Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vafler med utrolig sukkermengde

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-11, 20:20   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Ja jeg har tenkt på det jeg også. De vil jo likevel være knallsøte. Men jeg syns jo idrettslaget skal forandre røren sin sånn på fast basis også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:42   #22
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Jeg synes sukkerfrie vafler med havregryn og sammalt rug og økologisk speltmel og jeg vet ikke hva er noe av det kjipeste jeg kan få servert. :dukker:

Jeg synes vafler er best i tradisjonell bestemorsutgave, med sukker, meierismør og hvetemel. Når det er sagt så tror jeg den vaffeloppskriften du lister opp godt kunne ha hatt mindre sukker og fremdeles vært søte nok.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:04   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Her hjemme, til oss selv, lager jeg både grovere vafler med sammalt mel og havregryn, og vafler med fint mel, rømme og smør. Men jeg har aldri masse sukker oppi, eller vaniljesukker. Det er ikke først og fremst for å være sunn og PK, jeg syns ikke det er godt, og liker heller noe søtt oppå vaflene og ikke i røra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 21:49   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Samme her Filifjonka, det med sukkermengden akkurat i vafler er ikke noe PK-greier. Økologisk bevissthet er dessverre ikke spesielt framtredende i vårt hjem, men med åra har jeg begynt å lage vafler med sunnere vri. Med havregryn, revne gulrøtter, grov spelt og sånt. Men det er fordi at vaflene har blitt brukt som erstatning til brød, f.eks til kveldsmat. Hadde ikke laget sånne vafler til fest.

Sitat:

Nei, nå tror jeg nesten at du spøker, Irma! Jeg har aldri vært borti vafler uten sukker, i alle fall (og jeg har spist min skjerv i løpet av livet). Pannekaker blir jo noe annet. Når det er sagt, synes jeg jo at sukkermengden i denne oppskriften høres avsindig ut.

Jeg har jo litt vaniljesukker i da, så de er ikke sukkerfrie. Melk synes jeg skaper litt søtsmak i seg selv, så vaflene smaker litt søtt. Jeg er glad i søtt, men akkurat i vafler synes jeg litt fløte, rømme eller kulturmelk gjør mer positivt med smaken enn sukker. I grøt f.eks vil jeg ha søtsmaken blandet inn, sukker kun oppå grøten synes jeg er galskap. Så jeg er ikke konsekvent.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 23:55   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ja jeg har tenkt på det jeg også. De vil jo likevel være knallsøte. Men jeg syns jo idrettslaget skal forandre røren sin sånn på fast basis også.

Jepp, enig, men i første omgang halverer du sukkeret, serverer vafler og registrerer eventuelle kommentarer. Meld tilbake til oss. Skal vedde på at ingen merker noe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 01:21   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.262
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Samme greie her. Det har med hva som er lettstekt og lettsolgt å gjøre, tror jeg.

De har nok hatt ørten erfaringer med sunne mammaer som dukker opp med røre som lager supersunne vafler folk overhodet ikke liker, tenker jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 07:12   #27
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Der mista jeg ihvertfall lysten til å kjøpe vaffel ute til sønnen min...

Da kan han heller få 3 sunnere og fortsatt gode av meg uten sukker :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 07:58   #28
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.970
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Hvorfor må alltid alt være så sunt?

Ja, sukkermengden i denne oppskriften er kanskje litt voldsom, men alle vet jo at vafler er kake og man skal ikke spise mye av det, men det må vel være lov for barn og voksne å kose seg litt av og til.

Jeg heller heller mot måtehold enn å finne på alt slags "sunne" varianter.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:06   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Jeg syns ikke alt må være så sunt alltid. Jeg reagerer ikke på masse sukker og fett i en deilig kake. Men jeg syns det er fullstendig unødvendig med 4 dl sukker i 2 l vaffelrøre, fordi det gjør vaflene vondere og ikke bedre.

Man kunne kost seg akkurat like mye om sukkermengden var kraftig redusert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:10   #30
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.970
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns ikke alt må være så sunt alltid. Jeg reagerer ikke på masse sukker og fett i en deilig kake. Men jeg syns det er fullstendig unødvendig med 4 dl sukker i 2 l vaffelrøre, fordi det gjør vaflene vondere og ikke bedre.

Man kunne kost seg akkurat like mye om sukkermengden var kraftig redusert.

Ja, det er på en måte det jeg prøver å si, her var sukker mengden i overkant, men å redusere den fra 4dl til en spiseskje eller nesten ingenting som noen av forslagene gikk i blir litt fjernt for meg.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:19   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.902
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Men noen synes jo at sånne vafler er gode, Fjonka. Jeg, f.eks., fordi jeg har vokst opp med veldig søte, sprø og lett knasende vafler som det aldri var meningen at man skulle ha syltetøy på. Jeg liker vafler med mye mindre sukker i også, men det er noe helt annet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:40   #32
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Jeg tenker også at det handler om hva klubben ser selger og at det er derfor de har laget en mal for hvordan røren skal lages. Jeg foretrekker også sprø vafler fremfor de vassne sakene man får servert mange steder.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:42   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.211
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Ja for all del. Jeg skal lage røra og holde kjeft.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:44   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.902
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

I sjokoladekake bruker jeg derimot aldri mer enn en spiseskje sukker.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:22   #35
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.798
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Jeg har aldri sukker i verken vafler eller pannekaker. De består av egg, melk, havregryn, grovt mel (kardemomme - i vafler, ikke i pannekaker), hvetemel og litt smør.

