Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-08, 12:48   #21
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Selvsagt skal du reise. Fire dager borte er da ingenting, og du må jo oppleve Istanbul når du har muligheten.

Jeg vet ikke filla om Istanbul, men jeg vet at fire dager ikke er lenge og at du og Liv overlever fint et slikt fravær.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 12:50   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg hadde nok klart å hoste opp en hel mengde argumenter for hvorfor du ikke skulle dra. Men det var jo ikke det du spurte om da.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:03   #23
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.991
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!



__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)

Sist redigert av Pamina : 15-02-08 kl 13:12.
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:12   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.878
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Se der, ja! Det ser jo forlokkende ut.

Fraværet hjemmefra er jeg som sagt egentlig ikke bekymret for, altså. Det måtte i så fall være fordi jeg tror det forventes av meg at jeg skal grue meg voldsomt til å være borte fra halvannet år gamle Liv i fire dager. :sinnsforvirra: Innerst inne tror jeg det er sunt. Jeg elsker å være alene på hotellrom, og det vil nok for en stor del føles som ferie om konferansen er aldri så kjedelig. Mannen min kommer til å være bortreist 4-5 arbeidsuker i løpet av året, så jeg har allerede en del til gode hjemme.

Nå har jeg hatt en lengre prat med min kollega som har en sønn på 8 måneder. Vi har blitt enige om å tygge på det over helga og ta en endelig avgjørelse på mandag, men med utgangspunkt i at vi blir med de andre på hele reisen. Skal man reise ned seinere, vil det koste borti 10 000 mer, i tillegg til at reisetiden blir fordoblet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:17   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Hvis det kan være til trøst og nytte så kan jeg jo fortelle deg at jeg ikke ville hatt snev av gruing eller dårlig samvittighet for å være borte fra halvannetåringen. Om noen forventet at jeg skulle grue meg, så ville jeg aldri skjønt det en gang. DårligMorTM.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:29   #26
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

God tur!

Dra, skulk det kjedelige, og slapp godt av!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 13:30   #27
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Jeg ville også reist! Soleklart, fordi jeg alltid har hatt lyst til å reise til Istanbul, og jeg neppe ville fått med meg familien på ferie dit. Så en jobbtur er passende. Jeg tror ikke jeg ville "prioritert" en kjedelig konferanse hvis den lå i London, Paris, Berlin etc. Dette er steder jeg har vært opp til mange ganger før og hvor jeg garantert kommer tilbake. Jeg har heller ikke samvittighet til å skulke forelesninger når jeg har vært på konferanser og kurs. Ihvertfall på kurs, ettersom de er så vanvittig dyre for arbeidsgiver.

Jeg ville forsøkt med litt lobbyvirksomhet ovenfor en eller flere av kollegaene om at dere kan finne på noe sammen med sightseeing, shopping minst en av kveldene. Fellesprogram er jo veldig bra for de som reiser alene, men man kan vel ikke forvente at en gruppe på 7 norske kollegaer blir med på alt. Vet ikke hvor stor konferansen er heller.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 15:03   #28
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Det er enda godt at jeg aldri har fortalt deg om hvordan jeg reiste med tog i dagevis, Italia på langs og Hellas på tvers, for å komme til Istanbul. Og at jeg gjorde vendereis allerede dagen etter at jeg hadde kommet frem, fordi jeg hatet å være i byen. Ja. Sannelig godt jeg aldri har fortalt deg om dette.

Klart du skal reise!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 15:21   #29
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Jeg hadde droppet det. Istanbul har noen fantastiske severdigheter, men er ellers en kjedelig og dyr by. Er konferansen i tillegg dårlig så er det ikke verdt det. Syns jeg. (Bruk heller 3-4 dager på jentetur til en annen storby!)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-08, 15:44   #30
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg til Istanbul? Overbevis meg!

Jeg ville ha benyttet anledningen til å kunne reise dit uten å bli uglesett for å bryte turistboikotten av Tyrkia...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no