Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nestlé før og nå

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 13:18   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Det fine med Nestlé er jo at de gjør det ganske lett å huske at det er de som står bak mange av produktene sine. Begynner det på "Nes-" er det som regel best å holde seg unna. Nesquick, Nestea, Nescafe, Nespresso. Vi holdt oss unna all barnemat og MME i sin tid, kjøper så godt som aldri noe som det står Nestlé på, men har desverre ikke god nok hukommelse på alle underleverandører.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 13:24   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Når det gjelder After Eight så er jo disse Europris-variantene ganske gode de også. Og mye billigere, tror jeg. Og de finnes til og med i hvit sjokolade.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 14:31   #23
ellefanto
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 21
ellefanto har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nestlé før og nå

AFTER EIGHT smaker uansett ikke det samme etter at de overtok produksjonen , som så mye annet som ikke lenger smaker det samme når større giganter tar over, Kraft - Freia. Freia skjønte tilslutt det var lurt å holde på sitt gamle jeg.

Jeg boikotter Nestele så langt det lar seg gjøre, og da ikke bare barnemat. Ikke vanskelig å boikotte, da produktene ofte føles kunstige, men for all del siden jeg boikotter de kan jeg jo ikke helt vite, men spiser jo det andre serverer.

Kunne absolut blitt en flinkere forbruker, for ikke lett å gå rundt å huske på hva værstingene driver med, og litt tilfeldig av og til hva man får nyss om.
Men prøver jo, sjokolade, kaffe, bananer og andre luksus varer spesielt, rettferdighandel osv.

ellefanto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 16:12   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det fine med Nestlé er jo at de gjør det ganske lett å huske at det er de som står bak mange av produktene sine. Begynner det på "Nes-" er det som regel best å holde seg unna. Nesquick, Nestea, Nescafe, Nespresso. Vi holdt oss unna all barnemat og MME i sin tid, kjøper så godt som aldri noe som det står Nestlé på, men har desverre ikke god nok hukommelse på alle underleverandører.



Det kunne ikke ramle meg inn å kjøpe Nespressomaskin.
1. Det er Nestlé
2. Det er ikke særlig miljøvennlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 16:20   #25
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av safran, her.



Det kunne ikke ramle meg inn å kjøpe Nespressomaskin.
1. Det er Nestlé
2. Det er ikke særlig miljøvennlig.

Enig med deg. Det er faktisk fantastisk lite miljøvennlig. Jeg ser i tillegg for meg at jeg ikke ville låse meg til en produsent av kaffe, men kunne kverne min egen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 19:54   #26
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Kjøper ingenting fra Nestlé med vilje. De eier så mye at det er vanskelig å holde oversikt, men hovedgreiene deres, som er barnemat og Nescafé og noen typer sjokolade holder vi oss langt unna.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:17   #27
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.002
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Om du konsumerer noe du vet du ikke "burde", er det da greit å ha "dårlig samvittighet"? For meg blir det sabla hyklersk. Ta et valg, og stå for det. Sutre kan du gjøre i et annet hjørne.

Sånn ... Jeg har store problemer med "dårlig samvittighet".

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:12   #28
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Det er jo litt interessant at Nespressomaskiner er "allemannseie" på FP, synes jeg. Lite PK og lite miljøvennlig.
Jeg gjør som Ulvefar, og kjøper ingenting fra Nestlé med viten og vilje. Kjøper faitradeprodukter der jeg kan, men har definitivt ikke nok kunnskap om store matvareprodusenter til å vite hvilke av dem som har svin på skogen. Antar at det er fler enn vi liker å tenke på, både når det gjelder markedsføring, arbeidsforhold og miljøhensyn.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:25   #29
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg kjøper ikke nestlé, og har lurt på og kommentert nespressomaskina mange ganger her inne.

Det eneste jeg av og til må kjøpe er vikingmelk, rett og slett fordi det ikke eksisterer noe erstatningsprodukt. men det er uhyre skjelden, kan ikke huske sist gang, faktisk.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:59   #30
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.711
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg kan ikke si at jeg boikotter de, men unngår etter beste evne produktene derfra.

Her kan man se hvilke produkter de har, http://www.nestle-nordic.com/corporate/no/produkter/

Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i dette, men det var interresant å se alle produktene de har. Vi boikotter visst ikke. Her kjøpes visst produktene deres til både mennesker og pus. Diplom is! Ingen Lollipop?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:32   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Det var mye mer schwung over boikott-Nestlé-trådene her inne før Nespressomaskinene ble moderne.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 08:55   #32
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.052
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Nespressomaskin tar plass, søpler mye, er dyrt og dessuten Nestlé. Fire gode grunner til ikke å ha en

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 09:16   #33
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.702
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg begynte å boikotte nestle når vi fikk barn. Fikk beskjed av barnepleieren på KK å gå hjem og kjøpe NAN, men gikk og kjøpte hipp. Det gikk helt fantastisk frem til han ble 8mnd og melkeallergiker. Da var det bare 1 småfolk glass og et par fra hipp som gikk. Så da ble det mer og mer nestleglass. Boikottet og andre ting, frem til guttungen forelsket seg i cherrios.

Så jeg er dårlig boikoter, og har til og med Nespresso maskin.
Men kommer ihvertfall ikke til å kjøpe NAN til nestemann heller.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 09:19   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.108
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Vi har ikke Nespressomaskin fordi det er lite miljøvennlig og vi prinsipielt synes det er dumt å binde seg til kaffe fra en fabrikant. Vi har en som kverner selv. Når det er sagt, har vi Nespressomaskin på jobben, og jeg bruker den .
Jeg boikotter ikke Nestle, har ikke satt meg godt nok inn i det og er rett og slett ikke en boikotter av natur. Kjøpte barnematen deres til storebror og er godt igang til lillesøster også. Synes heller ikke at det er spesielt godt utvalg i grøt for eksempel fra andre fabrikanter - hvis man ikke vil lage selv. Noe jeg ikke vil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 09:41   #35
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det var mye mer schwung over boikott-Nestlé-trådene her inne før Nespressomaskinene ble moderne.

Det kan du si.

Jeg har aldri boikottet Nestlé, og drikker Nespressoen min med like "dårlig samvittighet" som all annen kaffe, i grunnen. Bortsett fra Løfbergs lilla, som jeg kjøper inn til kaffetrakteren på jobben. Økologisk, Fairtrade og de støtter Røde Kors.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 09:54   #36
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Bortsett fra Løfbergs lilla, som jeg kjøper inn til kaffetrakteren på jobben. Økologisk, Fairtrade og de støtter Røde Kors.

Denne kjøper vi også. Skyller bort all dårlig samvittighet

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:02   #37
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.956
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Denne kjøper vi også. Skyller bort all dårlig samvittighet

Ja, ikke sant? Det er den som kurerer gruff.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:12   #38
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i dette, men det var interresant å se alle produktene de har. Vi boikotter visst ikke. Her kjøpes visst produktene deres til både mennesker og pus. Diplom is! Ingen Lollipop?

Diplom-is eies av Tine, så den kan du trygt kjøpe. Nestlé-isen blir distribuert gjennom Diplom-is sin distrubusjonskanal, det er noe helt annet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:39   #39
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Vi 'boikotter' mest Tine hjemme hos oss. dvs det er ikke noen skikkelig boikott, men velger alternative leverandører der hvor vi kan. Dette for å opprettholde konkurransen. Kjøper økologisk lettmelk fra Coop hvis vi er der, Q-melk i andre butikker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 12:41   #40
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg boikottet after eight, hva har skjedd med den? Smaker jo pfy og hælvet?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no