykken var ute.

Ja, det var kjempebra at de reagerte raskt!! Får håpe de overlevde de som så puppen

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 12:48   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.749
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Nå er det jo ikke lov å ta med seg væske inn på flyet lengre, kanskje det var det de reagerte på. Kanskje de var redde for at det var flytende eksplosiver som kom ut av brystene hennes, de virker jo lettere paranoide der borte.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:41   #25
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Nei, det ville ikke skjedd i Norge... Jeg ammet snuppelupp på vei opp og på vei ned for å hindre henne i å få dotter i ørene... Ingen som reagerte på det... mannen ved siden av ble nok en smule flau siden det er så trangt

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:06   #26
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Jeg forstår fortsatt ikke at hun tok og dekket seg til jeg da.... hva er problemet med det liksom? Hun ble tilsnakket av flyvertinnen ja, men flyvertinnen snakket med stor sannsynlighet til henne fordi en eller annen dustemikkel av en passasjer hadde klaget. Og når den ammende da nekter ordre fra personalet som er ombord.... ja, da har hun dessverre ikke annet valg enn å måtte forlate flyet.
Jeg tror neppe flyselskapet/flyvertinnen har reagert på puppen, de ser pupper opptil flere ganger pr.dag, så dette er ikke noe unikt tilfelle sånn sett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:10   #27
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg forstår fortsatt ikke at hun tok og dekket seg til jeg da.... hva er problemet med det liksom? Hun ble tilsnakket av flyvertinnen ja, men flyvertinnen snakket med stor sannsynlighet til henne fordi en eller annen dustemikkel av en passasjer hadde klaget. Og når den ammende da nekter ordre fra personalet som er ombord.... ja, da har hun dessverre ikke annet valg enn å måtte forlate flyet.
Jeg tror neppe flyselskapet/flyvertinnen har reagert på puppen, de ser pupper opptil flere ganger pr.dag, så dette er ikke noe unikt tilfelle sånn sett.

Men det må vel gå en grense et sted for hvor intolerante medpassasjerene kan få lov å være også? Hvis det sitter en svært illeluktende person bak meg på flyet, nei ikke bak meg en gang, men litt lenger bak i flyet, slik at hvis jeg gikk litt sakte forbi når jeg skulle på do ville jeg blitt plaget av kroppslukten hans, skulle jeg kunne forlange å få han kastet av flyet?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:25   #28
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Men det må vel gå en grense et sted for hvor intolerante medpassasjerene kan få lov å være også? Hvis det sitter en svært illeluktende person bak meg på flyet, nei ikke bak meg en gang, men litt lenger bak i flyet, slik at hvis jeg gikk litt sakte forbi når jeg skulle på do ville jeg blitt plaget av kroppslukten hans, skulle jeg kunne forlange å få han kastet av flyet?

Ja, det kunne du faktisk forlanget. Du er ikke slik, og ikke jeg heller, men mange mennesker er det. Jeg har selv i tjeneste måttet kaste av to illeluktende passasjerer en gang. De stinket riktignok så ille at de var til plage for alle passasjerer samt besetning, men likefullt, jeg syntes ikke det var spesielt morsomt å kaste de av, hvorav de får en sjekk av flyselskapet til å kjøpe såpe og deodorant, slik at de kan komme seg med neste fly.....
Jeg har også opplevd at vi har måttet kaste av et menneske som var så overvektig at vedkommende ikke fikk plass i setet, og vedkommende hadde heller ikke betalt for to seter (slik vanligvis svært overvektige har bestilt), og setebeltet var for kort selv med det s.k. forlengings-beltet.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:32   #29
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

OK, jeg kom egentlig med et dårlig eksempel, for det å være illeluktende kan vel egentlig ikke sammenlignes med det å amme, og faktisk amme såpass diskret som det hun etter sigende gjorde. Men det kommer selvsagt an på øyet som ser, og i amerikanske øyne er visst amming noe like privat som å gå på do, så man må vel bare prøve å gjøre noe med det forskrudde synet man har på sånt her borte.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 19:35   #30
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Jeg har ikke ord for de som mener at dette er OK, ei heller de som mener at hun burde dekke seg til. Det får da være grenser for intoleranse.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:42   #31
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg forstår fortsatt ikke at hun tok og dekket seg til jeg da.... hva er problemet med det liksom?

Problemet med det er forresten at amming er en helt naturlig ting, og noe av det beste man kan gjøre for barnet sitt, og det skal man ikke måtte gjemme seg bort for å gjøre.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:43   #32
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Jeg synes ikke det er ok, men jeg hadde tatt imot teppet for jeg hadde ikke orket å pese med dette. Hadde hun blitt nektet å amme hadde jeg forstått problemet, men det ble hun ikke. Synes bare det blir å lage stor sak ut av en liten ting egentlig.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:47   #33
Boo
Fullverdig medlem
 
Boo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Innlegg: 63
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det gjelder visst bare land hvor kulturen er så sexfiksert at man til og med assosierer amming med sex og lav moral.

USA er landet hvor dobbeltmoralen har sitt høysete. Ingen over, ingen ved siden.
Jeg dåner over problemstillingen.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:50   #34
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Problemet med det er forresten at amming er en helt naturlig ting, og noe av det beste man kan gjøre for barnet sitt, og det skal man ikke måtte gjemme seg bort for å gjøre.

