Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hvert?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 13:59   #21
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Vi ser "Tilbake til fremtiden"-trilogien med jevne mellomrom,ungene her digger de filmene,så nå har vel de sett alle snart 100 ganger,og jeg så de sikkert 100 ganger før dem igjen. Ellers ser vi noe gammelt norsk,som feks. "Ugler i mosen","Stompa","Sønner av Norge kjøper bil" og serien "Mens far var på Grini". Ellers er det vel snart tid for "Dirty Dancing",tenker jeg. Vi har også vært gjennom "Crocodile Dundee"-filmene,de likte de også,og nå tenkte jeg å få tak i "Politiskolen"-serien.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:59   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Og så Big med Tom Hanks. Den kan passe bra nå tror jeg. Minsten har også fått se noen enkelte scener i Forest Gump, men den er det jo en stund til han er stor nok til å se.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:59   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Pay it forward! Den tror jeg ikke at jeg takler å se sammen med ungene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:01   #24
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Åja,Big,den digger også mine unger!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:02   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Crocodile Dundee, Big, Politiskolen og Tilbake til fremtiden - så mange bra tips!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:04   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Nyinnspillingen av Oh, what a Friday - med Lindsey Lohan og Jamie Lee Curtis er også ganske fin.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:04   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med.." - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hv

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åh, Indiana Jones glemte jeg!


Ikke denne snørrungen i allefall. Jeg har aldri likt den filmen, til tross for at jeg var særs prinsessefokusert i perioder. Jeg tror jeg faktisk ikke fant den glæmma nok som barn.

Yes! Jeg også! Den var rett og slett for brun og beige, tror jeg. Og med sånn voice-over.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:05   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Ja, nå kom jeg på flere. Vi har nettopp hatt et gjensyn med Jurassic Park, og en del Jim Carrey-filmer - blant annet Dum og Dummere som storebrødrene syntes var utrolig morsom da de var små. Ikke min favorittsjanger i utgangspunktet, men jeg er med likevel stort sett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:06   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med.." - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hv

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Yes! Jeg også! Den var rett og slett for brun og beige, tror jeg. Og med sånn voice-over.

Ja, altfor beige! Voiceoveren er jo virkelig et kapittel for seg selv. "ååååskepååååt, åååskepååååt!" Hvem mente at det der var en god idé, lurer jeg på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:07   #30
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.474
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Har fått mine tre til å elske Mary Poppins Fiiine filmen! Neste steg er å se den på engelsk

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:07   #31
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Jurassic Park har vi også vært gjennom,og yngstejenta på 11 elsker de filmene,men søstra på 12 synes det er for mange skumle effekter,så de filmene ser vi kun når storesøster er borte,vi har bare 1 tv.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:08   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.399
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

My girl
Free Willy

er de jeg umiddelbart tenker på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:08   #33
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Nyinnspillingen av Oh, what a Friday - med Lindsey Lohan og Jamie Lee Curtis er også ganske fin.

Freaky friday er en klassiker her i huset også. Men,vet du noe om originalen? Jeg har lett etter den ganske lenge,men finner den ingensted.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:10   #34
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Top Gun!

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:12   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Freaky friday er en klassiker her i huset også. Men,vet du noe om originalen? Jeg har lett etter den ganske lenge,men finner den ingensted.

Originalen fra '76 er jo så mye bedre. Med en ung Jodie Foster, faktisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:12   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Freaky friday er en klassiker her i huset også. Men,vet du noe om originalen? Jeg har lett etter den ganske lenge,men finner den ingensted.

http://www.imdb.com/title/tt0076054/

Freaky friday het den, ja. Å, for en fredag var den norske tittelen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:14   #37
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Originalen fra '76 er jo så mye bedre. Med en ung Jodie Foster, faktisk.

Men, hvor får man tak i slikt? Selges den ennå?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:14   #38
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.390
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med.." - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hv

Jeg har sett mange av "mine" filmer sammen med ungene allerede, særlig med de to eldste. Det er aller morsomst å se film sammen med 15-åringen, han har en fantastisk humor og vi er veldig like.
Eksempler på "gamle" filmer vi alle har sett er The Goonies, Ferris Buellers day off, Weekend at Bernies, Tilbake til fremtiden I-III - flere også men nå står det stille her.

De to eldste har jeg sett alle Lord of the rings- filmene sammen med, Die Hard-filmene, Politiskolenfilmene og masse tullete grøssergreier jeg elsket den gangen jeg var ung og vakker.

Se film sammen med ungene er gøy!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:15   #39
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

Mye av det som er nevnt - vi har et nokså brukbart barnefilmbibliotek.

Jeg gleder meg veldig til guttene er gamle nok til å se f.eks. de voksnere Studio Ghibli-filmene, Star Wars, Indiana Jones, Ringenes Herre.

Inntil videre koser vi oss veldig med To gode naboer og Flåklypa Grand Prix.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:15   #40
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off fra "leke med" - hvilke gamle filmer vil du se med barna dine etter hver

The Goonies er en nydelig eventyr-barnefilm, synes jeg.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no