Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pene klær når man skal ut

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 08:25   #21
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når vi skal ut å reise gjelder komfort over alt annet. Både han og jeg skal få slippe å sitte timer på fly i stive bukser.

Enig. Skal vi ut å reise er det helt likegyldig hvordan klærne ser ut. De må være funksjonelle. Lett å ta av og på (uforutsigbar temperatur på flyet), mest mulig benfrihet, sko som er lette å ta av og på (sånn at man evt. kan ha beina på setet) osv. Å tilbringe flere timer på flyplasser, i fly og i drosje krever ikke pentøy, men funksjonelt tøy.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:44   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Det er nok ikke en utpreget god egenskap jeg har, men jeg får virkelig vondt i øynene når jeg ser barn med knallgul bukse og rød genser i skikkelig kræsjende mønstre. Da tenker jeg ofte at her er har vi foreldre uten smak. Jeg ser jo nå i tråder som dette at det ikke trenger å være tilfelle, at barnet kanskje har fått lov å velge ut antrekket sitt selv den dagen eller noe. Men huff, jeg får rett og slett bare litt vondt i hodet.

Jeg legger kanskje litt for stor vekt på at vesla skal se pen ut, at klærne skal matche og være fine. Men jeg legger også stor vekt på komfort. Jeg synes ikke det trenger å være enten-eller.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 08:57   #23
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Da mine var små, gjorde jeg også det. Tok på dem noe pent om vi skulle noe. Etterhvert som de begynte å bestemme selv hva de skulle ha på seg, forlangte jeg likevel at de skulle kle seg "normalt" om de skulle være med meg.

Ellers blandet jeg meg aldri i hva de kledde seg i. De godtok å "skifte litt stil" om de skulle være med meg noen plass. Om de da ikke hadde en "passende stil" på det tidspunktet. Her har vi vært innom alle stiler, alt fra punck/goth til super-hubbabubba-berte.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:10   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.480
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Hos oss så har vel mor og far vært gjennom nesten alle nevnte perioder og endt opp som femtitallsinspirerte skatere med elementer både fra punk og goth. Vår største skrekk er vel at Lille B skal bli altfor streit og forlange slips og Burberry.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:12   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Jeg har også pleid å ta på litt finere klær hvis vi skal på teater. Syns også det er hyggelig å ha på f.eks. duffelcoat og skinnsko hvis vi skal til byen på lørdag, istedetfor parkdress og cherrox.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:14   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vår største skrekk er vel at Lille B skal bli altfor streit og forlange slips og Burberry.

*Ser for meg Lille B med vannkjemmet hår og mørkeblå blazer med gullknapper*

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:34   #27
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hos oss så har vel mor og far vært gjennom nesten alle nevnte perioder og endt opp som femtitallsinspirerte skatere med elementer både fra punk og goth. Vår største skrekk er vel at Lille B skal bli altfor streit og forlange slips og Burberry.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:54   #28
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes forresten det er lkettere med jenter enn med gutter når det gjelder akkurat dette. Jenter kan lett pyntes med en kjole uten at det blir stivpyntet. Gutter har ikke så mange alternativer. Jeg kommer aldri til å kjøpe dress/dressbukser og vest til gutten min, det synes jeg er altfor stiv for små barn. Savner mellomting mellom dress/slips/vest og olabukser/genser/joggesko.

Jeg har faktisk tenkt samme tanken.
Jeg liker å kle gutten min pent når vi skal noe, på kafé eller i selskap, men det viktigste er likevel at gutten klarer å bevege seg i dem.
Heldigvis har nå f.eks H&M mange pene, myke skjorter som ser ålreite ut uten å være stivpyntet, og Cubus har fine strikkejakker som er flotte å kombinere med myke, mørke bukser.

Men - nå er gutten vår bare to år ennå, og jeg har lagt merke til at det er mye finere "mellompyntede" klær til småttisene enn til de litt større gutta - så vi får vel et problem etter som han vokser til, og alt jeg kan velge mellom er hvitskjorte eller hettegenser med Spiderman på...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 09:57   #29
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vår største skrekk er vel at Lille B skal bli altfor streit og forlange slips og Burberry.

Kan nesten si det samme her...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:02   #30
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Enig Sitron.
Barnehageklærene ligger hjemme når det er spesielle ting, som teater, selskaper, osv.
Reise får hun på seg comfy pene klær.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:04   #31
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Har vært endel på teater opp igjennom årene med ungene og der har ungene vært kledd alt ifra dress, flotte kjoler til vanligt tøy.