Jeg vet at amming er naturlig og det beste for barnet osv., men når noen alllikevel har reagert på at hun ammer, tatt kontakt med flyvertinnen om det, og hun får beskjed om å dekke til litt, så ville jeg som mor tatt en flik av teppet til babyen, sjalet mitt eller lignende og dekket til best jeg kunne ,fremfor alternativet, som var å forlate flyet. Da ville alle vært fornøyd og alle hadde kommet frem til destinasjonen sin

Dersom man i et reellt tilfelle ble bedt om å dekke til puppen, så tror jeg faktisk de aller, aller fleste hadde gjort det. Jeg tror de færreste hadde nektet og dermed latt seg kaste ut fra fly, restaurant, offentlig lokale eller hvor det nå enn måtte være.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:54   #35
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg vet at amming er naturlig og det beste for barnet osv., men når noen alllikevel har reagert på at hun ammer, tatt kontakt med flyvertinnen om det, og hun får beskjed om å dekke til litt, så ville jeg som mor tatt en flik av teppet til babyen, sjalet mitt eller lignende og dekket til best jeg kunne ,fremfor alternativet, som var å forlate flyet. Da ville alle vært fornøyd og alle hadde kommet frem til destinasjonen sin

Dersom man i et reellt tilfelle ble bedt om å dekke til puppen, så tror jeg faktisk de aller, aller fleste hadde gjort det. Jeg tror de færreste hadde nektet og dermed latt seg kaste ut fra fly, restaurant, offentlig lokale eller hvor det nå enn måtte være.

Jeg skal innrømme at jeg ganske sikkert der og da hadde satt det at jeg og familien kom oss frem dit vi skulle, foran kampen for ammende mødres rettigheter. Men jeg synes det er flott at noen gidder å ta opp den kampen, og at det kommer ut i media hvor drøye utfall denne skrudde dobbeltmoralen får av og til. Det er sånt som får verden til å gå videre. På en restaurant derimot, kunne jeg nok finne på å forlate lokalet i protest.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:03   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Jaja, har man først fått en hel nasjon til å klikke over et puppestunt under Superbowl, så må man da være konsekvent!

Fra spøk til alvor, hvis man har en sprellebaby som jeg, så er det begrenset hvor mye diskresjon som er mulig å oppnå. Hvis jeg hadde gjort mitt beste for å være diskret og derretter hadde fått beskjed om å dekke meg til, så hadde jeg blitt så sint så sint at jeg vet ikke hva. (Men jeg hadde sikkert tatt imot teppet ) Men det er ikke umulig at jeg hadde snudd meg til min intolerante medpassasjer og spurt ham/henne: "What the HELL is your problem???!!" Eller vendt en sulten skrikebaby i deres retning. På den annen side: hvis det satt en dame ved siden av meg og lufttørket begge pupper ute på vift, så hadde jeg derimot reagert. Det er vanskelig å uttale seg om denne saken all den stund vi ikke er øyenvitner.

Men en ting er sikkert: Hensynet til praktisk amming går milevis foran hensynet til transynte puppofober. (Kjenner jeg ble litt varm her, tror jeg må flashe litt pupp på SAS på vei hjem til Norge for å ta tempen på toleransen)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:10   #37
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

(Kjenner jeg ble litt varm her, tror jeg må flashe litt pupp på SAS på vei hjem til Norge for å ta tempen på toleransen)


Ingen som kommer til å løfte så mye som et bryn en gang.... Nordmenn på vei hjem til jul har bare ribbe og pinnekjøtt i tankene.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:16   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

(...) så ville jeg som mor tatt en flik av teppet til babyen, sjalet mitt eller lignende og dekket til best jeg kunne ,fremfor alternativet, som var å forlate flyet. Da ville alle vært fornøyd og alle hadde kommet frem til destinasjonen sin

Alle, unntatt meg selv, fordi jeg hadde vært så sint at jeg ikke vet hvor jeg skulle gjort av meg

Denne var foresten litt søt da:
http://www.msnbc.msn.com/id/15833953/


Og dette er resultatet av avstemmingen på NBC, så det er da håp:

Moms should be able to nurse at will, regardless of where they are.
65%

Babies need to eat, but mothers could at least do it in a secluded spot.
28%

Mothers have no business breast-feeding kids in public.
6.6%

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:27   #39
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Alle, unntatt meg selv, fordi jeg hadde vært så sint at jeg ikke vet hvor jeg skulle gjort av meg

...og bråkebøtter som er sinte blir i hvert fall kastet av flyet. Langt oftere enn ammende mødre faktisk

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:35   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.749
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Jeg hadde ei som en lang periode (fra hun var ca tre-fire til hun var sju-åtte måneder) hadde store problemer med å ta puppen hvis jeg satt oppreist, hvis det var for lyst, mye lyder, andre tilstede, og for ikke å snakke om hvis jeg skulle finne på noe så uhyrlig som å røre på meg. Vi måtte helst ligge ned i ei seng, inne på et stille rom med dempet belysning. Ikke slik at hun ble ukonsentrert, slapp taket og så seg rundt, nei, hun raste med det samme hun ble lagt til, sto i en bue og hylte, og nektet å nærme seg puppen. Vi reiste til syden i denne perioden, og etter mye lureri og lirking fikk jeg henne til slutt til å spise litt på flyet. Mens jeg holdt pusten og knapt turde å blunke, langt mindre skifte stilling eller rette på klær. Hadde jeg fått valget mellom å dekke meg bedre til eller forlate flyet hadde jeg blitt ganske fortvilet. Hadde vel dekket meg til antagelig, for jeg er ikke like tøff som denne damen, men hadde slitt med en gråtende, sulten og misfornøyd baby resten av turen.

Jeg har forresten aldri skjønt meg på folk som synes det er bedre å høre på en baby som gråter enn å se en mor som ammer. Det er da bare å se en annen vei.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no