Sukker har jeg oppå hvis det er til kos. Om det er mer som mat, spiser jeg de uten noe på.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:26   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Jeg synes det bør være sukker i vafler som selges på sånne arrangementer, poenget er vel at de skal være best mulig og at det skal selges flest mulig. Jeg tror likevel at det går an å halvere sukkermengden der og likevel få veldig gode vafler?
Jeg liker grove vafler uten sukker også, men jeg ville løyet om jeg sa at de er akkurat like gode som vafler med sukker i, de er jo ikke i nærheten engang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:41   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.262
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har aldri sukker i verken vafler eller pannekaker. De består av egg, melk, havregryn, grovt mel (kardemomme - i vafler, ikke i pannekaker), hvetemel og litt smør.

Sukker har jeg oppå hvis det er til kos. Om det er mer som mat, spiser jeg de uten noe på.

Nettopp her tror jeg vi har grunnen til at klubbene er så strikse på røreoppskriften. Ellers hadde de fått rører med alt fra de søteste søte, til sånne som denne. Og jeg er temmelig sikker på at disse her ikke gir så mye mersalg, dessverre, selv om de helt sikkert er gode. Men "massene" forventer nok tradisjonelle sprø, søte fotballcup-vafler som kan spises uten syltetøy.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 11:26   #38
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvorfor må alltid alt være så sunt?

Ja, sukkermengden i denne oppskriften er kanskje litt voldsom, men alle vet jo at vafler er kake og man skal ikke spise mye av det, men det må vel være lov for barn og voksne å kose seg litt av og til.

Jeg heller heller mot måtehold enn å finne på alt slags "sunne" varianter.

Nei, alt trenger ikke å være så sunt. Men problemet er at kaker og vafler dukker opp i enhver sammenheng, og dermed noe man gjerne støter på opptil flere ganger i uka om man er med på litt forskjellig. Da kan det faktisk være greit at man har sunne alternativer som også frister. Jeg velger heller noe sunt enn noe usunt på slike arrangementer hvis jeg har muligheten.

Jeg går som andre for at du halverer sukkermengden, og hvis reaksjonene uteblir tar du dette opp med "røreoppskriftansvarlig" og sier at du foreslår halvering av sukkermengden (minst) siden ingen merket forskjell.

Apropos kaker og usunn mat på idrettsarrangement. Her i byen ble det gjort et "eksperiment" under en cup. I stedet for den tradisjonelle serveringen med kaker etc ble det kun servert sunn mat, smoothies, frukt, muligens noe slags matmuffins og usøt gjærbakst. Dette var så populært at alt ble mer eller mindre revet vekk. Kanskje noe å tenke på. Ulempen med det hele er at det krevde en del mer forberedelser og litt mer jobb underveis enn det tradisjonelle kakesalget.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:34   #39
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvorfor må alltid alt være så sunt?

Ja, sukkermengden i denne oppskriften er kanskje litt voldsom, men alle vet jo at vafler er kake og man skal ikke spise mye av det, men det må vel være lov for barn og voksne å kose seg litt av og til.

Jeg heller heller mot måtehold enn å finne på alt slags "sunne" varianter.

hehe... Hadde det bare vært sånn at folk spiste sunt - hadde det jo ikke vært i nærheten av ett problem. Sånn er det langt ifra.

Barn og voksne - de aller fleste koser seg altfor mye som det er. Det er faktisk ganske sinnsykt egentlig.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:38   #40
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Nei, alt trenger ikke å være så sunt. Men problemet er at kaker og vafler dukker opp i enhver sammenheng, og dermed noe man gjerne støter på opptil flere ganger i uka om man er med på litt forskjellig. Da kan det faktisk være greit at man har sunne alternativer som også frister. Jeg velger heller noe sunt enn noe usunt på slike arrangementer hvis jeg har muligheten.

Jeg går som andre for at du halverer sukkermengden, og hvis reaksjonene uteblir tar du dette opp med "røreoppskriftansvarlig" og sier at du foreslår halvering av sukkermengden (minst) siden ingen merket forskjell.

Apropos kaker og usunn mat på idrettsarrangement. Her i byen ble det gjort et "eksperiment" under en cup. I stedet for den tradisjonelle serveringen med kaker etc ble det kun servert sunn mat, smoothies, frukt, muligens noe slags matmuffins og usøt gjærbakst. Dette var så populært at alt ble mer eller mindre revet vekk. Kanskje noe å tenke på. Ulempen med det hele er at det krevde en del mer forberedelser og litt mer jobb underveis enn det tradisjonelle kakesalget.

Helt enig.

Her går det aldri en uke tror jeg uten at sønnen min får servert enten kaker, kjeks, saft, brus, vafler, dessert av usunne slag osv om det enten er på sfo, skolen, hos kamerater eller andre ting som idrettsarrangementer, familie. Selvfølgelig ikke alle slag hver uke.

Bare denne uken har de fått kjeks på skolen fordi student hadde bursdag, saft og pepperkake hos kamerat, de serverte vafler på skøytestart (nå spurte ikke Vetle om å få da, så slapp unna der), han fikk en halv vaffel på cafe med mormor, i tillegg er jo masse av hverdagsmaten man spiser i norge bare sånn halvsunn eller ikke sunn i det hele tatt. Det er sjelden han får servert noe særlig grønnsaker om han spiser borte f.eks. Ikke frukt heller forsåvidt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no