Vi velger selv litt penere tøy men ikke dress på junior.

Men så er det jo også det at selv om jeg ikke liker det tøyet enkelte unger har på seg så kan jo smaken til de voksne være forskjellige om hva de liker evt, synes er fint.

Når vi skal på reise så velger vi komfortable klær.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:12   #32
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Jeg kler han alltid pent dersom vi skal noe spesielt, synes det er fint.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:22   #33
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.864
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Vi pynter. I bursdager, i teateret, på kaffebesøk, til 17. mai og ved andre anledninger der de føles naturlig. Ikke på reiser, da tenker jeg bare at det skal være behagelig, det er ille nok å måtte sitte stille om ikke klærne skal være ukomfortable. Jeg synes det er traurig med unger som kommer i olabukser i bursdagsselskaper eller til 17. mai.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:30   #34
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Jeg har bare gutt og synes det er enklere å kunne pynte jenter uten at det blir stivpyntet når man skal på noe.
Men hvis vi skal ut på noe, bursdag ut å spise og lignende pynter jeg Christian litt eks. skjorte og en pen bukse.
Jeg er også vokst opp med hjemme at man pynter seg litt når man skal på noe.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 10:59   #35
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.


Men så er det jo også det at selv om jeg ikke liker det tøyet enkelte unger har på seg så kan jo smaken til de voksne være forskjellige om hva de liker evt, synes er fint.

Ja, det er vel et viktig poeng også. Kanskje foreldrene føler at de har pyntet barna sine, selv om det på andre ikke virker slik.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 11:07   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.579
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Jeg pynter ikke guttungen dersom vi skal på kafé eller bytur. Bursdager, julaften og 17. mai er derimot pynteanledninger her i huset. Ved flyreiser synes jeg joggedresser er mest passende.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 11:50   #37
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg pynter ikke guttungen dersom vi skal på kafé eller bytur. Bursdager, julaften og 17. mai er derimot pynteanledninger her i huset. Ved flyreiser synes jeg joggedresser er mest passende.

Enig. Selvfølgelig prøver jeg å ha rent tøy når vi skal på butikken eller på kafe. Men det hender jo vi drar rett fra barnehagen og da er de møkkete, og det bryr jeg meg ikke om.

Er også enig med Tinka. Det kan jo hende jeg føler jeg har pynta ungen min, mens andre igjen ikke synes det. Kommer jo an på smaken.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 11:56   #38
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har også pleid å ta på litt finere klær hvis vi skal på teater. Syns også det er hyggelig å ha på f.eks. duffelcoat og skinnsko hvis vi skal til byen på lørdag, istedetfor parkdress og cherrox.

Her i huset har vi betegnelsen "bysko" dvs. støvletter til jenetene og penere skinnsko til storebror. Goretex og liknende er barnehage/skole/ut-å-leke-sko. Det samme gjelder forøvrig annet yttertøy; kåper til jentene og penere parkas til storebror. Når vi er i teater, på konserter, på kino, kafe'/resturant el. kler vi på noe pent (det er lang vei fra barnehagejoggis til ballkjole spør du meg).

Har reagert på at vi har blitt invitert i bursdag (hele familien) og når vi har kommet dit har vi vært de eneste som har pyntet oss ... Storebror på 10 har forøvrig blitt veldig glad i dressen sin, og benytter enhver anledning til å "dresse seg opp". Noe som tydeligvis er populært hos jentene.

Jeg har også vokst opp med at man kler seg litt penere om man skal noe spesielt, og jeg synes det er hyggelig å pynte seg litt.:jåle:

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 12:03   #39
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Vi pynter oss ikke bare for å gå på teater. Men vi har rene og hele klær på oss da.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 12:15   #40
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Jeg sørger alltid for at lillegutt er ren og pen i tøyet (når jeg kan), men vet ikke helt hva som betegnes som "pyntet". Til jul feks, er det lettere, men det blir fort antrekk som skjorte, vest og penbukse. Synes det er lite å velge i til gutter av pentøy. Har funnet noe jeg synes er fint nå, men gidder ikke spare det til bare bursdager. Må innrømme at jeg allerede klør meg i hodet, og lurer på hva han skal ha på seg 17.mai. Jenter kan man alltid finne en kjole til, ivhertfall.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no